Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
T.Sorin
Subiect Autor
Mesaje: 98
Membru din: 11 Mar 2019, 18:25
Localitate: Romania

Idei Idei - (daca traia Tesla - el ar fi stiut raspunsul)

30 Noi 2020, 19:32

Seara buna posesorilor de seat si nu numai,

Doresc initierea unui topic nou pe o tema pe care o gasesc interesanta. Este vorba despre mersul cu masina preponderent in oras pe distante mici - multe porniri - si o istorie de baterii in spate ... Intreaga discutie se centreaza pe o idee de baza : solutionarea unei probleme comune pentru majoritatea ( as spune ) posesorilor de autovehicule dotate cu motoare termice ( vom discuta la un moment dat si despre electrice integral dar in alt capitol).

Dupa cum bine cunoasteti autoturismele noastre sunt dotate ( de fabrica ) standard, cu un acumulator ( adica o baterie reincarcabila ) de tensiune nominala 12V (volti) si capacitate exprimata in amperi-ora (Ah) tipica fiecarui autoturism in parte ( 40-90Ah) cam in aceasta gama la masinile normale ... evident proprietarul poate opta la expirarea duratei de viata tehnica a bateriei ( sau mai pe romaneste cand si-a terminat serviciul produsul) sa o inlocuiasca cu una de capacitate similara ( de regula ) sau mai mare .. mai mica n-am vazut sa puna lumea decat a avut.
Pe de alta parte bineinteles ca exista si masini dotate cu sisteme audio after-market care vor necesita poate o baterie suplimentara de serviciu in acest sens ( prezenta discutie nu doreste sa faca deloc referire la aceasta categorie de posesori de masini).

Constat discutand cu multi oameni ca majoritatea in oras realizeaza drumuri de 3-4 km in medie sau mai scurte 2-3 km cu o medie a opririlor si pornilor masinii intr-un interval mediu de 10 ore ... in numar de 6-7 porniri-opriri. Acest aspect atrage dupa sine, pe langa curentul mare consumat la pornirea motorului de catre electromotor, un inconvenient reprezentat de faptul ca bateria nu are timp necesar de reincarcare pana la urmatoarea pornire ... astfel in mod cert putem discuta despre o distrugere sistematica a acumulatorului. De aici incepe practic discutia si topicul ,,idei'' ,,idei''

Masina mea ( Seat ibiza 6L - 2008 ) - nu mai descriu ca am scris destule in sectiunea ibiza 6L.... Cochetez inca de cand am luat-o cu ideea unei investitii reprezentate de investitia in 2 module fotovoltaice monocristaline (50w) a a unui controller solar (MPPT) pentru incarcarea bateriei masinii mele -
Bun si acum vor veni unii si vor spune ca e mai ieftin si mai altfel si mai nu stiu cum sa o pun pe redresor o data pe saptamana sau mai des (cum crede fiecare) pentru regenerarea capacitatii maxime - problema e ca stau la bloc si ca mine multi ...

Stiu - e trist ca toata lumea are astazi masini .... si stiu e trist ca la noi in RO ( nu avem infrastructura de transport in comun la fel de faina si nu stiu cum ca in occident ) ... m-am plimbat si eu ceva vreme cu trenu prin RO ( si nu mi-a parut rau - o spune unu nascut dupa '89 ) - ba chiar eram singurul din tren ( vagon ) care in drum spre Constanta masura cu GPS-ul de la telfon pe Maps privind pe geamul vagonului autostrada in departare si masinile de acolo ... si am fost surprins sa vad ca mergem mai repede decat unii conducatori auto .... si da ... s-a atins ( cu personalu domn'le in Campia Romana) in pustietatea aia ... cu trenu putin peste 120km/h ... si era fain ... o spun din suflet ... o spun sincer ... indragesc trenurile - efectiv le ador ... si pentru ca eram student la vremea aia nu plateam nici beletele de tren ... asta e alta discutie in orice caz.

Mai pe scurt si la obiect treaba sta cam asa ... cine are chef de vorba acu la inceput de decembrie sa vorbeasca aici la subiect va rog - am exprienta si altor forumuri care nu au treaba cu domeniul auto si stiu cum romanului nostru ii place sa mestece pe langa subiect.

Deci exista peste (60%) dintre utilizatorii de masini care nu fac zilnic mai mult de 10-15km cu masina personala si totusi detin una pentru ca vezi domnule ''are toti'' si la supermarket-urile astea cand te duci te duci cu masina ... sau asa mai departe.

Bateriile sufera oameni buni si sufera crunt ... de fapt daca stau sa ma gandesc - astia de le produc ( chiar se bucura - ca vor avea de mancat o paine) -- asa ca ma opresc aici cu scrisul si spun doar atat : ce idei aveti pentru prelungirea vietii bateriei acestor masini care circula foarte putin si pornesc des ? la care acum se mai adauga si gladele cu minus din iarna ... voi descrie in alte comentarii viitoare - daca exista doritori ( ideea cu modulele fotvoltaice .... preturi la investitie per total... si aspecte specifice din domeniu ca de exemplu ce inseamna un controller MPPT de ce este cel mai bun si cum functioneaza pe romaneste). ... am mai vazut idei de a inlocui bateria masinii cu supercondensatori .. vezi 12v 500F Maxwell --- alte idei ?

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori