Salut,
Pai, sa o luam pe rand.
Circuitul de incarcare functioneaza in felul urmator.
Atunci cand dai la demaror alternatorul este scos din circuit, la fel pana ajunge motorul la turatia de relantiu, DAR debiteaza curent abia dupa 2000rpm.
Asta sa clarificam rolul lui.
El debiteaza extrem de putin curent si la relantiu, dar nesemnificativ si doar cat saq sustina in viata motorul in cazul in care bateria este chemata de spiritul reciclarii la unul din centrele specializate urmand ca in locul ei sa primiti o lada de bere.
Daca palpaie becurile, bateria este ca mai sus si acea palpaire este rezultatul comutarii pe incarcare si decuplarii incarcarii de catre releu.
Becurile au contactele oxidate rauuu.
Ce bec palpaie in bord? ala de baterie?, daca este ala trebuie sa masori tensiunea pe baterie cu un voltmetru si sa ai cu motorul oprit si faza scurta pornita 12v, dar nu sub 12v.
Daca ai sub 12v, ai un element decedat si trebuie sa-l schimbi, (acumulatorul) asta face ca la pornire pana ia ceva curent si ajunge la 12v sa palpaie becul care indica o defectiune in circuit.
Mai poti sa ai si cureaua de la alternator slaba rauuu, dar putin probabil.