Nu am mai scris aici de un an si cateva zile
Pe la inceputul lunii aprilie, sporadic, masina intra in limp mode. Evident ca tata nu a reusit sa imi redea cu acuratete conditiile in care masina intra in limp. Simptomele erau mers sacadat, martor aprins in bord (martorul de la bujiile cu incandescenta si cel de la gazele de evacuare), de vreo doua ori zicea ca s-a si oprit motorul in mers.
Initial, fara sa fac o diagnoza, m-am gandit ca s-au dus injectoarele.. Am reverificat seria de sasiu, sa fiu sigur ca s-au schimbat pe garantie TOATE injectoarele. Si erau schimbate. A adus masina la Sibiu si la prima diagnoza s-a umput ecranul de DTC-uri
Incepand de la senzorii de la pedala de accereratie, pana la senzorul de la clapeta de admisie si cel de la axele cu came.
M-am scarpinat in cap si am luat-o in ordine... Am verificat sa nu fie arsa vreo siguranta
Apoi am desfacut ECU sa vad daca nu cumva s-a facut condens in conector (am mai intalnit cazuri). Apoi am verificat continuitatea cablajulului de la ECU la G79 / G185, G31, G40 etc. Nimic. Totul ok. AM verificat si integritatea cablajelor, scotand carcasa filtrului de aer (am mai intalnit cazuri in care se desprinsese cablajul de pe punctul de prindere si a fost ros de palele ventilatorului). Nimic, totul ok, cablaj fixat corect, cu protectia intacta.
L-am sunat pe Stefan, stiam ca el avea simptome asemanatoare la BKD si a refacut traseul ECU - G79 / G185. Mi-a confirmat chestia asta. Eram pregatit sa fac acelasi lucru, insa inainte am zis sa schimb pedala cu totul. Nu am mai avut DTC pt. G79 / G185, a ramas doar pt. senzorul ce citeste pozitia axelor cu came. Masina pornea foarte, foarte greu si se oprea in mers la accelerari bruste. Insa nu de fiecare data.
Am comandat senzorul respectiv, insa problema era cu inlocuirea. Desi exista un spatiu de acces, senzorul nu putea fi scos fara de-tensionarea distributiei, ceea ce implica in mod automat si inlocuirea curelei (o rola masca partial orificiul de acces). Pentru ca efectiv mi-a fost lene sa refac distributia, am facut o chestie "made in romania" : am taiat cablajul
Si de la senzorul stricat, si de la cel nou. Cel nou era pe producator, a fost in jur de 100 de lei. Planul e ca atunci cand o sa trebuiasca sa inlocuiesc cureaua de distributie, sa pun senzorul OEM. De data asta cum trebuie.
Asa ca am scos senzorul vechi, l-am pus pe cel nou, am refacut cablajul "on site" si totul a mers ok. De obicei hall senderul asta nu prea se strica, asa ca l-am examinat cu atentie. Sunt 3 fire care intra intr-o capsula. Am observat ca exista un joc la atansarea capacului cu partea electronica la intrarea in capsula de protectie. Probabil de la trepidatii se misca ceva acolo, nu stiu. Cert e ca acum totul e ok.
x
x