Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
OMULPAIANGAN
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 09 Dec 2020, 15:54

erori vcds/ baterie

09 Dec 2020, 16:12

Salut,

De ceva timp mi-am luat si eu un ibiza 2007 1.2 12v 51kw/70.

Dupa o perioada am obervat cand trag de volan stanga/dreapta pe loc, ca scade intensitatea luminii, la 2, 3 saptamani a picat casetofonul nu se mai aprinde, fostul proprietar mi-a zis ca asta e un sem ca se duce bateria. Bun, am schimbat bateria cu una nu noua ci are aproape 2 ani, casetofonul a mers perfect dar dupa un timp iar au aparut problemele.

Prima data am zis ca nu incarca alternatorul bine, si am fost sa imi puna un tester pe ea, Alternatorul baga 13.80/13.90 dar am obervat ca atunci cand dau de volan stanga/dreapta scade brusc intensitatea si revine ceva mai greu. Pe langa asta am mai obervat si urmatoarele erori. (Erorile sunt atasate in imagine. )
Ma poatea ajuta cineva cum se pot remedia ?

Multumesc!

Imagine
 
Dingo
Mesaje: 204
Membru din: 07 Aug 2016, 08:30
Localitate: Timisoara

Re: erori vcds/ baterie

09 Dec 2020, 17:30

Salut,
Problema cu scaderea intensitatii luminii cand misti volanul a tot fost discutata inclusiv pe forum, cam toate Ibiza 6L fac la fel din cate am dedus eu.
Si la mine face la fel. Am verificat tot ce tine de alternator, baterie, cablaje, directie, pompa si e ok, asa ca m-am impacat cu ideea, la fel ca si ceilalti posesori.
Seat Ibiza 6L 1.4 16v BXW, Sportpaket, 12.2007
 
OMULPAIANGAN
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 09 Dec 2020, 15:54

Re: erori vcds/ baterie

09 Dec 2020, 18:13

Salut,
Nu face nici o figura masina din cauza asta, dar ma deranjeaza ca nu merge casetofoul. Pana nu pui baterie noua/buna
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: erori vcds/ baterie

10 Dec 2020, 09:57

Salut,
Verifica intai daca bornele nu sunt oxidate, le cureti de stratul de oxid, la fel si pe cele de pe baterie si le ungi cu vaselina neutra. Verifica cablurile de masa care ajung pe caroserie, ai unu de la baterie la oala amortizorului si unu sub masina, intre electromotor parca si longeron stanga, prin zona rezervorului de servo.
Ala oxideaza rau ca sta in umezeala, ori se poate si rupe daca ai dat in ceva groapa si s-a miscat rau motorul ca ii scurt.
Cablurile de masa trebuie sa le desfaci si sa verifici suprafata de contact sa fie perfect curata si inclusiv unde sunt sertizate in papuc, acolo oxideaza de la umezeala si solutiile de topit zapada de pe drumuri..
Teoretic daca faci doar drumuri scurte in oras trebuie sa si incarci bateria pe redresor ca nu are timp sa se incarce in 2-3km prin oras.
Tensiunea pe baterie o masori cu motorul la 2000rpm. :hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
T.Sorin
Mesaje: 98
Membru din: 11 Mar 2019, 18:25
Localitate: Romania

Re: erori vcds/ baterie

10 Dec 2020, 15:28

Ce iti recomand eu ...

Incepi dupa cum a spus si @baltazar2003 cu verificare borne .... scoatele si curate-le si pe ele in interior si ale bateriei ... dar nu cu smirghel ! niciodata sa nu faci prostia de a da cu smirghel... iei o carpa si alcool izopropobil (tehnic) daca ai de unde procura bine ... daca nu spray de contacte ... poti eventual inainte de a le sterge definitiv daca sunt intr-adevar rau oxidate sa folosesti un burete abraziv pentru tevi ... gasesti ... daca nu cu partea aia verde la un burete de ucatarie normal mai abraziva ... si cam atat ..
Daca dispui de multimetru ce iti recomand ... il comuti pe Curent ( intensitate - amperi ) - daca e cu autosclare e perfect ...daca nu il dai pe 10A si cobori in functie de ce scala ai... si masori in SERIE - atentie ampermetrul se leaga in serie ... opresti toti consumatorii ... casetofon ... lumini tot ce ai prin bricheta scoti... tot tot tot ... si le lasi asa ... apoi pui in serie multimetrul pe intensitate ... pui borna de minus pe baterie o strangi la loc ... pui proba de PLUS a multimetrului pe plusul bateriei si proba de minus pe cablul de plus al bateriei ... si citesti fara contact cat e consumul in gol ... nu ar trebui sa fie mai mare de 0.03A .. sau 30mA ... 35mA ... daca sare deja de 0.05A ... sau 50mA ceva ,,fura'' curent ... si normal trebuie aflat ce ... asta ca o posibil cauza de descarcare a bateriei tale...

Vezi ca pe baterie ai o cutie neagra .. dubla cu sigurante ... lamelare ... au valori mari de regula > 20 A ---> vezi sa nu fie oxidate ... se prind cu piulite ... nu e dificil de defacut curatat cu un spray de contacte sterse si puse la loc ...

PS. sa scada tensiunea la pornire ... pentru cateva milisicunde e normal in jurul valorii de 9.5-10V ... dar asta nu o vei vedea decat pe un analizator de pornire sau un osciloscop ... dureaza prea putin ca sa vada un multimetru Low cost..

asta ce spui tu cu luat stanga dreapta de volan si ca scade intensitatea becurilor e putin cam ciudat sincer sa spun ... nu vad nici o corelatie directa .... zic si eu verifica soclurile becurilor ... ma refer la mufele ale izolate de infigi in ele pinii becului ... vezi sa nu fie la fel oxidate ori slabita conexiunea ... aka: patentu rezolva ...

Fa astea si ne mai povestesti daca s-a rezolvat ori tot persista problema.

----

@baltazar2003 - asa e bateria ar trebui incarcata si pe redresor pentru o viata mai lunga ... dar daca stai la bloc cam greu cu aruncatul prelungitoarelor pe geam ... trist dar adevarat ... vazusem zilelele trecute pe unu de la etajul 3 care si-a legat priza de 220v cu redresorul bagat sub capota... o fi stand pe geam sa vada daca ploua ... oricum la redresor tre sa stea ore bune ca sa incarci cu a 10a parte din capacitate la Pb-acid ... 50Ah .. de preferat 5A .. etc .. si eu fac drumuri scurte prin oras si dese 2-3km stop .. 2-3 km stop ... cam 10-12 d-astea pe zi ... oricum curentul de incarcare e direct proportional cu turatia ... alternatorul poate debita OEM intre 60-80A ... aveam pe undeva si o fisa grafic cu turatie- amperaj... acu ce sa zic ... in trafic daca mergi cu masina de-ti tremura de la subturare .... si asta e trist ... pentru ca ... OK OK o scoate alternatorul sa zicem 40A la 2000 de ture .. dar daca il incarci si cu lumini ... 55W pe bec faza scurta ... in 12V = 55/12= 4.58A per buc ... ii mai dai drumu si la dezghetare luneta ... mai bagi si radio etc etc ... 4x5w pozitie ...inca 1.5A ... se aduna domle ...si daca mai mergi si 2 km sii e rece motorul si ii faci stop ... aia e buba... da e trist... dar se va rezolva odata ce trecem toti la electrice...
 
Avatar utilizator
T.Sorin
Mesaje: 98
Membru din: 11 Mar 2019, 18:25
Localitate: Romania

Re: erori vcds/ baterie

10 Dec 2020, 15:45

Dingo scrie:
Problema cu scaderea intensitatii luminii cand misti volanul a tot fost discutata inclusiv pe forum, cam toate Ibiza 6L fac la fel din cate am dedus eu.
Si la mine face la fel. Am verificat tot ce tine de alternator, baterie, cablaje, directie, pompa si e ok, asa ca m-am impacat cu ideea, la fel ca si ceilalti posesori.


-- ibiza 6L BXW 16v 1.4L 86 HP - 2008 ... eu nu confirm aceasta problema .. e chiar curios de aflat de ce si in ce circumstante... doar nu e vreo tentativa de adaptive cornering light... de curiozitate ai incercat sa dai semnal in directia in care virezi sa vezi daca mai face asa ? uite eu propun un expriment .. l-as face cu a mea dar daca n-am problema asta nu pot vedea ... avem amandoi directie electro-hidraulica, da ? sau am rog cum zic unii asistata electric ... fa viraj pe loc si vezi daca apare fenomenul asta ... fa viraj in mers giratoriu ~ 30km/h sau o curba stransa undeva cu viteza mai mica evident .... si vezi daca mai face si daca ajungi pe vreun elevator candva ... la un atelier cand schimbi ulei sau altceva etc ... vezi la fel miscare roti in liber (aer) daca mai face acest aspect cu ,,scaderea intensitatii''

s-ar putea ca acest efect de ,,dimming'' al becurilor sa fie un rezultat direct la tensiunii proportionale furnizate de alternator ... variatie de turatie = variatie de tensiune/curent
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: erori vcds/ baterie

10 Dec 2020, 17:50

Marea majoritate au o scadere a intensitatii becurilor de faza scurta cand se roteste volanul pe loc intrucat pompa de servo este printre cei mai mari consumatori si instalatia este la limita. In mers nu se observa asta intrucat alternatorul debiteaza suficient, dar la relantiu nu face decat sa sustina la limita functionarea echipamentelor electrice.
Nu se observa daca inlocuiesti becurile cu filament cu unele cu descarcare in gaz, ca acolo compenseaza convertorul.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: erori vcds/ baterie

10 Dec 2020, 17:55

Ati stat vreodata cu VCDS-ul logat pe servodirectie, in grupul de masura potrivit, sa vedeti cam ce curent consuma cand rotiti volanul? Faceti proba, si adaugati la asta un alternator de 70A, poate fi si 90A, faruri aprinse, pozitii, ventilator interior, eventual dezaburire si clima, radio...ce-o mai fi, apoi adaugati un motor de 1,2L in 3 pistoane de 50Kw si o baterie mai slaba...ce rezultat obtineti oare? My 50 cents!!! Sa nu mai zic de contacte imperfecte la fise si sigurante.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Dingo
Mesaje: 204
Membru din: 07 Aug 2016, 08:30
Localitate: Timisoara

Re: erori vcds/ baterie

10 Dec 2020, 18:09

@T.Sorin Salutare, am postat acum ceva vreme despre problema asta si atunci mi-au explicat colegii danny19940 si BALTAZAR2003 ce ar trebui sa mai verific.
Firele de masa au fost curatate(zic eu, treaba a facut-o mecanicul), alternatorul l-am dus la o firma sa-l verifice, am schimbat si releul regulator atunci, desi mi-au zis ca nu e nevoie.
Pe voltmetru am incarcare 14.2-14.4 daca misc volanul scade pt o sec la 12.9, apoi revine.
In momentul in care aprind farurile scade la 13.5v, apoi revine la 14.2 aproape instant.
Oscilatiile sunt la fel indiferent de turatie.
Pe elevator nu am incercat, o voi face.
Am sesizat ca o miscare brusca de volan produce o oscilatie mai mare, iar una lenta o oscilatie mai mica.
Am schimbat si bateria, la fel se comporta.
Cum spuneam mai sus, nu-mi mai bat capul cu asta.
Seat Ibiza 6L 1.4 16v BXW, Sportpaket, 12.2007
 
OMULPAIANGAN
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 09 Dec 2020, 15:54

Re: erori vcds/ baterie

10 Dec 2020, 19:55

Salut,
Am sa ma apuc sa verific tot ce mi-ati spus mai sus cand prind o zi cu soare.
Masina se misca cam 50 km pe zi, 90% in oras, dar nu sta sub 3000 de ture :D o cam calc.
Problema asta nu stiu daca o avea si inainte, dar am tinut-o 3 saptamani parcata si la a 3-a am mutat masina in alt loc, dupa inca o saptamana in a 4-a saptamana am vrut sa plec, si am observat ca nu se mai deschide masina, am zis ca poate a ramas cheia de la alarma fara baterie (masina are alarma separata de inchiderea ei), am schimbat bateria la cheia de la alarma si tot nu merge, am zis sa ma uit la becul de clipoceste in parbriz si acolo am observat ca nu se mai aprinde acel beculet rosu. Masina a ramas blocata, nici cu cheia nu mai puteam sa intru pe usa, norocul meu a fost ca portbagajul nu a ramas blocat. Buun am intrat prin portbagaj, dau sa pornesc dar nimic bateria moarta..... Am rugat un vecin sa vina sa-mi dea curent, masina a pornit intr-un final
Am demontat bateria am lasat-o toata noaptea la incarcat, a doua zi am pus-o masina. Porneste instant, numai ca singura chestie dubioasa e casetofonul care nu porneste, de aici am ajuns sa pun testerul. ...

Pe tester am observat ca atunci cand tragi de volan stanga/dreapa pe loc scade mult amperajul si revine greut, se observa scaderea intensitatii si la luminile din bord, iar cand dau semnal si aprind becul din interior clipoceste si el pe frecventa cu semnalul de directie.

Multumesc de indicii, o sa ma apuc cat mai curad de verificari si am sa revin cu ce am facut.

Ma gandesc ca primul fapt sa schimb bateria cu una mai buna, momentan are un rombat de 62ah.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: erori vcds/ baterie

10 Dec 2020, 20:30

Capacitatea bateriei actuale e suficienta pentru motorul tau, doar starea ei conteaza. Iar casetofonul care nu porneste...sunt o multime de cauze. De la o simpla siguranta care nu face contact bun in soclu pana la starea lui ca electronica.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
OMULPAIANGAN
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 09 Dec 2020, 15:54

Re: erori vcds/ baterie

10 Dec 2020, 20:37

Fostul proprietar mi-a zis ca de fiecare data cand a schimbat bateria a pornit si casetofonul. Acum o sa verific sigurantele mai inainte si restul, dupa care, daca nu se schimb nimic voi schimba si bateria.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: erori vcds/ baterie

11 Dec 2020, 01:54

Imprumuta o baterie pentru a testa asta mai intai, una care e cat mai noua.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
T.Sorin
Mesaje: 98
Membru din: 11 Mar 2019, 18:25
Localitate: Romania

Re: erori vcds/ baterie

11 Dec 2020, 13:12

Asteptam noutati de la tine dupa prinzi o zi fara ploaie sa poti lucra @OMULPAIANGAN
Incearca daca ai de unde face rost o baterie de test ... cum o zis si @dany19940 -- in caz ulterior inainte de a cumpara.. eu am avut Caranda maxima dar am schibat-o cand am luat masina cu o Varta Silver (339 lei - de 61Ah parca ... nu cred ca am luat mai mare ).. ce sa zic ... eu recomand baterii cat mai curand produse ... adica sa nu fi stat prin depozite din 2017 gen si sa o fi uitat dumnezeu neincarcata ... conteaza enorm si asta ... asa ca marci ... eu am luat mereu varta ... dar am auzit lucruri de bine despre multe marci ... caranda ce sa zic ... am caranda cu gel 12v 100Ah la panourile solare 2buc serie ... de vreo 5-6 ani nici o problema... pt auto ... caranda i-am dat-o pe renault-ul lui taicamiu ... iarasi la fel n-are nici o problema ...

DA @Baltazar2003 - si eu inclin sa cred acelasi lucru legat de consumul instant la pompa de servo ... nu am informatii legate de consumul acestei piese ... dar ar fi cam singura care ar corela sistemul electric (acest voltage drop) cu pulsarea luminilor...
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: erori vcds/ baterie

11 Dec 2020, 16:38

O pompa de servo consuma pana la 50A din cei 70 (probabili) produsi de alternator.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori