A venit timpul sa ne despartim de buburuza noastra(Ibiza) care ne-a servit exemplar 10 ani de zile si am achizitionat un bondarel(Arona).
O sa specific dotarile optionale pentru ca cele standard se pot vedea si pe site-ul Seat:
1. Faruri Full Led
2. Jante aliaj de 18"
3. Kessy - sistem acces si pornire/oprire motor fara cheie)
4. Pachet de iarna: scaune fata incalzite cu control separat
5. Pachet siguranta: Adaptive Cruise Control / Blind spot Monitor / Oglinzi incalzite si pliabile electric
6. Pachet Vision Plus: Camera video marsarier / Park Assist / Senzori de parcare fata si spate
7. Virtual Cockpit(tablou de bord digital cu ecran TFT de 10.25'')
Toate aceste dotari au fost pe masina de la inceput, nu le-am pus eu. Masina se afla pe stoc la dealer-ul din Brasov Dip Motors.
Abia am gasit aceasta masina disponibila in stoc si cu livrare imediata, altfel trebuia sa astept pana in toamna noul model de Arona.
Am facut cam 700 de km pana acum.
Ca si puncte pozitive as putea sa mentionez:
- farurile full led - iti ofera o vizibilitate excelenta pe masina si arata foarte bine pe masina
- cutia DSG in oras este excelenta
- scaunele sport imi plac foarte mult, sustinerea corpului este foarte buna, tapiteria tip FR este foarte frumoasa
- in interior destul de mult plastic dar de o calitate superioara celui de pe Toledo
- spatiu destul la picioare si la cap pentru mine la cei 1.87m.
- garda inalta iti ofera o vizibilitate mai buna in depasiri si nu mai ai emotii atunci cand incaleci bordurile.
- masina este scurta si poti parca in locuri greu accesibile pentru alte masini si in plus te strecori usor prin trafic
Trecand la punctele negative vreau sa mentionez urmatoarele:
- suspensia este incomoda, troncane la orice denivelare si iti zdruncina creierul pe drumuri pietruite, dar asta cred ca este si din cauza jantelor de 18" combinate cu pneuri care au inaltimea flancului de 45; ma asteptam la chestia asta oricum dar nu am avut ce face pentru ca asa a venit echipata masina; pentru confort prefer jante de 16-17" cu pneuri care au inaltimea flancului intre 50-60.
- desi este echipare FR mi se pare instabila in curbe cu denivelari deoarece ii topaie spatele destul de rau, am impresia ca ma arunca de pe sosea; poate ca de vina este si garda inalta; eu o compar cu Leon-ul pe care l-am avut si care statea lipit de sosea in curbe.
- la interior nu mi-a placut faptul ca nu au pus o frana de mana electrica, au pastrat-o pe cea clasica dar probabil ca daca ar fi facut asta nu mai vindeau Ateca:)
- torpedoul nu are amortizor, cand il deschizi cade ca din pod, mi-e frica sa nu se rupa la un moment dat.
- daca DSG-ul este excelent in oras la drum lung mi se pare periculos in depasiri pentru ca nu imi retrogradeaza in treapta in care doresc astfel incat masina sa aiba suficienta forta sa faca o depasire; momentan folosesc padele sa trec pe manual sau trec in modul sport ca sa nu mai am emotii in depasiri; totusi cred ca aceasta cutie face ce trebuie doar ca este o chestiune de adaptare din partea mea deoarece este prima masina cu o cutie automata dupa 20 ani de manuala; imi este si mila si frica sa o calc mai tare in depasiri pentru ca nu am trecut inca de 1000 km si nu vreau sa o fortez; daca nu o calc tare nu imi retrogradeaza cat am nevoie, daca o calc prea tare imi da socuri in cutie si sincer nu vreau sa stric cutia in primii 1000 de km; in fine, mai testez pana ma obisnuiesc cu ea.
- am ales un motor in patru cilindrii pentru ca am zis ca nu este asa zgomotos ca cel in trei de pe toledo dar m-am inselat, la 3000 de rotatii este destul de zgomotos; capota nu are acel capitonaj ca la Toledo care mai reduce zgomotul motorului.
- este slab izolata fonic: in habitaclu avem zgomot la vant si de la cauciucuri, chederele de pe usi lipsesc(la Toledo exista); ma asteptam la chestia asta oarecum, am intalnit-o la celelalte masini Seat pe care le-am avut, probabil ca doar la Ateca sau Tarraco primesti o izolatie fonica mai buna.
Masina a avut pret de lista 27.000 Euro, am primit discount de la dealer aproximativ 4000 Euro, am mai adaugat si rabla si am ajuns la 21.600 Euro. Am mai platit pe tichet 500 Euro, am mai pierdut la cursul valutar vreo 500 Euro si am ajuns la un pret final de 22.600 Euro TVA inclus.
Cam atat pentru inceput, revin cu informatii cand am timp.
Am atasat cateva poze pe care le-am primit de la dealer.
Drumuri bune!


