Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
alexandru.rogozea
Subiect Autor
Mesaje: 170
Membru din: 18 Iul 2011, 18:27
Localitate: Ploiesti

Arona FR 1.5 TSI DSG7

04 Iul 2021, 22:52

Salutare,

A venit timpul sa ne despartim de buburuza noastra(Ibiza) care ne-a servit exemplar 10 ani de zile si am achizitionat un bondarel(Arona).
O sa specific dotarile optionale pentru ca cele standard se pot vedea si pe site-ul Seat:
1. Faruri Full Led
2. Jante aliaj de 18"
3. Kessy - sistem acces si pornire/oprire motor fara cheie)
4. Pachet de iarna: scaune fata incalzite cu control separat
5. Pachet siguranta: Adaptive Cruise Control / Blind spot Monitor / Oglinzi incalzite si pliabile electric
6. Pachet Vision Plus: Camera video marsarier / Park Assist / Senzori de parcare fata si spate
7. Virtual Cockpit(tablou de bord digital cu ecran TFT de 10.25'')
Toate aceste dotari au fost pe masina de la inceput, nu le-am pus eu. Masina se afla pe stoc la dealer-ul din Brasov Dip Motors.
Abia am gasit aceasta masina disponibila in stoc si cu livrare imediata, altfel trebuia sa astept pana in toamna noul model de Arona.
Am facut cam 700 de km pana acum.

Ca si puncte pozitive as putea sa mentionez:
- farurile full led - iti ofera o vizibilitate excelenta pe masina si arata foarte bine pe masina
- cutia DSG in oras este excelenta
- scaunele sport imi plac foarte mult, sustinerea corpului este foarte buna, tapiteria tip FR este foarte frumoasa
- in interior destul de mult plastic dar de o calitate superioara celui de pe Toledo
- spatiu destul la picioare si la cap pentru mine la cei 1.87m.
- garda inalta iti ofera o vizibilitate mai buna in depasiri si nu mai ai emotii atunci cand incaleci bordurile.
- masina este scurta si poti parca in locuri greu accesibile pentru alte masini si in plus te strecori usor prin trafic

Trecand la punctele negative vreau sa mentionez urmatoarele:
- suspensia este incomoda, troncane la orice denivelare si iti zdruncina creierul pe drumuri pietruite, dar asta cred ca este si din cauza jantelor de 18" combinate cu pneuri care au inaltimea flancului de 45; ma asteptam la chestia asta oricum dar nu am avut ce face pentru ca asa a venit echipata masina; pentru confort prefer jante de 16-17" cu pneuri care au inaltimea flancului intre 50-60.
- desi este echipare FR mi se pare instabila in curbe cu denivelari deoarece ii topaie spatele destul de rau, am impresia ca ma arunca de pe sosea; poate ca de vina este si garda inalta; eu o compar cu Leon-ul pe care l-am avut si care statea lipit de sosea in curbe.
- la interior nu mi-a placut faptul ca nu au pus o frana de mana electrica, au pastrat-o pe cea clasica dar probabil ca daca ar fi facut asta nu mai vindeau Ateca:)
- torpedoul nu are amortizor, cand il deschizi cade ca din pod, mi-e frica sa nu se rupa la un moment dat.
- daca DSG-ul este excelent in oras la drum lung mi se pare periculos in depasiri pentru ca nu imi retrogradeaza in treapta in care doresc astfel incat masina sa aiba suficienta forta sa faca o depasire; momentan folosesc padele sa trec pe manual sau trec in modul sport ca sa nu mai am emotii in depasiri; totusi cred ca aceasta cutie face ce trebuie doar ca este o chestiune de adaptare din partea mea deoarece este prima masina cu o cutie automata dupa 20 ani de manuala; imi este si mila si frica sa o calc mai tare in depasiri pentru ca nu am trecut inca de 1000 km si nu vreau sa o fortez; daca nu o calc tare nu imi retrogradeaza cat am nevoie, daca o calc prea tare imi da socuri in cutie si sincer nu vreau sa stric cutia in primii 1000 de km; in fine, mai testez pana ma obisnuiesc cu ea.
- am ales un motor in patru cilindrii pentru ca am zis ca nu este asa zgomotos ca cel in trei de pe toledo dar m-am inselat, la 3000 de rotatii este destul de zgomotos; capota nu are acel capitonaj ca la Toledo care mai reduce zgomotul motorului.
- este slab izolata fonic: in habitaclu avem zgomot la vant si de la cauciucuri, chederele de pe usi lipsesc(la Toledo exista); ma asteptam la chestia asta oarecum, am intalnit-o la celelalte masini Seat pe care le-am avut, probabil ca doar la Ateca sau Tarraco primesti o izolatie fonica mai buna.

Masina a avut pret de lista 27.000 Euro, am primit discount de la dealer aproximativ 4000 Euro, am mai adaugat si rabla si am ajuns la 21.600 Euro. Am mai platit pe tichet 500 Euro, am mai pierdut la cursul valutar vreo 500 Euro si am ajuns la un pret final de 22.600 Euro TVA inclus.

Cam atat pentru inceput, revin cu informatii cand am timp.
Am atasat cateva poze pe care le-am primit de la dealer.

Drumuri bune!

Imagine.Imagine.Imagine
Toledo KG34H5 2014 1.2TSI105CP(CBZB)
Arona KJ7 2021 1.5TSI150CP(DPCA)
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 284
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Arona FR 1.5 TSI DSG7

16 Aug 2021, 17:34

Sa o stapanesti sanatos!
Da-i putina pace ca sa va obisnuiti unul cu celalat :)
Dar nu cumva masina ta are si modului DCC pt setarea duritatii suspensiei? Parca pachetul cu jantele pe 18" veneau cu DCC. caz in care o poti seta pe Confort si se schimba treaba. In plus, vad ca ai anvelope sport pe ea; daca erau de touring erau ceva mai moi (gen PIrelli P7), insa la 18" de regula din fabrica vin anvelope sport. Daca asta ti s epare dura, sa fi vazut Leon FR cu jante pe 18" si anvelope Bridgestone Potenza..pietre direct!
Eu nu am simtit niciodata masina ca fiind instabila, chiar ma mir ca la tine sa se simta asa mai ales ca ai si jantele pe 18". Insatbila mi s-a parut echiparea Style la drive test..aia da. Dar nu FR-ul..
Zgomotul motorului se va mai diminua in timp, vei vedea. Ca sfat, nu ii baga neaparat benzina super aditivata; a mea merge mai bine cu benzina normala de exemplu
Cutia DSG7 are tendinta aceasta de a smuci uneori mai ales in primii 15.000km. Ca sa traga bine in depasiri trebuie sa apesi suficient cat sa retrogradeze cate trepte este necesar. Nu ai ce sa strici la ea. Esti obisnuit cu manuala. Aceeiasi senzatie o aveam si eu.
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
alexandru.rogozea
Subiect Autor
Mesaje: 170
Membru din: 18 Iul 2011, 18:27
Localitate: Ploiesti

Re: Arona FR 1.5 TSI DSG7

16 Aug 2021, 21:37

Salutare,
Multumesc!
Dupa 2000 de km pot sa spun ca m-am obisnuit cu DSG-ul, cred ca s-a mai lasat si motorul, reactioneaza mult mai bine la accelerare si este din ce in ce mai elastic. Treptele se leaga mult mai bine acum, am inceput sa calc si eu pedala de acceleratie fara frica insa daca ar fi dupa mine doar in modul sport as merge.
Nu are DCC, mi se pare ca Ateca Cupra are in standard chestia asta in rest Ateca si Tarraco o au ca optionala.
Cu OMV 100 se misca mult mai bine decat cu 95, se simte in acceleratie. Nu folosesc decat foarte rar de 100 in rest merg cu 95.
Mie mi s-a parut ca topaie spatele pe denivelari. Am vazut ca pot seta ESP-ul pe sport dar nu am incercat niciodata. O sa incerc odata cand sunt singur in masina pentru ca altfel tipa radarul din dreapta:)
Tu ai mai completat cu ulei in primii 5000 de km? In carte am vazut ca se specifica un consum de ulei de 500 ml la 1000 km iar in primii 5000 km consumul poate fi mai mare de atat.
Toledo KG34H5 2014 1.2TSI105CP(CBZB)
Arona KJ7 2021 1.5TSI150CP(DPCA)
 
Avatar utilizator
alexandru.rogozea
Subiect Autor
Mesaje: 170
Membru din: 18 Iul 2011, 18:27
Localitate: Ploiesti

Re: Arona FR 1.5 TSI DSG7

31 Oct 2021, 18:44

Am ajuns la 4000 km si a trebuit sa completez cu 400 ml de ulei 0w20. Ma asteptam la asta deoarece si la Toledo stau cu bidonul de ulei in portbagaj.
Despre consum pot sa spun ca sunt foarte multumit, cel mai mic consum a fost de 4,9% extraurban, 6,5% mediu, 9-10% in oras, 7,2% extraurban pe autostrada 100-150 km/h.
Am rezolvat si cu rigiditatea suspensiei scazand presiunea din cauciucuri de la 2.7 la 2.4 pe fata si de la 2.4 la 2.2 pe spate. Se numeste presiune de confort in manual.
Presiunea de confort a rezolvat si topaiala spatelui, acum masina se simte mult mai stabila in curbe.
Pentru iarna am incaltat-o cu jante pe 16 si cauciucuri 205/60/R16, talonul cauciucurilor a sporit si mai mult confortul suspensiei.
Cam atat deocamdata, revin cu noutati.

Drumuri bune!
Toledo KG34H5 2014 1.2TSI105CP(CBZB)
Arona KJ7 2021 1.5TSI150CP(DPCA)

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori