De ceva timp, la turatii mai joase (aprox 1800 rpm) incepuse sa se auda un plastic care intra in rezonanta cu tot bordul si scotea un zgomot ingrozitor. Zgomotul parea sa vina fix din dreptul soferului si oricat apasam pe plastice, parca tot nu se estompa.
Prima data am banuit ca este rama neagra din jurul ceasurilor de bord, rama care este dintr-un plastic mai dur.
Am incercat solutia de aici
Pentru a scoate acea rama am folosit niste leviere mici de plastic, si a necesitat ceva forta pana a iesit. Initial am crezut ca se va rupe ceva, dar plasticul ala este chiar calitativ si nu s-a zgariat sau rupt. Rama este prinsa in partea superioara si inferioara cu doua cleme principale si mai are inca 2 pe fiecare laterala. Mi-a fost mai usor sa incep sa desfac din partea stanga, apoi din dreapta.
Am aplicat banda texitla pentru cablaje de la tesa pe toata carcasa de plastic, dar din pacate zgomotele nu au disparut.
Cu rama data jos, am miscat un pic ceasurile si acestea aveau un joc incredibil de pronuntat. Am crezut chiar ca s-a desfacut un surub de prindere. Defapt se pare ca este un defect de proiectare, ceasurile fiind prinse in doar doua suruburi in partea de jos; sus doar se sprjina pe o clema de plastic. De acolo proveneau aceste zgomote.
Cu rama neagra data jos, am reusit sa desfac cele doua sururburi care tineau ceasurile. Apoi, cu grija am tras ceasurile, astfel incat sa am un mic acces deasupra lor. Acolo am pus cateva benzi de material textil, dupa care am prins totul la loc.
Ceasurile nu se mai misca absolut deloc, si totul pare sa fi revenit la normal.