Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
dodieisonfire”
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 13 Iun 2021, 20:47

Tunning evacuare

16 Iun 2021, 17:30

Bună ziua, dragi colegi!
Intenționez să modific aspectul Leonului meu, mai precis să schimb eșapamentul. Poate veți spune că mă hazardez, sau că nu am de ce să pun evacuare dublă pe 1.4 TSI de 125 cai, dar este un moft de al meu pe care intenționez să îl realizez.
Aș avea nevoie de câteva păreri dacă este posibil această transformare, vă rog.
Prima mea grijă este aceea dacă se potrivește la formă, noua tobă cu mașina. Îmi dau seama că trebuie să iau prinderi separate pentru partea cealaltă, la fel și scut termic; dar nu sunt convins sută la sută că va întra noua tobă.
La fel nu știu dacă să cumpăr evacuare de cupra facelift, pre-facelift...dacă este vreo diferență între cele doua.
O altă chestie care îmi creează probleme, este bara din spate, bară care trebuie schimbată complet sau parțial(oare merge schimbată doar partea neagră? ) Voi anexa câteva poze pentru a vedea cum este această bară(am înțeles că este special cu acel plastic negru în partea de jos pentru atașarea cârligului de remorcare).
Sunt foarte curios dacă v-ați întâlnit cu asemenea problemă și dacă da, care a fost rezolvarea.
Țin să menționez faptul că am fost la câteva service-uri, inclusiv la Seat și neprimind niciun fel de răspuns, am zis să încerc printre pasionații de Seat-uri. :)
Mulțumesc!
Imagine


Imagine


Imagine
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 453
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: Tunning evacuare

16 Iun 2021, 18:47

Orice modificare este posibila daca ai buget.
Degeaba intrebi serviceuri generaliste si dealeri despre o astfel de modificare, iti trebuie cineva specializat pe evacuari custom care sa iti gandeasca configuratia, iar tu trebuie sa iti faci singur temele daca iti trebuie doar fusta de bara spate sau o bara cu totul.
Insa revenind la afirmatia initiala, dupa mintea mea ceva bine facut te va costa lejer peste 2500lei, daca esti dispus sa dai banii astia baga mare, daca nu, trage pe dreapta.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Tunning evacuare

16 Iun 2021, 21:44

Dacă mașina e încă înmatriculată în Germania și locuiești acolo, lucrurile sunt mai complicate. Și evident, 2500 de lei (sau 500 de euro) va fi doar o parte din buget, dacă vrei o evacuare custom cu care sa treci ok la inspecție.

Varianta simpla e sa pui o evacuare de cupra, plus bara aferentă, care nu va schimba cu nimic sunetul motorului, dar va arăta "de fabrică".
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
dodieisonfire”
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 13 Iun 2021, 20:47

Re: Tunning evacuare

17 Iun 2021, 20:20

Bună seara!
Mulțumesc pentru răspunsuri și pentru sfaturi. Nu mi se pare o sumă foarte mare, ținând cont de anvergura operațiunii. Eșapamentul și așa mă gândesc că ar trebui schimbat la un moment dat și astfel doar îl upgradez la unul de cupra( cu toate că nu am găsit piesa propriu-zisă pe niciun site...)
La service-uri și la dealer am primit răspunsuri de genul "noi nu facem" sau "pentru ce să schimbi?", asta și în DE și în România. Într-adevăr nu am încercat la un tunner renumit, probabil va fi următorul pas.
Referitor la temele pe care trebuie să le fac despre bară, nu prea am surse de informare. Nu găsesc pe nicăieri piesele respective, sau elemente de adăugire ale actualei bare și tocmai de aceea mă gândeam să întreb aici, poate s-a lovit cineva de acest lucru.
Referitor la legalitate(trecerea TÜV sau a ITP-ului)
mă voi încadra atâta timp cât schimbările sunt realizate în service și nu le sudez/schimb eu în garaj.
Vă mulțumesc încă o dată pentru idei.
Seară plăcută în continuare vă urez!
Imagine
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 9838
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bruxelles/Bucuresti

Re: Tunning evacuare

17 Iun 2021, 21:26

In poza este evacuare de CUPRA 5F ST DOAR tractiune fata. Pt 4drive, de la Y spre intermediara, teava o ia pe partea dreapta si arata altfel.
Deci, compara cum e traseul la tine, ca s-ar putea sa se potriveasca.
La facelift, cei care au facut modificarea asta au schimbat doar partea de jos (fusta). Probabil ca e la fel si la non-fl. Cauta pe kleine ebay bara spate de ST standard sau FR si de CUPRA ST. Descarci pozele si le compari. Eventual cauti si coduri.
Evacuarea din poza este identica la cupra fl si non fl. Sunt ieftine in Germania, de la 100 la 300 Euro, cap-coada - intermediara si finala.
Deci, daca traseul evacuarii la tine este identic cu cel de la cupra ST si doar partea din dreapta de la toba finala lipseste ai nevoie de o evacuare de cupra st ca cea din poza, scut termic si cel mai probabil alt dufuzor cu deschidere dubla.
 
dodieisonfire”
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 13 Iun 2021, 20:47

Re: Tunning evacuare

15 Iul 2021, 22:49

Bună seara!
După cum spuneam, sunt pregătit să trec la evacuare dublă și mă pregătesc în acest sens cu fel de fel de achiziții. :D Am găsit o evacuare de Cupra din 2017, probabil este modelul facelift. Urmează să cumpăr bară, difuzor(încă nu știu dacă OEM sau acele Rieger/Maxton) și plăcuțele termice pentru traseu (central și dreapta). Evident mai trebuie coliere și multă răbdare. :)
Am totuși o curiozitate. Citeam pe mai multe forumuri de afară că este o diferență de lungime sau ceva de genul la această evacuare. Adică este posibil ca evacuarea de facelift să nu se potrivească la pre-facelift?
Și referitor la bară, voiam să vă întreb dacă am cum să o las cum este la mine, complet roșie, sau trebuie să pun obligatoriu acel plastic negru în spatele numărului.
Bara presupun că este bună... 5F9807421AD
Mulțumesc!

Imagine.Imagine.Imagine



Imagine.Imagine
 
dodieisonfire”
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 13 Iun 2021, 20:47

Re: Tunning evacuare

01 Oct 2021, 00:02

Bună seara!
Revin cu update-uri după ce am făcut conversia la evacuare de cupra și, bineînteles, pun câteva poze.
Menționez faptul că, gândind acum la rece, după tot ce am făcut și cum arată, nu a meritat să duc până la capăt acest moft.
Probabil că în timp, după ce nu voi mai avea impresia că îmi va cădea toba pe jos, sau că ia foc mașina, sau că troncăne, va începe să îmi și placă.
Am făcut dintr-o mașină silențioasă, sigură, dar care nu avea acel ceva, o mașină care nu mai este la fel de silențioasă, nu mai este la fel de sigură, dar care am observat că întoarce cât de cât privirile pe stradă.

Imagine.Imagine.Imagine

 
Avatar utilizator
Vlad24
Mesaje: 356
Membru din: 08 Sep 2015, 10:47

Re: Tunning evacuare

01 Oct 2021, 09:53

Deci tu ai pus evacuarea cap-coada. Mie mi se pare ca merita.
De spui ca nu mai e la fel de sigura?
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Tunning evacuare

01 Oct 2021, 12:42

Din poze pare ca montajul e facut incorect. Partea stanga e mult mai coborata decat dreapta.
Ai verificat daca exista diferente intre tampoanele de la evacuarea ta fata de evacuarea cupra?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
dodieisonfire”
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 13 Iun 2021, 20:47

Re: Tunning evacuare

06 Oct 2021, 21:26

Vlad24 scrie:
Deci tu ai pus evacuarea cap-coada. Mie mi se pare ca merita.
De spui ca nu mai e la fel de sigura?

Pentru că nu mi-am dat seama că nu se potrivește cu mașina mea. Nu este chiar plug&play. Eu am puntea spate dintr-o bucată, această evacuare este pentru punte spate independentă (care nu este o ca o bară transversală de la o roată la cealaltă) și îmi lovește eșapamentul (este mai gros decât cel normal de 1.4) de punte. Este un zgomot pe care îl aud numai la anumite speed bumpere(dacă mașina e goală). Mă rog...când am montat la service, am întrebat, am verificat traseul, părea să fie același. Părea numai! Dacă schimbam numai finala era mult mai ușor și bine, dar asta e acum. Omul din greșeli învață.
Ca un plus (și sper să nu fie numai închipuirea mea) pare că trage mult mai bine. Pare că are câțiva cai în plus și zic acest lucru nu numai din felul în care accelerează, ci din felul în care pleacă mașina de pe loc în treapta 1. Are alt zvâc parcă.
Cosmin scrie:
Din poze pare ca montajul e facut incorect. Partea stanga e mult mai coborata decat dreapta.


Ai verificat daca exista diferente intre tampoanele de la evacuarea ta fata de evacuarea cupra?

Au încercat băieții să o urce, să o coboare doar să nu se mai atingă de punte. La început nu era așa mare diferență cum se vede acum. Voi mai lucra la ea un pic...

Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori