Deseori confundata cu bara de rigidizare, bara stabilizatoare (sau de torsiune) monteaza sub masina, mai exact pe cele doua bascule ale puntii fata / spate. Se comercializeaza pentru ambele punti (fata/spate), iar sistemul de prindere difera de la masina la masina.
Rolul barii stabilizatoare este de a reduce inclinatiile caroseriei in curbele abordate mai violent. Majoritatea masinilor au acest element din fabrica, diferenta apare la calitatea materialului folosit. Materialul cu cat este mai rigid cu atat rolul jucat de bara stabilizatoare este mai mare, preluand fortele ce apar in momentul unui viraj si reducand inclinatia masinii.
Bara de rigidizare se comercializeaza atat pentru puntea spate cat si pentru puntea fata. Barele respective sunt elemente de stabilitate dedicate unui stil de condus sportiv, oferind o stabilitate mai buna dar reducand din manevrabilitatea directiei. Montajul acestei bari se face pe capetele superioare ale amortizoarelor mai exact pe oale. Bara de rigidizare fixeaza distanta intre capetele superioare ale amortizoarelor. Aceasta bara este supusa la extensie in cazul masinilor de curse, care vireaza la peste 1G. Pe scurt, rolul acestui element de stabilitate este de a rigidiza caroseria si a nu permite apropierea extremitatilor. Reduce si preia fortele ce actioneaza asupra caroseriei in momentul unui viraj mai violent, in cazul franarilor bruste sau a acceleratiilor puternice. Totodata, are efect de rigidizare la trecerea peste denivelari datorita puterilor socului aplicate diferit la roata si in mod automat transferate pe cele doua amortizoare.
Bara de torsiune transfera cuplul dat de o denivelare la roata direct intr-un cuplu de rasucire la nivelul lonjeronului, nu solicita caroseria si prinderea superioara a amortizorului.
Bara Rigidizatoare:
Bara Stabilizatoare (sau de torsiune):
Producatori: Sparco, Wiechers, KW, H&R etc.