iti pot da eu,in cazul tfsi.
Aici,principala restrictie este admisia!admisie care e formata din capacul ala imens.eh,daca ai avut vreodata curiozitatea sa il deschizi,inauntru sunt mici compartimente....compartimente care la randul lor sunt strabatute de aer!undeva pe la mijloc se intalneste si cu filtrul de aer,hartia prosteasca
. acum,toretic,daca ai schimba filtrul panel,cu altul mai putin restrictiv,ai lasa aerul sa "curga" ceva mai bine,rezultand g/s ceva mai ok. Care la randul lor,g/s printr-o oarecare formula rezulta HP
. Principala restrictie ramanand doar compartimentarea ciudata a capacului.
Insa,ca tot e vorba de practica,pe masina mea,am facut urmatoarea modificare (acum 3 ani
). Am scos filtrul panel oem din carcasa,iar de aceasta am atasat un filtru conic (sparco,deci nu unul la 50 ron care probabil iti va da maf-ul peste cap). Ce am realizat?cam cat de restrictiv e filtrul panel,oem!
A fost o schimbare minora,dar cu rezultate imbucuratoare.Practic am schimbat pozitia elemntului filtrant. Din punctul meu de vedere,fie ca statea in fata (in cazul meu),fie ca era la mijloc (in pozitia oem),aerul tot greu inainta din cauza carcasei.
Deci,doar schimbarea filtrului,a produs o schimbare.....minora,dar in bine!
Si cel mai important,nu mi-a dat maf-ul peste cap,nu am avut probleme cu praful!nici atunci,nici dupa ce am schimbat cu un cold air intake