Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
rap_florinn
Subiect Autor
Mesaje: 456
Membru din: 26 Mai 2012, 15:56
Localitate: ploiesti
Contact:

Schimbare Piese Seat

14 Iul 2014, 11:17

A venit timpul ca sa schimb niste piese la Seatul meu si as vrea sa stiu ce pot sa schimb acasa
Am de schimbat asa :

Bieletele si capetele de bara
Filtru combustibil
Curea transmisie cu caneluri
Basculele
Bieleta antiruliu
Sonda Lambda
Toate aceste le am cumparate si astept sa fie montate
Seat Leon 1.6 16v BCB an 2003
 
Radu Tamas
Mesaje: 271
Membru din: 31 Oct 2013, 23:30
Localitate: Simleu Silvaniei

Re: Schimbare Piese Seat

14 Iul 2014, 12:03

Curea cu caneluri,si daca e pe banch 1 at si sonda lambda.
Toledo 1M;Black Magic;105 CP;Normaly aspirated;LOVE IT!!
 
rap_florinn
Subiect Autor
Mesaje: 456
Membru din: 26 Mai 2012, 15:56
Localitate: ploiesti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

14 Iul 2014, 12:33

Am vazut pe net ca bieletele si capetele se schimba usor dar pe urma trebuie facuta directia

la bascule am vazut ca este ceva mai dificil si nu ma bag cam cat ar fi manopera de schimbat bratul?
Seat Leon 1.6 16v BCB an 2003
 
Soso-CKX
Mesaje: 271
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

15 Iul 2014, 23:42

Bieletele nu sunt usor de schimbat acasa. Ca sa le poti desface iti trebuie cheie de 34 sau sa faci una de 34 dintr-una de 32 la polizor. Iei cate putin din cheie si incerci pe bieleta noua pana vine fix pe ea.

De asemenea iti trebuie colierele originale pentru burdufurile bieletelor ca sa nu patesti ca mine si sa-ti intre apa si sa se buleasca, caseta de directie. Sau cel putin coliere care se strang prin infiletare.

Ca sa ai acces sa desfaci bieletele, la cea de pe partea dreapta poti incerca pe sus pe la motor dupa ce reusesti sa desfaci burduful ca iti da acces la piulita, dar e foarte putin loc si s-ar putea sa nu poti sa tragi destul de tare ca s-o desfaci.

Varianta cea mai simpla si care mi se pare mie normala din ce vad ca ai de facut la masina e sa dai basculele jos. Iar asta iti ofera si loc ca sa desfaci bieletele si iti da si sansa sa schimbi basculele/bucsele acestora.

Apropo, ai cumparat basculele noi cu tot cu bucse? Ce marca? Ai putea sa schimbi bucsele mari(cele dinspre spate) cu cele pline de Cupra. Sunt mai rezistente si rigidizeaza masina pe fata. In schimb o sa simti gropile mai tare.


Cand schimbi bieletele, trebuie sa eviti sa expui prea mult timp cremaliera la aer si umiditate ca e fier crud/crom/nichel, nu stiu ce metal e ala dar rugineste usor. Asa ca nu poti sa lasi masina asa zile intregi ca orice punct de rugina dupa la distrugerea simeringului din caseta care duce la pierderi de lichid de servodirectie.

Eu zic sa mai ceri o parere in legatura cu bieletele ca s-ar putea sa n-aiba nimic. Schimba intai capetele de bara ca astea sunt usor de schimbat acasa si vezi mai apoi ce zgomote iti mai raman din directie.

Curea transmisie cu caneluri ti-am scris in 2 locuri deja, dar iti dau link-ul unde scrie pe-ndelete ce-ai de facut: viewtopic.php?f=136&t=18233

Nu stiu despre ce bieleta antiruliu e vorba, presupun ca te referi la bratele alea dintre bara stabilizatoare si bascule. Alea sunt usor de schimbat, trebuie doar sa ai masina ridicata de fata pe ambele parti. Cand faci asta, cauta sa o pui sa stea pe lonjeroane, nu pe praguri ca nu sunt facute pentru asa ceva. Bagi o buturuga ceva sub lenjeroane si poti sa faci ce vrei apoi.

Sonda Lambda: daca e vorba de cea de dinainte de catalizator, o gasesti intre motor si radiatorul de apa prinsa pe esapament, se vede pe partea dinspre baterie pe langa scutul ala. E posibil sa trebuiasca sa desfaci suruburile alea 2 de 10 care tin scutul ca sa o poti desface. Urmareste traseul firului ca sa-l tragi prin aceleasi locuri. Mufa in care intra Sonda Lambda 1 de pe cutia de viteze, una patrata mai mare.

Piesele ar fi bine sa fie macar Lemforder ca sa tina mai mult timp. Un capat de bara de la Lemforder e peste 75 de lei, iar bieleta de directie cu tot cu burduf e 120 de lei.

Cu bieletele ti-am zis ca ar fi bine sa mai astepti pana schimbi celelalte piese pentru ca astea se duc mai greu si s-ar putea sa n-aiba nimic.

Daca mai ai ceva intrebari, da-i bataie!

Apropo, ca sa umbli la bascule iti trebuie o tubulara sanatoasa de 18 ca sunt stranse bine suruburile alea.

Surubul de la bucsa mare dinspre spate il poti strange de tot cu masina ridicata, dar surubul de la cealalta bucsa, cea dinspre fata trebuie strans cu rotile pe pamant. Eu ca sa fac asta am pus sub rotile fata ale masinii 2 jante de otel cu fata in sus si am coborat rotile pe ele si astfel ramane destul loc si ai destula stabilitate ca sa te bagi si sa strangi suruburile de la bucsa de bascula dinspre fata. Spre ca ai inteles cum am vrut sa zic: Daca ai masina deja ridicata si pusa pe capre sau ceva pentru ca ai schimbat basculele, strangi complet suruburile de la bucsele mari, pui rotile la loc, pui 2 jante de otel cu fata in sus sub roti si apoi cobori masina pe ele si astfel bucsa sta in pozitia corecta pentru strans.

Daca ai basculele cumparate cu tot cu bucse si pivot pe ele, sunt foarte simplu de schimbat, ai doar de desfacut 2 suruburi si o piulita si ai dat bascula jos. :) Trebuie doar ca atunci cand desfaci piulita de la pivot sa bagi un levier si sa tragi de pivot in jos ca nu cred ca o sa aiba loc sa iasa din cauza capului planetarei.

Exclus sa desfaci piulita planetarei din orice motiv. Daca n-ai cheie dinamometrica si nu stii cuplul la care trebuie stransa piulita aia, nu te baga pentru ca ai toate sansele sa strici rulmentul fuzetei si dai de alte bucurii.
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!
 
Soso-CKX
Mesaje: 271
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

15 Iul 2014, 23:58

P.S.2: scuze de post-ul kilometric, sper sa te ajute sa te decizi daca te apuci de schimbat acasa sau nu.

Daca vrei, ne putem vedea cand mai vin in Bucuresti si-ti schimb eu cureaua de accesorii ca merge usor :)

Inca ceva vreau sa-ti mai zic: daca n-ai chei, tubulare si cheie de tubulara rezistente/bune/de firma/comuniste, nu te baga pentru ca o sa strici cheile si poate si hexagoanele suruburilor si n-o sa faci nimic in felul asta.

Din tot ce-ai de schimbat acolo, pentru suruburile de la bascule iti trebuie tubulara de 18 si cheie de tubulara mai profi(exclus crichet pentru ca majoritatea vor ceda). Poti baga si inelara in functie de pozitie, dar tubulara e mai rezistenta si gandita spre astfel de forte.
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!
 
rap_florinn
Subiect Autor
Mesaje: 456
Membru din: 26 Mai 2012, 15:56
Localitate: ploiesti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

16 Iul 2014, 00:01

Am luat asa

Bieletele si capetele de bara TRW
Filtru combustibil MAN
Curea transmisie cu caneluri CONTICH
Basculele SWAG
Bieleta antiruliu FEBI
Sonda Lambda NGK

Masina are 200.000 si bate rau la denivelari sau gropi si am zis sa schimb tot la directie
Seat Leon 1.6 16v BCB an 2003
 
Soso-CKX
Mesaje: 271
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

16 Iul 2014, 00:13

Mai asteapta cu bieletele pana schimbi restul pieselor ca sa vezi daca mai face galagie.

Mare parte din zgomot poate sa vina de la flansele si rulmentii din capul amortizoarelor, alea pica mai usor. Ca sa vezi daca ai probleme cu astea trebuie sa ridici masina pe cric si sa tragi si sa impingi de roata apucand-o de sus si de jos(ora 12 si ora 6). Si astfel vezi daca are joc in flanse, rulmenti sau pivoti. Daca e de la flanse, o sa se miste de sus.

Nu stiu ce sa zic de marcile alea, nu cunosc daca sunt slabe sau bune. Daca au costat foarte mult, or fi bune.

Bieleta antiruliu e bratul ala scurt care prinde bascula de bara stabilizatoare, nu? Ca altceva nu prea mai e pe sub aripa Leon-ului...

Alea de obicei stiu ca nu prea cedeaza, eu nu le-am schimbat niciodata in 100.000 de km. In schimb am schimbat bucsele barii stabilizatoare. Alea trebuie schimbate cu unele originale, cumparate de la reprezentanta. Ar fi bine sa masori bara stabilizatoare cu un subler inainte sa le cumperi ca sa stii ce dimensiune iti trebuie. De asemenea, o alegere buna ar fi sa schimbi tipul bucsei de bara stabilizatoare cu cele cu cocoasa in caz ca nu ai deja. Pentru asta trebuie sa cumperi si bridele alea. Bride+bucse bara stabilizatoare originale, de la reprezentanta costa pana-n 100 de lei. Chiar vreo 70-80Ron parca...
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!

 
Soso-CKX
Mesaje: 271
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

16 Iul 2014, 00:25

Basculele nu sunt echipate cu bucse si pivot, nu? Ca ma uit pe Autokarma acum si vad ca pentru masina noastra nu sunt echipate astea de la Swag.

E mai bine asa, ca poti sa-ti pui ceva ca lumea pe ele. Ti-am zis, eu bucsa mare dinspre spate as pune-o pe cea de Cupra, cea plina. Noi avem semi-pline din fabrica. Eu am pus d-astea semi-pline la reprezentanta atunci cand am cumparat masina si iti dai seama ca aia acolo mi-au pus bucse originale. Dupa 60.000 de km si 3 ani, erau duse destul de rau. Apoi am pus astea pline in locul lor, de la Lemforder, varianta de pe Cupra. E diferenta de pret de 5-10 lei intre ele...am castigat o masina mai rigida pe fata, se ridica mai greu de bot la accelerare. Dar, fiind mai rigide probabil ca streseaza putin mai mult decat cele normale restul elementelor de articulatie de pe-acolo...

P-astea de Cupra le am deja de vreo 55-60.000km si n-au nicio problema. :)
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!
 
rap_florinn
Subiect Autor
Mesaje: 456
Membru din: 26 Mai 2012, 15:56
Localitate: ploiesti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

16 Iul 2014, 09:11

M-am uitat la bieleta antiruliu si am vazut ca sunt de doua feluri pe acesta am comandat-o http://www.autoeco.ro/piese-auto/SEAT/L ... t-1780666/ iar pe acesta o am pe masina http://www.autoeco.ro/piese-auto/SEAT/L ... t-2419085/ am inteles ca se potrivesc una e de metal si cealaltata de plastic
Seat Leon 1.6 16v BCB an 2003
 
rap_florinn
Subiect Autor
Mesaje: 456
Membru din: 26 Mai 2012, 15:56
Localitate: ploiesti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

19 Iul 2014, 21:53

Azi am reusit sa schimb Cureaua de transmisie care era praf m-am chinuit sa blochez intinzatorul acela dar intr-un final am reusit si am schimbat si sonda lamda ca aveam probleme la pornire se oprea singura .
Fitru de benzina nu am reusit sa il schimb ca nu imi dau seama cum iese am tras de furtunasul Acela dar nici un rezultat
Capetele de bara am zis sa le schimb acasa impreuna cu bara stabilizatoare ca am vazut ca nu e chiar greu de schimbat
Iar pt bielete si bratele de la bascula am zis sa ma duc la service ca sunt mai complicate
Seat Leon 1.6 16v BCB an 2003
 
Avatar utilizator
Undertacher
Mesaje: 1540
Membru din: 21 Iul 2012, 20:04
Localitate: Brasov

Re: Schimbare Piese Seat

20 Iul 2014, 08:30

Schimbi distributia si te opintesti la biele si brate?

Sent by me.
Seat Leon 2005, 1.9 TDI ,74 KW,AXR
viewtopic.php?f=134&t=13781&start=0
 
rap_florinn
Subiect Autor
Mesaje: 456
Membru din: 26 Mai 2012, 15:56
Localitate: ploiesti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

20 Iul 2014, 09:40

Distributia am vazut ca la 225.000km trebuie schimbata
Seat Leon 1.6 16v BCB an 2003
 
Avatar utilizator
Undertacher
Mesaje: 1540
Membru din: 21 Iul 2012, 20:04
Localitate: Brasov

Re: Schimbare Piese Seat

20 Iul 2014, 09:57

Citez:
rap_florinn scrie:
Azi am reusit sa schimb Cureaua de transmisie care era praf m-am chinuit sa blochez intinzatorul acela dar intr-un final am reusit

Cureaua de transmisie=curea distributie poate ai vrut sa spui curea de accesorii atunci?

Sent by me.
Seat Leon 2005, 1.9 TDI ,74 KW,AXR
viewtopic.php?f=134&t=13781&start=0
 
rap_florinn
Subiect Autor
Mesaje: 456
Membru din: 26 Mai 2012, 15:56
Localitate: ploiesti
Contact:

Re: Schimbare Piese Seat

20 Iul 2014, 11:06

Da am vorbit in termeni de la magazin
Seat Leon 1.6 16v BCB an 2003
 
sandu333
Mesaje: 37
Membru din: 05 Iun 2021, 21:20

Re: Schimbare Piese Seat

25 Mar 2022, 23:54

Daca poate cineva sa ma ajute cu un raspuns.

Pe la 80-90km/h am o vibratie in masina ca si cum ar fi o roata ovala (Exprimarea este la figurat ca sa intelegeti ideea). Nu se simte in volan, nu sunt zgomote de troncanituri. Spre 100km/h se diminueaza si mai apare spontan si slab pe la 50km/h. Vibratia se simte in toata masina ca sa zic asa, nu-i foarte intensa dar nici nu pot sa o las asa.
Anvelopele sunt noi pe jantele de tabla echilibrate recent, discurile noi deci nu sunt ovalizate.
Pe spate mi-au ramas 2 distantiere din fier, fostu proprietar a avut jante de aliaj, vulcanizatorul le-a curatat si a zis ca pot sa ramana pe masina ca nu au nimic. O sa le scot totusi ca poate nu sunt echilibrate.

De la ce ar mai putea fi vibratiile? capete bara, pivoti, fuzete strambe, bara stabilizatoare?

Multumesc!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator