Acum cati membri si atatea pareri, insa fiecare stie, sau considera ca stie, ce este mai bun pt. masina lui. Poti merge dupa indicatiile cartii de service/intretinere, dar cu memtiunea ca acestea sunt standard in toata europa, eventual in lume, iar la unele capitole noi, in romanica, stam mai prost(praf, combustibili dubiosi). Spre exemplu eu imi fac schimburile la masina la fiecare 10k km, iar la atunci schimb uleiul+toate filtrele. Motivele consider eu ca sunt intemeiate: filtrul de ulei se schimba odata cu uleiul(e destul de ieftin); filtrul de aer, in functie de unde mergi, se imbacsete relativ repede(eu am scos odata filtrul absolut negru dupa doar 5000km
); filtrul de polen e responsabil cu gestionarea fluxului de aer care intra in habitaclu, iar dupa cum stim aerul din orase nu este chiar cel mai curat, asadar eu prefer sa il schimb si pe acela. Nu in ultimul rand schimb si filtrul de motorina(aici unii pot considera moft) dar naiba stie ce se mai afla in acel lichid pe care il numim motorina, am auzit atatea discutii si am vazut atatea masini(din alte grupuri auto, in special franceze) cu injectoare si pompe de injectie stricate din pricina motorinei incat prefer sa mai dau un banut si schimbarea filtrului mai des decat este recomandat. Si chiar avusem o discutie in contradictoriu cu cineva si i-am explicat ca nu iti afecteaza cu nimic masina sa-i schimb consumabilele mai repede, iti afecteaza doar portofelul
.