Aveam de ales intre: Leon 1M FR (1.8T/180) livrabil in 1-2 luni sau Leon 1P (2.0TFSI/185) livrabil peste mai multe luni fiindca nu intrase oficial in oferta
Leon 1M
+ design exterior
+ design interior. Leon 1P are bordul mult prea mare si plastice de proasta calitate
+ disponibilitatea pieselor (de schimb si pentru tuning)
+ o constructie ceva mai simpla si mai usor modificabila
+ baza de cunostinte despre mecanica mult mai bogata, deci unele reparatii si modificari mai simple se pot face fara a apela la un dealer
+ unele dotari care alte firme le ofera contra cost incluse in pret (CD, climatronic)
+ un sasiu de buna calitate, foarte manevrabil si care tolereaza si drumurile noastre. Nu am inlocuit arcurile sport de fabrica si nici nu intentionez
+ o buna distributie a maselor, in zona 55:45 - 56:44. Leon 1P are 62:38 !
+ greutate redusa. Cine spune ca nu simte inertia data de multe kg in plus nu ia curbele destul de strans
- modelul 4x4 nu mai era in oferta. Oricum avea 100kg in plus
- senzorii de parcare si alte optionale nu mai erau in oferta
- scaunele Recaro (sau imitatia de Recaro inscriptionata CUPRA) nu mai erau de mult in oferta. Nu au fost decat pe varianta de echipare Cupra 20VT / Cupra 4
- pielea / Alcantara costa enorm si e cam fragila cand e expusa intemperiilor si nesimtirii unor pasageri. N-am luat-o
- turbo K03-0052, care nu permite cresteri de putere extraordinare, ar fi o mare realizare sa sara de 220 CP reali. Leon 1P are un turbo ceva mai mare si poate fi dus mult "mai sus" inainte ca un upgrade sa fie necesar
~Nautilus