Off-topic: Schimbat motorul. Nu pe garantie (eram iesit de luni bune), ci pe asa-zisa "kulanza".
Segmenti ruptisi buza piston 1 (dinspre lant parca) rupta, pierdut presiune, pusa pe platforma, service, constatare, multi nervi si drumuri, asteptat cam 90 si ceva de zile, apoi sosit noul motor si montat. Toata aventura am descris-o pe un
blog si pe un forum vecin. Noul motor merge diferit de primul, in rodaj nu a papat nici 1mm pe joja de ulei, consumul mai mic cam cu 0.5%. Ca sa nu exagerez cu off-topicul, problema ar fi fost de la proasta constructie a pistonului (aliajului). Eu am zis asa: a cedat un segment, ungere defectuoasa pe acel perete, apoi de la temperatura ridicata a cedat buza pistonului. Si de acolo... istorie lunga. Lantul incepuse sa se auda putin la pornire uneori. Eu de ala ma temeam, dar nu de piston. Intrati pe blog si vedeti.
Acum motorul merge superb! Abia i-am facut primul schimb de ulei. Din pacate o sa fiu nevoit sa o vand ca sa luam alta masina mai incapatoare. S-a marit familia. Pentru mine si sotie era perfecta. Taxe mici, economica, putere, aspectuoasa. Dar nu o dau in Romania ca preturile sunt batjocura. Stiu ca asta e piata, dar nu.
On-topic:Servisarea a costat 190Euro. Ulei intra mai mult noul motor, ca noul carter ar vrea 3,9L, fata de 3,6L cat era in vechiul motor. Plus uleiul din filtru se duce cu cateva sute de ml peste 4L. Abia am trecut de 85k km.
Seara buna!