Club SEAT CUPRA Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcilor SEAT si CUPRA

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7235
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

DSG (Direct Shift Gearbox): pareri si impresii

13 Mai 2008, 19:32

Deschid acest topic pentru ca in ultima vreme ma gandesc serios sa achizitionez (in viitorul putin mai indepartat) un model Seat cu acest tip de cutie de viteze. Rog posesorii sa impartaseasca parerile si eventual modul in care functioneaza, la ce turatie se schimba vitezele in modul normal cat si in modul sport, ma rog...informatii care credeti ca sunt utile (poate mai sunt si alti interesati).
Multumesc!
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

13 Mai 2008, 19:52

Din ce am auzit (Top Gear, 5th Gear) cred ca e super!
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Grozy
Mesaje: 18
Membru din: 06 Dec 2007, 01:03
Localitate: Cluj-Napoca

13 Mai 2008, 22:26

Salut! Eu am aprox. 7000 de km cu Leonul meu FR cu DSG si parerea este ca aceasta cutie chiar merita banii(pt cine isi permite deoarece diferenta intre manuala si DSG este destul de mare...aprox. 1500 euro).Vitezele le schimba f.f. repede si fara sa simti in modul D....in modul S este putin mai violenta dar nu ceva deranjant ci chiar placut pot sa spun. In general vitezele le schimba in functie de drum si de cat de tare o calci....adica daca calci acceleratia foarte putin schimba la 2000 de ture dar daca esti in urcare si simte ca nu ai puterea necesara schimba o viteza sau chiar doua in jos. Are si functia de "kick-down" adica daca esti la 50 intr-a 5 a si calci acceleratia pana jos schimba intr-a 2 a si zboara :wink: In modul S schimba la 6500(pe rosu) sau minim la 4000. Si inca ceva din cate am observat de pe forumuri consumul la DSG este cam 1 litru mai mic decat la manuala....
Seat Leon FR 2.0 TFSI DSG
 
Avatar utilizator
mike20
Mesaje: 205
Membru din: 11 Apr 2008, 09:35
Localitate: Constanta
Contact:

14 Mai 2008, 09:12

Si eu am auzit numai lucruri bune despre aceasta cutie si cred ca se merita sa platesti mai mult , eu ma gandesc in primul rand la confort.
Seat Leon 1P Sport-Up 2.0TDI 140cp
 
Avatar utilizator
PapaGiorgio
D U D U
Mesaje: 919
Membru din: 22 Apr 2008, 10:32
Localitate: Ploiesti

14 Mai 2008, 11:46

Avand in vedere traficul in care avem neplacerea de a ne afla zilnic, cred ca o astfel de varianta ar fi ideala. Mai ales daca bugetul permite. :)
Seat Leon Reference, 1.4/85 CP, 2008, Galben, PH-78-RDC
 
Avatar utilizator
Matrixu
Mesaje: 697
Membru din: 20 Feb 2008, 12:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

14 Mai 2008, 15:20

Grozy scrie:
Si inca ceva din cate am observat de pe forumuri consumul la DSG este cam 1 litru mai mic decat la manuala....


Recomand citirea datelor de consum date de producator (precum si experiente personale).
DSG consuma mai mult decat manuala in acelasi stil de schimbare a treptelor.
La un Leon 1.9 tdi dsg ca al meu, consumul e cu 1.7 mai mare decat la mine pe manuala in conditiile in care am mers aproape la fel amandoi in oras si in afara.
Leon Mk2 BXE 1.9 tdi 105cp 2007 crono yellow
http://www.youtube.com/watch?v=GcfwBzFdRQ4
 
Grozy
Mesaje: 18
Membru din: 06 Dec 2007, 01:03
Localitate: Cluj-Napoca

14 Mai 2008, 17:15

Probabil ai dreptate....dar in carte la DSG(cel putin la 2.0 TFSI) consumul este cu 0.2 mai mic decat la manuala. Eu, in Cluj, am un consum de 12-13 in conditiile in care nu ma duc chiar linistit si un prieten care are un GTI cu cutie manuala are 14 si conduce cam la fel ca si mine. Nu vreau sa ne certam dar sincer 1.7 mi se pare o diferenta f.mare....adica nici macar o automata veche nu consuma mai mult de 1.5 in plus fata de manuala pe acelasi motor.....
Seat Leon FR 2.0 TFSI DSG

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7235
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

14 Mai 2008, 20:06

Mai am si eu o intrebare (de fapt mai multe), probabil destul de stupide..
Din modul D, in mers, se poate trece in modul secvential? Si daca da, se poate face doar din padelele de pe volan sau trebuie comutat si selectorul din D in pozitia secvential?
Si inca una: ce se intampla daca in mers comuti selctorul din D in N? E acelasi lucru cu scosul din viteze? Sau nu poti face acest lucru decat cu masina oprita si cu actionarea franei?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7235
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

14 Mai 2008, 20:23

Si inca ceva....
Grozy, la tine maneta selectorului DSG are logo-ul FR, cum are si versiunea cu cutie manuala? Sau e piele neagra, la fel ca si la celelalte motorizari?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Grozy
Mesaje: 18
Membru din: 06 Dec 2007, 01:03
Localitate: Cluj-Napoca

14 Mai 2008, 22:43

Maneta schimbatorului nu are nici un fel de logo...arata exact ca si pe celelalte modele,din pacate. Se poate trece in modul manual din mers cum vrei ori din padele ori din schimbator. Se poate comuta si in N in mers numai ca din cate am inteles nu este voie...si da,este acelasi lucru ca si cand scoti din viteze la manuala....
Seat Leon FR 2.0 TFSI DSG
 
Avatar utilizator
Matrixu
Mesaje: 697
Membru din: 20 Feb 2008, 12:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

14 Mai 2008, 22:48

Grozy scrie:
Probabil ai dreptate....dar in carte la DSG(cel putin la 2.0 TFSI) consumul este cu 0.2 mai mic decat la manuala. Eu, in Cluj, am un consum de 12-13 in conditiile in care nu ma duc chiar linistit si un prieten care are un GTI cu cutie manuala are 14 si conduce cam la fel ca si mine. Nu vreau sa ne certam dar sincer 1.7 mi se pare o diferenta f.mare....adica nici macar o automata veche nu consuma mai mult de 1.5 in plus fata de manuala pe acelasi motor.....


Sunt perfect de acord cu tine. Probabil diferenta imensa de consum este data de faptul ca motorul de 1.9 este subdimensionat pentru masa de aproape 1.5 tone a masinii. Cu DSG e chiar mai mare greutatea.
Insa la traficul de Bucuresti plus un mic drum in afara asta a fost diferenta. Eu consum mediu pe undeva pe la 7.5, el pe la 9.2 si un pic.
Cifre date de bc-urile noastre. Eu am circulat in majoritatea timpului singur sau cu cel mult o persoana. Despre el, nu stiu daca a fost singur mai tot timpul.
Leon Mk2 BXE 1.9 tdi 105cp 2007 crono yellow

http://www.youtube.com/watch?v=GcfwBzFdRQ4
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7235
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

16 Mai 2008, 16:22

Ce se intampla daca vrei sa stationezi cu masina cu motorul pornit? Adica fara sa tii piciorul pe frana....In ce pozitie se lasa selectorul? In N sau in P? E obligatoriu de fiecare data cand stationezi cu motorul pornit sa tragi si frana de mana?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Grozy
Mesaje: 18
Membru din: 06 Dec 2007, 01:03
Localitate: Cluj-Napoca

16 Mai 2008, 20:51

Din cate stiu poti sa stationezi si in N si in P......este indiferent(cred). Eu deobicei stationez in N cu frana de mana....exact ca la manuala. Daca stationezi in P nu se este obligatoriu sa tragi frana de mana dar este indicat sa o tragi in cazul in care stationezi sau lasi masina intr-o panta mai mare deoarece acel P este defapt o frana electrica care blocheaza cutia si rotile. Daca lasi masina in panta in P o sa vezi ca in momentul in care dai drumul la frana masina mai merge cativa centrimetri(exact ca la manuala daca o lasi in viteza fara sa tragi frana de mana) si dupa aceea cand muti din P in R,N... trebuie sa tragi cu forta destul de mare de schimbator(se simte ca si cum ar fi intepenit) si am auzit ca exista posibilitatea la un moment dat sa ramana blocata cutia daca este panta mare si nu tragi si frana de mana ca pe drum drept n-are nici o treaba. Eu oricum in general cand opresc trag frana de mana ca asa m-am obisnuit.....
P.S : Scuza-ti exprimarea neprofesionista dar nu le prea cu mecanica si astea is chestii pe care le-am aflat si eu din alte parti mai demult :P
Seat Leon FR 2.0 TFSI DSG
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7235
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

21 Mai 2008, 17:36

Cand pornesti motorul, trebuie obligatoriu sa tii apasata pedala de frana? Daca da, selectrorul de viteze in ce pozitie trebuie sa fie? In P sau in N?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Alexxx
B 90 CEV
Mesaje: 360
Membru din: 05 Apr 2008, 14:24
Localitate: Bucuresti
Contact:

21 Mai 2008, 18:15

da este obligatoriu sa ai picioru pe frana.
selectorul trebuie sa fie in P.
il lasi in N doar dak ai tras un pic pe dreapta. dak stationezi trebuie sa stea in P
Leon 1P 1.6 with: Pandora BodyKit ~ Barracuda Tzunamee 8.5 x 18" ~ Bi-Xenon ~ Angel Eyes ~ Borla Muffler + double tips ~ Mattig Eyebrows ~ Magnat StreetRacer 3000 ~ Sparco Sport Pedals & Footrest

Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator