Stealth Knight: Seat Leon by GTT Racing - o legenda fara sfarsitZicala "Niciodata nu stii de unde sare iepurele" poate fi derivata in "Niciodata nu stii de unde sare tuningul". Da, si tuningul are picioare, apare de dupa colt cand nici nu te astepti si nu mai pleaca de langa tine. Asta s-a intamplat si in cazul lui Zoli Puskas care, dupa ce a obtinut al treilea titlu de vicecampion la VTM, s-a reorientat catre tuning. Si bine a facut, pentru ca, recunoaste el, "dintotdeauna am fost fascinat de partea design si estetic". Dacia Nova a fost masina de antrenament. Ma rog, vechea sa masina de antrenament pentru curse, dar si prima masina de "antrenament" pentru tuning. La interogatoriu a recunoscut, oftand, ca trendul "Fast and Furios" i-a dat un branci catre directia tuning,iar Need for Speed i-a alimentat nevoia de echipare, modificare si re-echipare a masinii. Si, totusi, sa nu fim atat de cruzi cu el. Golul ramas in urma retragerii din lumea automobilistica trebuia umplut cu CEVA. De fapt, mai multe "CEVA-uri", daca stam sa numaram bine. Au infruntat "pofta" lui de tuning un Fiat Punto (2006), un Citroen C4 cu kit LESTER (2007) si din 2007 pana in 2009, un Seat Leon, pe care astazi il aducem in boxa martorilor. Initial, era vorba de modificari minore gen un prag nou, jante "altfel", poate chiar niste tipsuri. Ca in fiecare caz, socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din garaj. Un prieten din Danemarca, Mutyur, si-a petrecut vacanta de iarna 2007-2008 in Romania. Zoli s-a pricopsit cu un prieten drag la masa de Craciun, iar Seat Leon-ul cu un custom wide body kit inspirat JEDesign si Seat Leon WTCC. Misterul: prietenul se ocupa de restaurari de masini de epoca. Si asta a fost doar inceputul. Masina a mai primit un eleron JEDesign, DRL Dectane MkII, jante DARE DRIFT RSII si stopuri clase HELLA, customizate de GTT Racing. Tot GTT Racing, in frunte cu Gabriel Onofrei, s-a ocupat de finisari si culoarea custom de Lambo Reventon. Au mai fost adaugate cateva elemente imbracate cu folie de carbon 3D de la Carbonsystems, folii pe geamuri si folii de transparenta 97% pe faruri, tot de la Carbonsystems. In ceea ce priveste performantele masinii, se vede ca a fost pe mana unui ex-campion VTM. A fost montat un Powerbox KUEBERL care a urcat puterea pana la 190 CP, powerbox inlocuit ulterior cu un soft RBN. Un total de 218 CP si 453 Nm, deci. Dar nu s-a spus "stop" inca. Au fost adaugate un BOV HKS SSQV, un filtru de aer in carcasa K&N, distantiere 25 mm fata, respectiv 35 mm spate, o evacuare finala dubla custom STELCO cu tipsuri JOM, discuri de frana perforate EBC, plus placute ceramice EBC REDSTUFF (streetrace). Reteta populara de "Performanta si Putere in 7 pasi simpli". Pasii sunt simpli, la prima vedere, insa din unghiul juratilor lucrurile arata cu totul altfel. In 2008, cand initial au fost montate jante Barracuda Tzunamee, comanda a ajuns in 4 luni, pentru ca era model nou. Actualele jante de drift au venit, insa, destul de repede: Intr-o luna au si ajuns din Anglia in Romania. Mai mult de atat, se stie ca BOV-ul se monteaza greu la diesel, nu toate modelele sunt bune, electronica trebuie pusa bine la punct. In putine cuvinte, foarte complicat. Chiar si pentru cunoscatori, sa stii. In cazul acestei masini a imbunatatit doar sunetul motorului. L-a costat cca 600E, dar Zoli nu mai e suparat. In fond, nu trebuie sa-l certam, mai ales daca sunetul e atat de misto pe cat se lauda. "Pasii simpli" de care am amintit mai devreme sunt, dupa cum se vede, destul de greu de parcurs. Din categoria "Citeste si invata" face parte si faptul ca nu trebuie facut rabat la calitate. Leon-ul de fata a trecut prin trei revopsiri complete pana cand a ajuns aici, adica la culoarea actuala. GTT Racing a readus zambetul pe buzele lui Zoli. Tuningul masurat in finante se ridica la 12-15.000E, insa - aflam chiar de la "impricinat", se putea si mai ieftin, undeva pe la 10-12.000E. Totul tine de informare, ponturi si ... iar informare. Pe de alta parte, tuningul masurat in pasiune atinge cote inalte. Planurile de viitor ale lui Zoli includ o evacuare completa si downpipe fara DPF, inca o sesiune de resoftare RBN care sa aduca masina pana la 270-280 CP, o turbina de 3.0 TDI, suspensii reglabile si, daca pusculita scapa intreaga, inca cateva modificari la exterior. Noi il asteptam in vizita pe Zoli cu al lui Seat Leon "Stealth Knight" si cu alte ocazii. Cine stie ce surprize ne pregateste la urmatorul "recurs", cand Seat Leon va fi chemat din nou in boxa martorilor.
Pasiunea ta ptr masini te-a facut un campion ... acesta este unul din comentariile articolului original. JOS PALARIA PENTRU A 100-a oara