11 Feb 2008, 21:39
O informatie mai mult sau mai putin oficiala ziare) sustineau la sfirsitl anului trecut ca sistemul de supraveghere de pe DN1 va si oprit din cauza costurilor foarte mari cu personalul.
Iata unul dintre articole:
"Ati trecut pe langa camerele de supraveghere a traficului de pe DN1 cu 100 km/ora in oras si nu ati primit amenda acasa ? Nu aveti de ce sa va mirati pentru ca, sistemul de supraveghere a traficului desi va inregistreaza ca ati trecut pe langa radarul fix cu depasirea vitezei legale, efectiv nu are cine sa va trimita procesul-verbal al amenzii acasa, iar daca aceasta nu este trimisa in sase luni de zile de la savarsirea contraventiei, atunci aplicarea ei nu mai este posibila intrucat s-a prescris.
Sistemul a fost unul care a fost gandit foarte bine de Politia Romana si Alcatel, doar ca, ulterior punerii lui in functiune, baietii s-au trezit cu urmatoarea dilema : numarul contraventiilor semnalate si inregistrate era atat de mare, incat, completarea proceselor-verbale de contraventie a dat peste cap , infrastructura umana si logistica a Politiei Rutiere. Apoi, din banii de amenda, Politia Rutiera oricum nu vedea nici un sfant, intrucat amenzile se fac venituri la bugetele autoritatilor locale in raza carora domiciliaza contravenientul, sau unde el alege sa plateasca amenda. In aceste conditii, Politia Rutiera si-a dat seama ca, urma sa se incarce cu costuri extrem de mari [ salarii , logistica, costuri postale de transmitere a proceselor-verbale, gestiunea lor ] fara ca aceste cheltuieli sa fie recuperate de undeva.
In aceste conditii, cum in Romania, desi toate institutiile si functionarii sunt platiti din bani de la buget, adica din banul public, totusi fiecare decide de capul ei sa nu incaseze banii publici, ca sa nu isi dea peste cap bugetele proprii, de parca ar fi ograda personala a celor care iau deciziile.
“Coada” de asteptare a contraventiilor care au fost inregistrate de camerele de supraveghere video de pe DN1 este atat de mare, incat la aceasta data nimeni nu mai aplica amenzile, lasand sa se prescrie, si pe cale de consecinta, fara nici un fel de sansa de colectare, sume uriase de bani, care ar trebui incasate de la soferii care incalca legea, pierzandu-se deliberat bani, fapt care ar trebui sanctionat imediat de Curtea de Conturi si de procurorii militari ori DNA, intrucat pana la urma , s-au investit o gramada de bani publici in realizarea acestui sistem de supraveghere video.
In acest sens, Politia Rutiera a scos iar pe DN1 echipajele mobile, si tot la “mana” sa aplica amenzile , iar procesele-verbale de contraventie se scriu tot din pix, desi in mod normal , cel putin pe DN1, totul era programat sa se faca in mod automat prin intermediul sistemului montat de Alcatel.
Si ca cireasa de pe tort sa fie finala, autoritatile locale din orase de tranzit precum Pitesti ori Ploiesti, sunt extrem de nemultumite si de haosul care domneste in ceea ce priveste regimul platii amenzilor de circulatie si regimul distribuirii sumelor achitate de contravenienti, intrucat, circa 85 % din amenzile aplicate soferilor care tranziteaza orase precum Pitesti, se platesc la Bucuresti, desi contraventia a fost savarsita pe raza orasului Pitesti.
In consecinta, circulati cu incredere pe langa camerele de pe DN1 si , ca sa dati bine in poza sa le faceti cu mana baietilor de la Politia Rutiera, pentru ca tot antiradarul care depisteaza echipajele mobile cu radar, este cel care face inca legea , in timp de sistemul de supraveghere video are deocamdata doar rol de panoplie."