bbm scrie:vara lui 2006 cind ....vara si foarte cald fiind, am observat ca motorul mergea cam......fara toti cei 224 cai asa ca, am inceput sa caut motivele si solutiile pt rezolvarea lor.
cupra R (si nu este singura din gama VAG) are din fabrica intercoolerele (am folosit pluralul pt ca, cupra r are 2) pozitionate unul in stinga si unul in dreapta, cumva in spatele proiectoarelor; adica aerisire mai greu, erau niste plastice care chipurile dirijau aerul catre ele dar credeti-ma, locul prin care se racea fiecare intercooler nu era mai mare decit dimensiunea unui pachet de tzigari - precizez ca dimensiunea unui intercooler nu era mai mare decit o foaie A4.
bbm scrie:da, asa cum spui tu, avind un intercooler mai mare, aerul la iesirea din intercooler era mai rece deci mai dens deci mai mult aer; dar asta stia sa corecteze ECU automat, vedea volumul de aer intrat , vedea presiune aerului intrat prin diametrul de teava (MAP senzor) si vedea temperatura aerului intrata in galeria de admisie (senzorul de temperatura din galerie) si mai departe stia cita benzina sa dea; eventualele corectii le facea ECU vazint si pe sonda lamda ce iese.
deci nu au fost probleme si nu a trebuit sa fac eu nimic, va sfatuiesc sa cumparati intercooler mai mare mai ales daca cel de fabrica este mic, pus intr o pozitie in care nu este foarte aerisit / ventilat si vreti sa cresteti puterea
Eu aveam de mult in plan sa pun un intercooler frontal mare. Pretul sau e marisor dar nu extraordinar atat vreme cat e un "no-name", kiturile Forge de peste 1200 EUR imi depasesc posibilitatile.
Turbina e cea originala, pentru cod motor AUQ, K03-0052, ruleaza la 1.3 bar constant si 1.5 in overboost.
Problemele principale in cazul montarii unui intercooler cat o valiza sunt 2: montajul (taiat/sudat bara fata, trasee de aer cu furtune si tuburi, imbinari etc) si pierderea de presiune, care la un turbo mic si dus la presiuni mari ar putea fi semnificativa.
In urma unor conversatii cu alti proprietari de Leon de pe seatcupra.net mi s-a dat de inteles ca o investitie intr-un intercooler mare nu este justificata ata vreme cat pastrez turbina stock.
Masina nu dadea semne de "oboseala" in timpul caniculei de vara trecuta, putea fugi cu 230 km/h pe autostrada cat timp nu era radar pe aproape. La 16-17 grade cat sunt acum afara, dupa o alergatura cu 150 km/h intercoolerul e doar putin caldut (galeria de admisie in schimb e mult mai calda decat intercoolerul...)
Ar trebui sa fac un efort financiar si sa iau un intercooler 600x300 cu toate problemele de montaj, sau exista posibilitatea de a "aerisi" intercoolerul stock sau de a utiliza alte artificii pentru marirea debitului de aer rece (CAI, conducte cu diametru marit spre si de la intercooler, conducta de aer spre turbo inlocuita cu una Samco, garnitura izolanta la galeria de admisie etc)?
Costurile fiecareia dintre variante sunt apropiate deci se exclude optiunea de a le face pe amandoua
Multumesc,
~Nautilus
PS mentionez ca astept raspunsuri de la BBM si altii care stiu ce fac si cu ce se mananca un 1.8T, rog moderatorii sa stearga mesajele care nu sunt la obiect si-i polueaza topicul lui BBM
