Salutare!
E o mica povestioara cu Altea freetrack cel putin pentru mine.
Am o Cordoba pe benzina motorul de 1,4 100 de cai din 2005 cu 70000 de km la bord care merge f bine, numai de curand am avut ceva mici probleme mici cu ea, toate bune si frumoase atata timp cat am fost numai doi in familie ,e cand a aparut un copil si implicit carucioare, scaunele si alte minuni de genul asta am inceput sa ne gandim ca ne cam trebuie alceva.Si ca sa nu alunecam periculos am cautat cea mai buna oferta pt 25000 de euro.
Am tot cautat si pana la urma m-am dus peste cei de la Seat cerand o oferta solida si finala.Cu trei tichete rabla cu ceva reduceri de la dealer am iesit cu ea uneva pe la 25000 de euro cu motorul de 2.0 cr 170 de cai si cam tot ce se putea pune pe ea mai putin piele! In urma unei probleme cu importatorul am reusit sa-mi recuperez cam 1600 de euro pt un pachet care nu a fost complet deci sa spun ca am iesit cu ea undeva pe la 24000, euro 5 deci fara taxa de inamtriculare.
Am 7000 de km cu ea si am avut o mica aperioada de accomodare cu ea!
Plusuri. motorul trage bine , dar undeva dupa 1500 de turati iar dupa 200 poti spune ca decoleaza.Pozitia de condus inalta si foarte comoda la drumuri lungi, posibilitatea scaunelor de a se regala in limite foarte mari.
Xenonul adaptiv face toti banii mai ales pe ceata si drumuri ude, de frana nu ma pot declara nici acum extrem de multumit, se opreste dar mai tot timpul am senzatia ca se tot duce.Spatiile de depozitare super , systemul video din spate pentru copii la drum lung te scuteste de o gramada de probleme.Deschiderea la usi e mai mult decat ok.Suspensia e destul de stranie absoarbe f bine denivelarile mici dar daca e o groapa mai serioasa o simti in toate plombele din gura, Imi place cum e inchis compartimentul motor am mers o noapte intreaga pe ploaie si o gramada de camioane in fata si ceva balti in care eram pe post de salupa, nici o picatura de apa pe motor.Electronicele care te ajuta tare mult mai ales iarna . Directia asistata in functie de viteza e o frumusete.Geamurile fumurii in spate fac toti banii cand e soare afara si cald afara si nu te incurca deloc la vizibilitate.Oglinga interioara heliomata fara comentarii.Tractiunea cu motorul care il am te ajuta f mult chiar pe vreme buna iar iarna am avut cea mai buna surpriza ,dupa o investitie de aproape 30 de mil in cauciucuri ( nokian) si jenti de tabla originale, pe polei am mers fara nici cea mai mica problema, am reusit sa iau o tranta cand am coborat din masina.
Manevrabilitatea in oras net superioasa Cordobei,daca ai invatat un pic marimile te strecori cu ea pe cat e de mare.
Bandourile sunt din plastic vopsit si prefer sa dau jos un bandou decat sa vopsesc o aripa.
Consumul de motorina la un mixt oras si afara din oras undeva intre 6 si 7 la un mers normal, in afara orasului sub 130 cade la 5 si ceva culmea in treapta a 5 daca o dai pe a 6 sare imediat peste 6 la aceasi viteza de deplasare, daca sari de magicul 140 consumul creste usurel pana la 160 cand e cam 8, dar dupa 160 haldexul e cuplat permanent si se vede la motorina!
Cel mai mare plus pt mine la masina asta e ca a mea sotie se impaca foarte bine in oras cu ea, eu fiind mai tot timpul plecat.
Minusuri:
In prima seara cand am ridicat masina am ramas cu oglinda interioara in mana, sa fac atac de cord, cu un pic de inspiratie am Bagat-o la loc si de atunci nu am mai reusit sa o scot.
Mi se pare cutia destul de stransa la treapta 1 si 2, le-am spus si celor de la seat dar asa au spus ca e normal.Ambreiajul destul de abrupt(eu am fost bezinar pana acum)
Trebuie sa fii atent mai ales la trecerile de pietori din cauza montantilor destul de grosi, era sa fac cateva ispravi!
Nu sunt uimit de frana .
O chestie destul de urata e ca se stropeste ca ea insasi de te apuca toate cele, ai calcat cu roata in balta si mizerie instantaneu de pe usi, geamul spate si plafon, am incercat de i-am pus presuri originale , s-a mai redus nitel dar inca ma umple de draci.Daca vii de pe un drum cu ploaie si bineinteles ca ai mizerie pe geamul din spate, cadn deschizi usa niste picaturi raslete ajung in portbagaj!Stergatoarele de parbriz mai ales daca ninge afara si esti in oras si nu poti sa fugi iti indeasa taota zapada in locasurile lor, desi am systemul de incalzire in scaune si in parbriz.
Desi are oglinzile laterale destul de mari , are unghiuri moarte destul de periculoase si la inceput treb sa te obisniesti cu geamul destul de mic din spate.
Nu ma pot obisnuit cu "maneta" stergatorului de geamuri, sunt mult prea multe pe ea si cel mai enervant e ca pt a porni senzori de ploaie trebuie actionata maneta , altfel nu si alta la fiecae oprire a motorului.
Luminile de zii galbene ca lumanariile, inca mai caut ceva cu led-uri sa le schimb.
Lipsa luminii in portiera sau in oglinda se simte mai ales noaptea si pe teren mai accidentat.
Dupe 7000 de km nivelul uleiului e undeva pe al jumate, a scazut nitel, desi am crezt ca problema cu consumul de ulei a fost rezolvata odata cu noul motor.
Cam atat imi aduc aminte acum daca maiapare ceva va anunt!
