HUNTER scrie:la fel stiu si eu, cum spune Toni.
uleiurile long life se preteaza masinilor care ruleaza km multi, nu celor care doar se fataie prin oras, cu porniri si opriri dese.
[...]
Salut,
Un ulei de tip long-life VW 504.00 este superior unuia VW 502.00, lucru demonstrat de producatori: are mai multi detergenti, asigura ungere mai buna si stabilitate termica mai buna in timp. Deci un VW504.00 pus intr-o masina in care producatorul specifica VW502.00 nu poate decat sa ajute in timp. In schimb, daca producatorul zice ca trebuie respecat intervalul de 15.000 km/1 an, atunci inlocuim long-life-ul la fel ca pe un ulei normal de tip VW502.00, adica la max. 15.000 km sau max. 1 an.
Pentru unii nu se justifica long-life daca nu-l poti utiliza "long-life", adica 30.000 km sau 2 ani, deci se considera bani aruncati. Dar personal prefer long-life, in special datorita testelor publicate pe Internet despre aceste uleiuri superioare, chiar daca il schimb la 10.000 km/1 an:
- vezi
http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php;- vezi
http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html, unde poti compara norma 502 cu 504;
- vezi
http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditi ... fault.html, in special "Lower SAPS Engine Oils – Essential Components in Maintaining";
- vezi recomandari VW pt. ulei Long-Life
http://www.volkswagen.co.uk/assets/comm ... vicing.pdf, cu mentiunea ca marirea intervalelor de service nu se poate faca in Romania deoarece avem porniri multe si km putini per traseu.
Pentru masina mea cu motor BXW de 1.4l/16V, chiar daca pe eticheta din portbagaj scrie ulei norma VW502, pe site-ul producatorilor, la recomandari pt. BXW, primele uleiuri care apar la SEARCH sunt cele de tip long-life (Castrol, Mobil, Repsol, LiquiMoly etc.), deci e clar ca un 504 e recomandat de producatori din motive tehnice si nu doar din cauza pretului mai mare.
Stima,
Raul.
Seat Leon 1P, 2008, white, BXW 1.4 16V, 69KW/94ps/144Nm (resoft by TCM-Turbo).