va salut si bine v-am gasit
citeva precizari apropos de abrevieri si ce intelege fiecare prin BOV si DV, in principiu este vorba de acelasi lucru: ambele elimina presiunea facuta de turbina in momentul in care "luam piciorul din gaz" , clapeta de acceleratie se inchide iar turbina care atinge peste 75k-100k rotatii pe minut se invirte inca din inertie = inca mai impinge aer iar clapeta de acceleratie este inchisa => aerul se loveste de un "perete" = clapeta inchisa si deci "merge" inapoi ceea ce duce la o infrinare brutala a turbinei , infrinare care nu este sanatoasa pt viata turbinei si in plus, zic specialistii, cu cit presiunea in turbina este mai mare (peste 1.3-1.4 bar) cu atit riscul sa sa rupa axul este mai mare; asta fac ambele , atit BOV cit si DV doar ca BOV = valva atmosferica = elimina aerul in afara si scoate acel sunet placut unora in timp ce DV = valva recirculare , introduce aerul inapoi in admisie - asta mai ales pt motoarele din grupul VAG (1.8T) care au MAP senzor si MAF senzor iar eliminarea aerului este "citita" ca un defect = masina intra in limp mode; din ce stiu, la 2.0T VAG (ex cupra, FR) merge BOV fara probleme, nu acelasi lucru se poate spune despre 1.8T
BOV la diesel = sunet, nu am auzit pe nimeni sa spuna ca face si altceva mai bun ; comanda de deschidere a BOV ului este data electric si nu pe vacum ca la motorul pe benzina - motorul diesel nu are vacum in galeria de admisie atunci cind se inchide clapeta de acceleratie (ca la motorul pe benzina); motorul diesel pt a avea vacum (necesar pt servo ) are o pompa speciala de vacum.
bafta la toti & keep tune
mihai