Am aplicat tratamentul cu Dynamat: Dynamat Xtreme pe usile din fata (1 foaie/usa) si Dynamat Original pe usile din spate si podeaua portbagajului (~2/3 dintr-o foaie pe fiecare usa).
Seat Leon 1M are foarte putine suprafete izolate fonic din fabrica, pentru reducerea greutatii si a costurilor.
Usile nu au nici un fel de izolatie. Constructia lor este conceputa sa produca mai putine vibratii decat vehiculele "clasice": accesoriile din usi (incuietori, difuzoare etc) sunt montate pe o placa de aluminiu prinsa de usa printr-o garnitura de cauciuc. Functioneaza, nu clampane nimic, dar se poate si mai bine
Panoul interior e asamblat din 3 bucati de plastic prinse cu nituri tot din plastic. Difuzoarele bass sunt montate pe un inel de plastic nituit de usa(folosesc drept incinta spatiul dintre panoul exterior de otel si cel interior de aluminiu), tweeterele sunt nituite de panoul interior de plastic (fara incinta). Portbagajul are unele "petice" de material fibros lipite in locuri strategice, dar sunt prea subtiri si rigide
Efecte:
- bass ceva mai clar;
- zgomotul la rulare s-a redus putin;
- scartaitul plasticelor pe drumuri cu gropi a disparut;
- sunetul difuzoarelor este mai putin distorsionat la volum 22 si peste;
- "clampanitul" specific incuietorilor de usi s-a redus;
- suprinzator, urcarea/coborarea geamurilor e mult mai usoara iar motorasele nu mai produc haraitul lor obisnuit ci un fel de bazait
Greutatea totala a unui kit cu 2 foi Dynamat Xtreme si 3 foi Dynamat Original: 6,8 kg, cu tot cu cutia de carton
Plafonul ar putea fi izolat termic pentru zilele cu 40 de grade la umbra prin folosirea unui material izolant spumos intre capitonajul interior si tabla. Nu as pune Dynamat, e greu si se inmoaie la caldura
~Nautilus