Upgrade software DQ200
DQ200 se refera la codul cutiei de viteze cu dublu ambreiaj uscat de tip DSG (Direct Shift Gearbox) cu 7 trepte de viteza. Sistemul DSG (Direct Shift Gearbox) este autorizat Volkswagen de către grupul BorgWarner și este în principiu un ansamblu de 2 cutii de viteze manuale, cu ambreiajele separate, într-o singură carcasă, care permite o selecție de viteză mult mai rapidă, de fapt doua trepte sunt cuplate simultan dar doar una selectata pentru inaintare. DSG sunt controlate electronic de controlerele Temic și au următoarele generații disponibile: • DQ200 • DQ250 • DQ380 • DQ500 • DQ511 • DL501 .
Acest tip de cutie de viteze s-a folosit in grupul VAG pe motoarele de capacitate cilindrica cuprinsa intre 1 si 1,9 litri.
DQ200 a generat o multitudine de problem de utilizare si de fiabilitate datorita proastei gestiuni electronice. Pentru a evita aceste neajunsuri ce creeaza discofort la condus, dar si defectiuni grave cum ar fi uzura premature a kitului de ambreiaj, distrugerea componentelor interne este necesara o imbunatatire software.
Racing Code ofera o alternativa originala in vederea imbunatatirii gestunii electronice a cutiei de viteze DQ200. Racing Code ofera upgrade software a TCU, Transmission Control Unit, personalizata si adaptata la cuplul real al masinii dumneavoastra.
Facand referire la cuplu se vehiculeaza ideea ca aceste cutii trebuiesc protejate ca vor suporta doar 250Nm, fapt care nu e real. Se strica si la cupluri mai mici cu gestiunea originala. Cu o buna optimizare suporta putin peste 400Nm.
DQ200 este cutia cu problemele reale cela mai mari, dar noi modificam, optimizam toata seria DSG: DQ200 • DQ250 • DQ380 • DQ500 • DQ511 • DL501.
Cateva din avantajele majore cu exceptia fiablitatii crescute, cand se vizeaza performanta sunt:
• Cresterea limitei de schimbare a treptelor de viteza in functie de noua diagrama de cuplu/putere. Limitarea din ECU trebuie sa fie similara cu cea din TCU alfel nu beneficiem de toata puterea, sau mai rau, apar disfunctionalitati.
• Scurtarea timpului necesar schimbarii de viteza, se poate imbunatatii cu pana la50%, fapt care se traduce in demaraj mai bun, eficenta mai mare in exploatarea la maxim dar si in economie de carburant.
• Limitatoare de cuplu, functioneaza ca masuri de siguranta pentru distrugerea cutiei de viteze sau a sistemului de control al tractiunii, ele putand fi setate optim in concordanta cu valorile corecte ale motorului si tipul de utilizare.
• Launch Control la unele modele este dezactivat si se poate activa, seta in functie de turatia necesara, proteja de ambalat in gol…
• Kick Down reglaj corect sau dezactivat pe manual, schimbat modul de comanda in functie de sarcina motorului.
Gearbox TCU Remapping
Tot ce am spus mai sus poate fi valabil si in cazul multora dintre cutiile de viteze automate, gestionate electronic.
Daca doriti sa obtineti o utilizare cat mai buna si corecta a valorilor motorului dumneavoastra, mai ales daca a suferit modificari care cresc performantele dinamice resoftarea TCU este o solutie obligatorie.
Putem imbunatati din soft gestiunea electronica la majoritatea cutiilor de viteza automate cum ar fi: DSG, Tiptronic, S-Tronic, R-Tronic, 7G-Tronic, SMG, MCT etc. In unele cazuri se poate ameliora si sistemul gestiune al tractiunii integrale, modul de gestionare al cuplului intra si inter axial pe punti.
Gearbox TCU remapping ofera o multitudine de avantaje:
• La fel ca la DSG
• Limitator Viteza Maxima
• Blocarea convertizorului de cuplu direct sau dupa alta diagrama, foarte important la masinile 4x4 de teren care in variantele automate patineaza convertizorul reducand cuplul drastic in primele trei trepte dar nu numai la ele si la masini de mare performanta
• Scaderea pierderilor prin patinari lungi, obtinad performanta dimanica, degajare mai mica de caldura, scadere de consum
Modificarea gestiunii electronice a manegementului cutiilor de viteze chiar daca aduc performanta nu cresc consumul, dimpotriva. Schimbările mai rapide ale vitezelor și blocarea mai rapidă a transmisiei oferă o eficientă crescuta. Un procent mai mare din puterea motorului îl aduce la roți mai devreme. Rezultatul acestor schimbări de eficiență este consumul redus de combustibil.
Resoftarea TCU se face la cererea expresa a clientului, este operatiune distincta.