Ei bine, ne-am intors!
Dupa mai bine de o luna de stat in service, de foit, de scarpinat in cap, de injurat, de cautat si dupa un total de cateva ore petrecute la telefon, 16 Valve a iesit Vineri 13 din service. Mi-ar placea sa zic ca e mai bun ca niciodata si 100% in parametri dar as mintii. Povestea sta cam asa:
Dupa ce toata saptamana am fost amanati de pe o zi pe alta cu iesitul masinii, vineri morti-copti masina trebuia scoasa din service, iar eu si cu tata sa plecam la Bucuresti (ca incep eu scoala luni, nu de alta :p). Am ajuns la service-ul Peugeot din Cluj unde a fost spitalizat Valve dam o tura inca o tura in jurul masinii, dpdv estetic arata exact asa cum trebuia. Nuanta de portocaliu de pe bara era aceeasi, vopstirul si-a facut treaba, totul OK. In schimb am fost anuntati ca sunt probleme la lupa dreapta. Mai exact becul xenon e ars iar mecanismul care schimba intre faza lunga si faza scurta e blocat. Cei de la service nu mai aveau becuri xenon care sa se potriveasca, unde am mai gasit era 200 de lei becul, am strans din dinti si am plecat asa. Prima oprire a fost la infoliatul farului drept, caci acesta a fost schimbat in urma incidentului. In drum spre am observat ca avem eroare AirBag in bord, ceea ce e destul de ironic tinand cont ca nu au puscat airbagurile. Cat timp se infolia farul am observat si ca proiectorul stanga nu e prins prea bine.
Inca un telefon si ne-am intors la service. Acolo am parcat masina direct pe elevator, au ridicat-o si un mecanic foarte sigur pe el a zis ca sta asa din cauza ca proiectorul care a venit de la asigurari nu e original de Hyundai. In realitate se vede cu ochiul liber ca acela n-a fost montat cum trebuie, dar pentru ca montajul corespunsator presupunea demontatul barii fata, iar afara era deja ora 3, iar tata era fiert, l-am lasat asa. In ceea ce priveste eroarea ni s-a spus ca nu se rozolva doar din soft ci trebuie o scanare completa de la toti senzorii care mai dureaza cam o ora sau si mai mult. Aceste cuvinte au fost suficiente cat sa ne faca sa plecam de acolo in cea mai mare graba posibila. La intrarea in Turda unde incepuse sa fulguie am avut urmatorul soc al zilei, NU mergeau stropitorule de parbriz. Ne-am abtinut din a-i injura pe cei de la service pana in momentul in care am vazut ca problema nu e lipsa lichidului din rezervor. Reactia lor au fost cele mai sincere scuze si o invitatie de a ne intoarce la service ori atunci, ori luni. Dat fiind ca deja era 5 fara un pic, varianta "luni" a fost cea promulgata.
Ne-am dus la o vulcanizare, am montat cauciucurile de iarna pe spate, in 2 minute tata a schimbat si placuta de frana pe spate care am constatat ca huruia, am vazut ca ninsoarea se domoleste, am legat remorca si am pornit la Bucuresti.
Nu o sa va ascund faptul ca pana la Sebes drumul a fost crunt. Pe langa faptul ca becul stanga ni se parea ca lumina cam chior, proiectoarele nu ameliorau prea mult situatia, iar faptul ca trebuia sa ne oprin din 500 in 500 de metri sa turnam niste apa pe parbriz au facut drumul o bucurie. Pe la Sebes lucrurile s-au imbunatatit...a inceput o ninsoare zdravana cu vant napraznic, dar macar nu mai trebuia sa ud parbrizul.
De la Sibiu incolo cerul a devenit senin, drumul uscat, singurul dezavantaj era vizibilitatea redusa din cauza farului nostru (bine macar ca mergea ala). Pe la 1 am ajuns la Bucuresti si aia am fost.
Tot astazi a sosit si coletul comandat telefonic ieri, anume 2 lupe cu bec xenon (fara balast) ca sa inlocuim lupa defecte si inca una ca sa fie pereche si sa arate bine
Tot asa am descoperit ca balastul stanga e vinovat pentru faptul ca farul ni se parea chior. Cand am montat (de proba) lupa la balastul drept, lumina perfect, puternic, clar etc. Cand am conectat lupa la balastul stang si cea noua lumina la fel de slab ca cea veche. Deci luni mai cumparam un balasat.
Si acum sa ajungem la partea cu noutati, planuri, multumiri si poze ca stiu ca pana acum n-a fost nimeni care sa citeasca mai mult de primul alineat
)
Am modificat plafoniera masinii inlocuind becul original cu 10 LED-uri, dar din pacate momentan nu am poze. In graba, nervii si stresul in care am plecat am uitat-o la Turda. Revin cu poze cu prima ocazie.
Pentru perioada cat Valve e incaltat cu jantele de tabla, tata i-a confectionat 4 distantieri de 10 mm pe care i-am si montat vineri inainte de plecare:
Pentru urmatorul upgrade ma astept la cateva opinii contradictorii
Este un set de xenoane pentru proiectoare, tot de 6000k, la fel ca si farurile. NU le-am luat ca sa fim mai cu motz si sa deranjam pe altii, dar experianta l-a invatat pe tata ca noaptea, pe serpentine/drumuri serpuite lumina proiectoarele prinde foarte bine deoarece lumineaza mai jos si un pic pe interiorul curbei. Astfel sunt sanse mai mai sa observe pe viitor: gropi, pietre, hoituri, cabluri de tractare :whistling: Astazi n-am apucat sa montam decat unul dintre ele, maine urmeaza si celalalt.
Si cu astea chiar pot zice ca am terminat partea estetica la masina. De acum ce va urma 90% va fi pe performanta.