Salut din nou tuturor!
Acum vreo 3-4 ani cochetam cu ideea achizitionarii unei masini "ceva mai vechi", avand in vedere ca tot ce am avut pana acum au fost masini dupa 2002, si mai ales luand in calcul "amintirile din copilarie" legate de masinile care "ma bantuiau" din acea perioada ...
Am avut cateva optiuni in toata aceasta perioada de cautari: Ford Capri, Dacia 1300, VW Golf II, VW Corrado, etc... Regula era sa fie o masina relativ rara, speciala "pe strada", si eventual care nu mananca foarte multi bani, insa care sa imi ofere satisfactia pe care o cautam de la un youngtimer.
Nu am gasit nimic intr-o stare care sa imi acopere pretentiile, totul era ori foarte scump, ori intr-o stare deplorabila si necesita investitie maxima, si ca timp dar si financiara. Per ansamblu si din fericire insa, si in aceasta poveste a functionat sistemul "nu e dupa cum o calculezi, e dupa cum se potriveste..."
Asa ca, fix cu cateva zile inainte de ziua mea de nastere din Aprilie anul acesta, am gasit link-ul cu ea pe Facebook la un amic, si am stiut din prima ca trebuie sa merg cateva sute de kilometri sa o vad si sa eventual sa o iau!
Din fericire temerile au disparut in primul moment in care am ajuns la ea, si am stiut ca de atunci, plecam impreuna...
Este un Mk2 din 1991, 1.8 injectie mecanica, 95 CP, cod motor JH, 220.000 km, cu trapa, MFA (computer de bord), servo, geamuri electrice. Lipseste din cate stiu doar A/C-ul dintre dotari, insa nu duc lipsa lui.
Baza este una foarte serioasa si corecta, masina a apartinut proprietarului din Iasi de unde am luat-o din 2009 pana anul acesta, timp in care a mers cam 9.000 km, in rest fiind permanent noptile depozitata in garaj subteran. In sezonul rece nu a circulat. Nu exista rugina de suprafata (am gasit eu doua puncte cat un bold de ac), urmeaza sa caut pe dedesubt.
Target-ul este maximim orientat spre "back to OE & OEM", astfel ca deja am gasit niste piese pe ebay dupa care astept. Tehnic este ok, necesita o garnitura capac supape, distributie de facut, termostat si curea accesorii, curatare / gresare trapa si alte maruntisuri.
Saptamana care vine voi rezolva cu inmatricularea si cu cateva din lipsurile tehnice, apoi va intra intr-un proces de detailing ceva mai agresiv, cu decontaminare, retusuri locale, protectie ceramica, foliere elemente expuse, etc... incepe deci, Marea Conservare!
P.S: Primesc cu bucurie orice sfaturi, recomandari sau critici de la cei avizati