Nu am mai postat nici un update de ceva vreme.
Intre timp, masina a ajuns la 100.000+ km (vreo 500 km peste 100k) si merge in continuare bine. Ce s-a mai intamplat intre timp:
- Am reparat/vopsit ambele praguri, pentru ca in timp suferisera mici julituri/indoituri de pe la vulcanizari. Acuma sunt ca noi.
- Am schimbat parbrizul, pentru ca in timp capatase destul de multe julituri finutze, probabil de la pietricele/nisip, si noaptea pe ploaie vizibilitatea era afectat. Am ales un parbriz Pilkington cu sensor de lumina/ploaie pentru ca nu merita unul original la cat de des trebuie schimbat. Acuma nu mai mai sunt problem cu vizibilitatea.
- La 91.000 km (31.000 km cu fostele bujii), s-a inregistrat un misfire pe cilindrul 2 (desi eram bucuros intr-un post anterior ca nu vazusem misfire-uri) si am ales sa schimb bujiile, tot cu unele NGK Laser Platinum. Momentan au 10.000 km si nu a mai fost inregistrat nici un misfire.
- Am montat suportii de motor cu unii THS (motor si cutie) + dogbone OEM nou. Cu aceasta ocazie am schimbat si bucsele brat fata (cele mici) pentru ca aveau putin joc dupa 90.000 km. A urmat si o geometrie.
Impresii despre suporti. Pana spre 2.000 de ture cam trepideaza se trasmit vibratii destul de puternice in habitaclu. La relantiu diferenta fata ce OEM este sesizabila, dar nu este notabila si nu este deranjant deloc. In mod de croaziera se poate spune ca practic nu se simte nici o diferenta la confort. Exista si avantaje. Schimbarea super ferma a treptelor de viteza, wheel hop redus cu mult (spre deloc, pe cat posibil la FWD, dar aici conteaza mult si aderenta - anvelope/calitate carosabil), schimbarea sunetului evacuarii in bine. Una peste alta, masina pare mult mai inchegata si este o senzatie placuta ... doar trebuie evitat sa te afli prea des sub 2.000 ture. Probabil ca vor face diferenta cand/daca voi trece la K04.
- Am facut si o revizie la 15.000 km si 4 luni de la precedenta. De obicei reviziile le fac la 10.000 km, dar acuma am circulat in proportie de 90% pe autostrada la viteze de croaziera. Ulei motor Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 (sunt la al 5-lea schimb cu el), filtru ulei Mann, filtru polen cu carbon activ Mann.
Ce urmeaza in viitorul apropiat.
- Am sesizat mici urme de grindina pe tabla si am sa merg cu masina la niste baieti priceputi ca sa le rezolve.
- Detailing exterior/interior si polishat faruri + folie de protectie.
- Acumulator nou (probabil Varta Silver 61 Ah)
- Trebuie sa curat filtrul de aer ITG. Are 4 luni si 14.000 de km. Am zis ca am sa-l las pana pe la 6 luni sau 20.000 km, pentru ca din experienta am vazut ca nu se murdareste foarte tare, mai ales ca circul mai mult extraurban.
- Trebuie sa investighez niste scartaituri fine care se aud la arcurile/amortizoarele spate atunci cand ma las pe portbagaj (nu tot timpul).
- Imi doresc sa-mi comand un nou kit de frane fata/spate. Nu m-am hotarat inca daca va fi cel de pe Scirocco R sau va fi un kit aftermarket (am in vedere doar Tarox sau Alcon pentru ca se pot procura mai usor, adica din Europa).
- Imi doresc un short shifter care sa fie plug&play pentru cutia cu 6 viteze folosita la 2.0 TSI, dar nu stiu de la cine si de unde. Daca aveti sfaturi in aceasta privinta, va rog sa-mi spuneti.
- Iarna trecuta am circulat cu anvelope 225/40/18 montate pe jantele Interlagos (proaspat vopsite gunmetal), care au latimea 8J. Se pare ca nu a fost cea mai buna alegere si de la drumurile proaste + talonul mic, toate jantele au urme/zgarieturi pe buze (desi nu am atins nici o bordura cu ele). Am sa aleg niste anvelope noi de iarna, de data aceasta 235/40/18 si cu o protectie mai predominanta pentru jante (in genul anvelopelor de vara Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, cu care nu am avut astfel de probleme si jantele OZ folosite vara arata impecabil). Jantele Interlagos am sa le vopsesc din nou si probabil am sa aleg culoarea argintiu OEM, ca sa pastrez cat de cat aspectul original al masinii. Desi m-am cam plictisit de ele si s-ar putea sa nu se mai poata monta (fara distantiere) cu noul kit de frane pe care mi-l doresc, caz in care as renunta la ele in favoarea altui model de la OZ.