Jurnal de bord.
In data de 25.03 am facut rocada anvelope iarna -> anvelope vara (azi 10.04 la Brasov ninge

). Dupa finalizarea operatiunii, a trebuit sa fac un drum urgent cu masina. Dau cheie, merge motorul normal vreo 20 sec, dar parca putin mai turat ca de obicei, dupa care incepe sa se balbaie, tremura, mergea ca naiba de rau. Zic asta e, eram deja in intarziere (nu mai aveam timp sa pun testerul), plec asa cu ea. In mers, singurul simptom sesizabil era lipsa de putere, nu mai depasea 100km/h, in schimb la plecarea de pe loc, facea ca toate alea, tremurat, smucituri etc.
Dupa ce mi-am terminat treburile si m-am intors acasa, pun si testerul, singura eroare misfire pe cilindrul 3. Sun mecanicul, iau bobinele vechi si ii fac o vizita. Punem o bobina veche la cil 3, ii dam cheie, parca facea si mai urat motorul. Stergem eroarea, o lasam sa mai mearga putin si da ceva eroare de necorelare axe came (nu mai retin exact codul). Ii las masina pentru investigatii si ramane sa ne auzim.
Trec cateva zile, ma suna mecanicul si imi spune ca are o banuiala legata de distributii (da, are 2, una pe curea, una pe lant), dar vizual el verificase cureaua si era ok (cureaua atinsese scadenta dpdv timp, dar rulase doar vreo 55k km, iar lantul il schimbasem si se apropia de 30k km rulati), insa pompa de apa prezenta niste pierderi de antigel.
Comandam kitul de curea + pompa si ramane sa continue cu verificarile. Mai trec cateva zile si primesc din nou vesti, de data asta mai bune, imi spune ca a identificat problema, si anume supapa de comanda pozitie ax cu came.

Cum a identificat problema: a demontat-o, supapa era destul de murdara. Dupa o sesiune 'spa' cu ultrasunete (pentru supapa), masina a mers normal, fara sa mai dea eroare.
Asadar la 272000km am inlocuit:
-kit distributie Conti;
-pompa Hepu;
-Kit accesorii Ina + Conti;
-supapa buclucasa Ina;
-placute frana spate QWP - am ales o marca de buget pt ca cele de pe fata mai duc cateva mii de km si atunci voi inlocui discuri + placute fata spate + etrieri spate. Pana acum QWP-urile nu scot sunete dubioase, ceea ce e bine.
Ieri am luat masina si, dupa vreo 50 km rulati, necuratul a posedat-o din nou

, adica a inceput sa tremure din nou

E drept ca nu mai facea la fel de urat ca prima data, dar tot intrerupt functiona. Merg din nou la mecanic, punem testerul, misfire pe cil 2. Punem o bobina veche din rezerva, aceeasi eroare, aceleasi rateuri. Scoatem si bujia, era destul de arsa, punem una veche gasita in atelier, dam cheie, masina merge normal
Asadar la lista de mai sus, mai adaug si un set de bujii NGK.
