Pagina 1 din 8

Diesel vs. benzina

Scris: 17 Feb 2011, 22:58
de volvol
focos scrie:
Despre diferente de pret fata de TSI as zice ca nu toti sunt fani benzinare


In afara consumului, care ar mai fi avantajele unui turbo-diesel in fata unui turbo-benzina?

Intreb, pentru ca eu cunosc doar cateva dintre dezavantaje. :)

La aceiasi putere, intre un turbo-diesel si un turbo-benzina (vorbind numai de modelele de moatoare noi, Euro 5), am avea:

1. Pret de achizitie mai mare la cel pe motorina (1.6 diesel, fata de 1.2 benzina sa zicem).

2. Cilindree mai mare la cel pe motorina => impozit si taxa de inmatriculare mai mare.

3. Mers in acelasi stil de condus si acelasi regim de trafic, consumul mediu nu difera cu mai mult de 1.5 litri/100 km. Diferenta de consum amortizeaza diferenta de pret la achizitie doar daca faci zilnic naveta, in jur de 100 km sa zicem.

4. Motorul pe benzina este mai silentios (chiar daca si dieselele noi sunt silentioase, insa in comparatie cu dieselele vechi, nu cu benzina).

5. Benzinarul iti ofera o placere mai mare atunci cand vrei sa conduci sportiv si il urci la 6.000 ture (la diesel nu prea treci de 4.000 ture).

6. Performantele sunt cam aceleasi, diferenta de cuplu este neesentiala (si benzina are turbina) mai ales ca la benzina ai cuplu maxim pe o plaja mai mare de turatii.

7. Benzina arde altfel, nu prea sunt depuneri in turbina cum se intampla la diesel de la motorina nearsa complet.

8. Estetic, benzinarul scoate mai putin fum si motorul se aude mai placut atunci cand este turat.

9. Revizile foarte putin mai scumpe la diesel pentru ca dupa carte se schimba filtrul de motorina mai des decat cel de benzina si incape mai mult ulei in motor.

10. La benzinar nu ai filtru de particule, care uneori mai cauzeaza batai de cap.

11. Cand este frig afara, in diesel tremuri o perioada mai lunga de timp si cam iti trebuie izmene sau incalzire in scaune.

Nu vreau sa fac polemica ca in topicurile interminabile diesel vs. benzina, doar sa aflu cateva din avantajele unui turbo-diesel in fata unui turbo-benzina, ambele de ultima generatie ... si de ce nu ar trebui sa fie toti fani TSI. :) Per total, dieselul consuma mai putin, are emisii de CO2 mai mici => planeta mai putin poluata. OK, altele? Daca exista ... si alegerea intre diesel si benzina nu depinde doar de stilul fiecaruia.

Re: leon 1.6 tdi 105 cai

Scris: 18 Feb 2011, 17:19
de focos
Volvol, suntem un pic deviati de la topicul nostru. Personal sunt fan tractorase, dar asta nu inseamna ca sunt anti benzinare si chiar nu trebuia sa enumeri 11 argumente pro benzina ca nu au sens. Aici tine si de gustul si nevoile omului si dupa cum stii gusturile nu se discuta :D . Apropo sotia are Fabia modelul nou, motor 1.2 70cp si are consum mai mare decat vechiul Focus 1.8tdi. Apoi turatiile mari ma ametesc. :tongue In rest numai de bine. :cheers

Re: leon 1.6 tdi 105 cai

Scris: 18 Feb 2011, 20:34
de volvol
Focosule, ma steptam sa enumeri si tu cateva dintre avantajele motorului tau in favoarea unui turbo-benzinar de ultima generatie si care dezvolta aceiasi putere (gen 1.2 TSI 105 cai). Si am mentionat ca ma refer la avantajele care imi sunt necunoscute mie, exceptand consumul (pe care il stiam deja). Nu ai citit foarte atent nici partea in care spuneam ca ar trebui calculat consumul in conditii similare de trafic ca sa se pastreze intre motoare diferenta de consum mediu de 1-1.5 litri/100 km. Tu ai adus in discutie un motor de 1.2 care nu este TSI, nu este legat la o cutie cu 6 viteze, care este condus de altcineva probabil in alt stil si fara a mentiona cifre exacte obtinute dupa mii de km de teste in regim combinat. Total pe langa comparatia de care mentiona colegul Sylver si pe care am inceput eu sa o detaliez.

Ai lasat sa se inteleaga ca nu esti fan TSI, de unde eu am mers mai departe si m-am gandit ca esti mai informat decat mine. Pentru asta te-am rugat sa imparti si cu mine cateva avantaje ale motorului tau in fata TSI-ului. Nu este nimic gresit sa share-uiesti knowledge-ul tau cu colegii de forum.

Daca este numai o optiune personala si tine de gusturi, nu am nimic de zis. Am inclus in ultimul paragraf al mesajului meu o intrebare retorica referitore la acest aspect. Dar probabil cand ai ajuns la sfarsitul mesajului erai deja nervos ca nu-ti luasei TSI si nu ai mai citit cu atentie acea parte.
volvol scrie:
OK, altele? Daca exista ... si alegerea intre diesel si benzina nu depinde doar de stilul fiecaruia.


Chiar nu stiu unde deviem de la subiect daca discutam aici despre 1.6 TDI si despre avantajele/dezavantajele lui identificate in urma unor experiente/studii personale. Sau nu asta ai vrut sa spui cand ai inceput sa scri aici? :lol:
focos scrie:
Avand in vedere topicul deja deschis, de ce nu am continua cu pareri si experiente personale referitor la acest motoras 1.6 TDI CR.

Re: leon 1.6 tdi 105 cai

Scris: 18 Feb 2011, 22:08
de focos
Pentru mine avantajul "consum" e arhisuficient. Sincer nu ai reusit sa ma faci sa regret ca nu am luat TSI nici dupa ce ai argumentat cu atata precizie plusurile TSI. Referitor la pareri si experiente cu acest motor nu era nicidecum un versus benzina. Oricum vad ca esti foarte pornit impotriva TDI ceea ce nu ma deranjeaza deloc. Mentionez ca nu am experiente cu turbo benzina, totodata nimic impotriva, doar ca prefer TDI si nimic mai mult. Te salut. :drive

Re: leon 1.6 tdi 105 cai

Scris: 18 Feb 2011, 22:27
de volvol
Credeam ca nu esti fan TSI pentru ca ai ceva motive intemeiate si eram curios sa le aflu si eu. Daca este numai o chestiune de gust/feeling personal, atunci nu mai am ce sa adaug. Poate doar sa te felicit pentru ca ai ales ce iti place si pentru ca esti fericit cu alegerea ta.

Drum liber si consum mic iti doresc. :glasses

PS: Pornit impotriva TDI-urilor nu sunt. Consumul este un factor important cand masina circula mult. Insa poti deduce singur din semnatura mea de ce nu am avut pana acuma nici o masina cu motor diesel.

Re: leon 1.6 tdi 105 cai

Scris: 19 Feb 2011, 08:13
de focos
Eu sunt convins ca placerea e mare cand conduci bolizi, dar trebuie sa ai si portofelul mai gros sa scoti atata herghelie la plimbare. Distractia costa. :yah
Multumesc de urari. :drive

Re: Turbo diesel vs. turbo benzina

Scris: 19 Feb 2011, 10:11
de volvol
focos scrie:
Eu sunt convins ca placerea e mare cand conduci bolizi

Nu ma refeream la caii putere, de asta si faceam comparatia cu un TSI de cilindree mica. :D Este undeva in semnatura mea cifra 7, la asta ma refeream. :lol:

Diesel vs. benzina

Scris: 25 Iun 2011, 19:40
de lau_03
BOGY26...eventual daca e FR prefacelift 2.0 TSI, da` si acolo cam apar indoieli, asta in caz ca Stealth are 218 cp cum scrie in semnatura!!!

Re: THE STEALTH KNIGHT by ace117

Scris: 25 Iun 2011, 19:58
de BOGY26
lau_03 scrie:
BOGY26...eventual daca e FR prefacelift 2.0 TSI, da` si acolo cam apar indoieli, asta in caz ca Stealth are 218 cp cum scrie in semnatura!!!

este 2.0TFSi, prefacelift si nu avea probleme cu acei 218 cai, garantat... :mrgreen:
P.S Nu vreau sa creeze polemici, doar am spus ce s-a intamplat pe la Craiova :!: sa o stapaneasca sanatos cine o are acum si sa aiba grija de ea, fiindca este o masina tare frumoasa :!:

Re: THE STEALTH KNIGHT by ace117

Scris: 26 Iun 2011, 02:23
de lau_03
Bogy...nici eu nu vreau sa facem valuri, doar o discutie oarecare, daaarrrr... daca Stealth cu 218 cp se da cu un FR 2.0 TFSI prefacelift (adica motoru' de 200 cp) se bat de la egal la egal (poate), iar in caz ca e FR facelift 2.0 TFSI (motor de 211 cp), bag mana in foc ca TDI-ul are sanse mai mari sa piarda! acum depinde si de sofer, poate de aceea TFSI-ul de la Craiova nu a creeat probleme! in fine, astea-s detalii care numai practic le aflii! frumos ar fii daca noua posesoare (din cate am vazut) ar utiliza la maxim masinuta!
drumuri bune!!! :drive :hi

Diesel vs. benzina

Scris: 26 Iun 2011, 08:47
de cristi_mky
Lau ... la diesel momentul motor e muuuult mai mare (nm),de asta ai nevoie sa accelerezi,nu de putere (cp).
KW sunt puterea pe care o dezvolta motorul la o anumita turatie (ex. 5400 rot/min).
NM e momentul motor care te ajuta sa ajungi la 5400 rot/min.
Deci ce zice BOGY e perfect adevarat.
E ca si atunci cand am fost cu "tonti" la biserica,eu stiam ca Dorin ti-o da cu Honda dar tu nu credeai,a trebuit sa te convingi.
La fel si discutia noastra cu anvelopele : iarna-vara,ma bucur ca te-ai convins (am vazut asta la intalnire cand ti-a explicat si Iasmin).

Re: THE STEALTH KNIGHT by ace117

Scris: 26 Iun 2011, 09:17
de lau_03
asa e...ai perfecta dreptate... nu stiu nimic, am cea mai proasta/slaba/urata masina de pe forum si din Romania, nu cred decat ce vreau, sunt degeaba, dar noroc la intalniri ca mai exista un echilibru, acela fiind cristi_mky!!! iti multumim ca existi si ca ne luminezi! :hi

Re: THE STEALTH KNIGHT by ace117

Scris: 26 Iun 2011, 09:49
de cristi_mky
Nu am zis ca e slaba/urata masina ta !
Mie chiar imi place masina ta,vorbesc serios.

Re: THE STEALTH KNIGHT by ace117

Scris: 26 Iun 2011, 10:16
de 99JDM
Ca sa nu va mai certati,am sa ma dau eu cu STHEALT KNIGHT cand o sa il intalnesc. :twisted:

Re: THE STEALTH KNIGHT by ace117

Scris: 26 Iun 2011, 12:03
de BOGY26
lau_03 scrie:
Bogy...nici eu nu vreau sa facem valuri, doar o discutie oarecare, daaarrrr... daca Stealth cu 218 cp se da cu un FR 2.0 TFSI prefacelift (adica motoru' de 200 cp) se bat de la egal la egal (poate), iar in caz ca e FR facelift 2.0 TFSI (motor de 211 cp), bag mana in foc ca TDI-ul are sanse mai mari sa piarda! acum depinde si de sofer, poate de aceea TFSI-ul de la Craiova nu a creeat probleme! in fine, astea-s detalii care numai practic le aflii! frumos ar fii daca noua posesoare (din cate am vazut) ar utiliza la maxim masinuta!
drumuri bune!!! :drive :hi

Salut,
cred ca citesti printre randuri...am scris seat leon 2.0TFSi 200 cp stock, dar masina era resoftata, cand s-a dat cu dieselul....
P.S numai exista TFSi pe facelift...este doar TSi(generatie mai noua de motoare, cred), nu a zis nimeni nimic de masina ta, nu vad de ce incerci sa creezi anumite "'valuri"'.
Bafta JDM-ule, dar nici asta nu te va ajuta :drive