In primul rand un diesel nu se lasa la relanti sa mearga in gol cand pornesti motorul,5-10 s este in deajuns sa traga ulei si e indeajuns.Pana se incalzeste motorul e ok daca il turezi pana in 2500 de ture...dupa ce apa ajunge la 90 de grade nu ii dai direct in primul rand pentru ca de obicei ceasul de apa arata aiurea si mai ales din cauza ca uleiul e totusi mai rece...de obicei cand apa are 90 de grade uleiul are cam 70.
Neaparat saptamanal makar odata tre dus motorul pana in linia rosie sa se curete de funingine and stuff.Eu il duc in fiecare zi sa fiu sigur
Dupa ce merge cu pedala blana ,nu opri masina pe loc direct,mai mergi cateva secunde cu ea ca temperatura turbinei sa scada treptat si nu brusc...la relanti scade foarte brusc...nu mai vorbesc de opritul motorului dupa blana...cred ca e la mintea cocosului.
Nu are nici un rost sa mergi subturat cu masina...nu va consuma mai putin decat temporar pana se sparge turbina si atunci degeaba ai consum 5 in oras daca vei cumpara turbina noua de 1500 de eur.
Intervalul schimburilor de ulei si a filtrelor NU este cum zice fabricantul...pentru ca la noi praful e ca la el acasa ,maxim 15000 de km daca esti zgarcit sau 10000 daca nu esti
Ce daca pe sticla de ulei scrie ca tine 30 de mii de km si motorul se strica teoretic in 500 de mii de km dar nu e ca in filme sincer
Uleiul de cutie se schimba la maxim 40000 de km nu la 200 de mii sau cand iti aduci aminte de preferabil odata la 2 revizii.
La maxim 50 de mii de km e bine sa cureti egrul ,clapeta de acceleratie si daca tot esti la domeniul curatat baga un ochi si prin intercooler ca se mai depoziteaza ulei acolo si chiar nu vrei sa faci autoaprindere cand iti e lumea mai draga.
Si ca ultima precizare...in general la reprezentanta sunt mecanici foarte slabi,majoritatea incearca sa fure cat poate din cauza salariului najpa care il au(900-1500 ron) ,nu va mai duceti la reprezentanta daca nu aveti masina in garantie,cautati reviewuri pe forumuri despre mecanicul X si esti in avantaj.
Cam atat momentan.