Update: am rezolvat!
Si fiindcă piticul e mare... de când cu stopul meu ars mă tot uit pe stradă după toate Altea (și mai ales XL) am observat ca majoritatea au probleme cu al 3lea stop (ori leduri lipsă ori fluctuații de intesitate) uite ce am facut eu și să va fie și vouă mai ușor:ca să ajungi la stopul ăla trebuie dat jos tot capitonajul de pe haion. Mai întâi cel de jos: are 2 suruburi torx 25 in mânerul de unde tragi să se închidă și înca 2 sub capacele de la stopurile de pe haion. Mai departe trebuie tras cu incredere în jos... sunt 8 cleme de tablă care țin destul de bine. Rama de plastic de la lunetă are și ea 2 torx-uri și vreo 6 clame, dar de ea trebuie tras spre interior, adică spre centrul imaginar al ovalului.
Si acum partea interesantă: ca sa scoti stopul trebuie tras de clapeta care se vede printr-o gaură de cabluri în partea dreaptă tot spre dreapta până face un click. Este destul de dificil și datorită faptului că probabil nu a fost desfăcut niciodată și este plin de praf... eu am dat din belșug cu W40 și am împins și din stânga cu degetul pe o altă gaură (imposibilă). După ce simțiți sau auziți clickul stopul trebuie tras din exterior. Are o garnitură subțire de cauciuc și probabil este lipit bine așa că să nu vă așteptați să sară pur și simplu afară.
așa arată:
Placa cu montajul se scoate ușor are doar 4 cleme. Problema cu ledurile este ca sunt legate in serie câte 3 în 4 grupuri legate în paralel. Dacă se arde câte unul celelalte din grup se aprind mai tare si pana la urmă se ard. Iar cand un grup intreg cedeaza se stinge tot.
Fluctuațiile de luminozitate apar când sunt arse leduri, restul se incălzesc datorită tensiunii prea mari si variază înj funcție de temperatura la nivelul pastilei.
Ledurile arată așa:
Costă cam 2 lei la orice magazin de electronice. Eu am înlocuit câte un grup întreg dacă era unul ars tocmai din cauza suprasolicitării celorlalte.
Operațiunea inversă, de montare, este logică... spor și bere!