Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
mirceonel
Subiect Autor
Mesaje: 69
Membru din: 07 Aug 2014, 17:43
Localitate: Timisoara

martor filtru particule

06 Apr 2015, 10:26

Va salut!
Problema despre care m-ar ajuta mult sa mai aflu si alte pareri consta in faptul ca mi se aprinde martorul de la filtru de particule foarte des, adica o data la 2-3 saptamani, iar uneori chiar mai des.
E adevarat ca circul mult in oras, dar incerc sa nu circul cu masina subturata si, oricum, din ceea ce am discutat si cu alti posesori de astfel de masini care circula mult in oras (chiar taximetristi ), am inteles ca ar trebui sa se aprinda martorul o data la cateva luni.
Trebuie sa spun ca asa am cumparat masina, cu acest simptom, la 60.000 km. Eu am mai facut vreo 10.000 intre timp.
Am incercat de toate : am regenerat filtru de vreo 2 ori la reprezentanta, am schimbat un senzor de presiune care cica semnaleaza incarcarea filtrului, iar ultima data, cei de la reprezentanta mi-au spus ca trebuie aplicat un kit de reparatie injectoare, pentru ca ar avea ceva incarcare acolo, pe injectoare, care duce la infundarea filtrului (recunosc ca nu am prea inteles exact despre ce e vorba, dar am facut si aceasta operatiune). Totul a fost degeaba. Tot atata de des se aprinde martorul.
Nu stiu ce sa mai fac, avand in vedere ca imi place mult masina, as vrea sa o pastrez, dar nici nu am atat timp ca sa ies mereu din oras sa desfund filtru si sa frec masina mereu n acest scop.
M-ar ajuta mult pareri si opinii.
Voua cat de des vi se aprinde martorul?
Am inteles ca s-ar putea chiar renunta la filtru de particule...
Va multumes mult.
Seat Leon X-perience 1.8 TSI, 2017
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: martor filtru particule

07 Apr 2015, 08:22

Hmm. Interesant.

Becul DPF sta aprins sau clipeste? Senzorul de presiune diferentiala in mod normal ar fi trebuit sa rezolve (oarecum) problema. Depinde si de incarcarea filtrului.

Desi producatorul NU recomanda, filtru asta se poate spala. Da, exact, cu apa si sapun (ma rog, vorba vine). Iti recomand initial o diagnoza (o verificare atenta a parametrilor DPF), apoi, daca e nevoie o curatare (insa taiat, dat jos de pe masina si spalat, nu cu diverse sonde ce injecteteaza cativa ml de solutie "chipurile" speciala). In ultima instanta se da jos de pe masina si se rescrie softul. Insa o sa fie ceva probleme (teoretic) la ITP, cand se masoara nivelul de noxe.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
mirceonel
Subiect Autor
Mesaje: 69
Membru din: 07 Aug 2014, 17:43
Localitate: Timisoara

Re: martor filtru particule

07 Apr 2015, 16:43

Multumesc,
Trebuie sa spun ca toate operatiunile pe care le-am facut pentru rezolvarea problemei, le-am facut la reprezentanta Seat din Timisoara, deci nu am facut "carpaceli", cum s-ar zice... Acestea au fost ceea ce ei au recomandat, si degeaba....
Ma gandeam sa merg la Szeged, eventual....
Seat Leon X-perience 1.8 TSI, 2017
 
Avatar utilizator
ionita
Mesaje: 155
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56

Re: martor filtru particule

08 Apr 2015, 12:01

salut! eu am eliminat filtrul de particule si fizic si din soft si in locul lui am montat un catalizator normal, e adevarat ca noxele vor fi mai mari insa eu unu am considerat ca asta e cea mai buna varianta.Mie personal dupa 85000 km(masina fiind luata de noua) a inceput sa-mi faca fitze,gen:(crestere consum,regenerari zilnice, trepidatii ale motorului)
Inca un lucru iti recomand in cazul in care renunti la el....nu gaurii fagurele filtrului, da-l jos de tot si pune teava normala sau un catalizator, eu initial am ales prima varianta cu gaurirea filtrului iar dupa 20000 km gaurile incep sa se colmateze( se vor astupa) si iar iti va creste consumul, da fum mult la pornire.... :salute:
 
mirceonel
Subiect Autor
Mesaje: 69
Membru din: 07 Aug 2014, 17:43
Localitate: Timisoara

Re: martor filtru particule

08 Apr 2015, 15:18

Multumesc Ionita.
As vrea in primul rand sa te intreb de unde stii cat se intampla acele regenerari pe care am inteles ca si le face motorul, ca eu nu sesizez? Am facut doar eu regenerari, mergand constant la 2500 rpm, ca sa dispara martorul din bord.
Mai vreau sa intreb si cat de des iti aparea senzorul filtrului de particule in bord?
Si ultia intrebare :-) : Ai avut vreun ITP de cat ti-ai dat jos filtrul, si cum a mers?
Multumesc inca o data.
Seat Leon X-perience 1.8 TSI, 2017
 
Avatar utilizator
ionita
Mesaje: 155
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56

Re: martor filtru particule

09 Apr 2015, 11:20

1.cand se regenereaza vei observa o crestere a turatiei de relantiu pana la 1000 rpm, trepidatii ale motorului(parca ai fi bagat benzina in loc de motorina), in momentul in care pleci dupa loc se aud zgomote ciudate la motor (huruieli)....asa se manifesta la mine....fara se se aprinda filtrul de particule.
Parerea mea este ca oricat de turat ai merge nu se va regenera mai repede, tot acelasi ciclu de regenerare vei avea, si inca o parere personala despre filtrul de particule: mergi turat filtrul se va infunda mai repede(regenerari dese=durata mica de viata a filtrului), mergi subturat omori turbina, asa ca nu sti cum s-o mai dai...............eu am mers turat mereu si l-am omorat mai repede......
2.nu mi s-a aprins niciodata.
3. da am avut si l-am facut pe naspa.
 
mirceonel
Subiect Autor
Mesaje: 69
Membru din: 07 Aug 2014, 17:43
Localitate: Timisoara

Re: martor filtru particule

09 Apr 2015, 15:55

OK. Multumesc.
O sa indraznesc sa pun aceleasi intrebari si pe alt subforum, caci nu reusesc sa obtin mai multe informatii referitor la cat de des e normal sa se "infunde" acest DPF.
Paste fericit! ;-)
Seat Leon X-perience 1.8 TSI, 2017

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8626
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: martor filtru particule

09 Apr 2015, 16:55

desi am 5F si alta generatie de motor am si eu filtru de particule. la mine nu se aprinde martor (asta ar insemna ca e o eroare la modelul meu) dar in schimb regenerarile pot sa iti spun ca le face destul de des. am scris pe aria potrivita, parerea mea e ca sistemul functioneaza ciudat, alege sa faca regenerarile de cele mai multe ori dupa ce ajung in oras dupa drumuri lungi pe autostrada (cand teoretic nu ar trebui sa se infunde deloc).
oricum, nu imi fac probleme pentru ca inteleg ca pur si simplu asa functioneaza sistemul. sper sa te ajute informatia.
 
mirceonel
Subiect Autor
Mesaje: 69
Membru din: 07 Aug 2014, 17:43
Localitate: Timisoara

Re: martor filtru particule

15 Apr 2015, 16:08

Multumesc. Este o informatie utila si asta.
Eu insa insist in a incerca sa aflu cat de des se aprinde martorul din bord la alti posesori. caci pe mine asta ma roade cel mai mult :-)
Seat Leon X-perience 1.8 TSI, 2017
 
Avatar utilizator
stefan.popa
Mesaje: 19
Membru din: 04 Noi 2014, 17:16
Localitate: Iasi

Re: martor filtru particule

30 Mai 2017, 20:50

Martorul DPF se aprinde doar cand este necesara regenerare "de urgenta", pana atunci vei, sau ar trebui sa sesizezi motorul turat pana la 1000 rpm in relanti si un miros urat tare la esapament. Ciclurile de regenerare sunt diferite si nu toate sunt cu succes. Povesti de genul mergi turat la 2500 nu stiu cati km se aud peste tot, al meu s-a regenerat la seamafor spre ex. Citisem la un moment dat pe forumuri ca un update de soft la ECU ar mai rezolva din regenerarile astea multiple, mai ales iarna, cand motorul ajunge la temperaturi ridicate destul de greu. O regenerare fortata, fie la reprezentanta, fie cu VCDS nu e chiar recomandata si trebuie facuta doar in ultima instanta. Ala e momentul cand temperatura de dupa turbina poate ajunge la 520 de grade, ceea ce nu e chiar recomandat.

Are cineva idee daca este prin Iasi, sau prin apropiere cineva care face update de soft la ECU? Eventual pret?

Multumesc.
--
SEAT Altea Copa, 1.6 TDI, 105CP

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori