Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

11 Apr 2010, 21:02

Din cate stiu, in sectiunea "Jurnal de bord" ar trebui sa prezentam fiecare masina lui si evolutia sa in timpul in care o detinem. Sectiunea aceasta ar trebui sa reprezinte o varianta electronica a cartii de service, unde toata lumea poate vedea reparatiile si modul in care masina a fost intretinuta. In plus, vom sti in permanenta problemele care au aparut la masina si la ce nr. de km, cat a costat reparatia, unde s-a efectuat. Eu de exemplu nu am carte de service, asa ca o voi tine aici.
Asadar, voi incepe.

Masina am achizitionat-o pe data de 31.03.2010, de la un tip din Medgidia. Vazuta pe un site de profil la pretul de 6000 euro (cel mai mic de pe piata), am mers luni, pe 29.03 si am vazut-o. La prima impresia a lasat de dorit, avand in vedere ca tipul mi-a spus ca masina a fost lovita pe stanga, apoi pe dreapta, si ultima oara in fata si spate (prinsa intr-un carambol).
Istoricul masinii l-am verificat: cumparata in 02.2006 pe numele nevesti-sii, in leasing, de la Porsche Bucuresti, inmatriculata prima oara pe 10.03.2010 pe numele lui. Tipul motorului este BSE, 1.6i, 102 CP. In momentul cumpararii de catre mine avea 49330 km (verificati mai apoi la Seat CT). Reviziile facute la zi, pana la data de 18.03.2009, la 41280 km, cand masina a iesit din garantie. In timpul garantiei a suferit primele doua accidente, apoi al treilea, si cel mai serios. La al treilea, fiind si airbagul sofer sarit, tipul a decis sa isi ia banii de la asigurare si sa o faca pe spinarea lui, sa ii mai si ramana ceva. I-au ramas vreo 1200 euro, iar masina a fost reparata non-profi, avand scursuri prin vopsea in cateva puncte si chit vizibil. Airbagul de la sofer a fost umplut cu plastic in Bucuresti la o firma si arata destul de ok acum, functionand toate functiile volanului. Tipul a fost "baiat" si mi-a spus de la inceput toate problemele masinii: ca a fost lovita, airbag sofer sarit, planetara stanga fata bate, chit prin diferite puncte, discurile fata un pic ovalizate, chiar mi-a aratat si punctele cheie.
Ca si dotari, masina este Reference pentru vremea ei.
Achizitia masinii s-a terminat efectiv la orele 22:30 in seara de 31.04, in Medgidia. Singurul test de drum a fost facut pe o distanta de 35 de km pana la Constanta. A doua zi dupa ce am luat-o, la orele 07:20 am plecat spre Bucuresti. Am fost multumit de masina din toate punctele de vedere. In Constanta i-am facut un plin, apoi in Bucuresti. Am tinut autostrada cu 120 km/h constant, drumurile europene cu 60/100 km/h. In Bucuresti la primul Rompetrol de pe centura am realimentat cu 15,84 l de benzina Efix 95, insemnand un consum de 7,215 l/100 km. Pe drum am si observat o bataie simtita in podea, care incepe pe la vreo 100 km/h (sper sa fie de la planetara).
Pe 05.04.2010 am ajuns in Constanta, in continuare multumit de masina. Mentionez faptul ca pe ea am dat un Peugeot 406, 2.0 HDi, Break, fost TAXI in Franta, cu 235.000 km la bord, cu grupul 3-4 din cutia de viteze defect si lovit destul de serios (pe care il posedam din 2007), intr-o stare in care eu nu l-as fi cumparat, plus diferenta de 2500 euro. Avand in vedere ca samsarii de la parcuri auto mi-au oferit 2500 pe el si eu speram sa il dau cu 3000 euro, Seatul l-am scos la vreo 5200-5500 euro. Va las pe voi sa apreciati daca e bine sau nu, dupa ce veti vedea si pozele.
Deci am ajuns in Constanta si a doua zi (06.04) am fost la un prieten care are un tester LAUNCH X431 nou. In urma testului aprofundat am constatat problemele pe care la stiam legate de airbag, plus altele cateva: switch-ul din broasca de la sofer e defect (-> luminile imi sunt aprinse in permanenta cand am plafoniera pe "Usi deschise"); clapeta de deschidere a portbagajului (S-ul de pe hayon) e defect (-> deschid portbagajul numai din telecomanda); eroare la motor - "16555 P0171 System too lean bank 1; sporadic: Output does not have a contact short to pos." - am inteles ca e de la "Mass air flow senzor", clapeta aia de pe admisie care se mai imbacseste cu mizerie si motorul o vede deschisa permanent (-> o sa merg la Bosch Service sa o curat pe banc de ultrasunete); inchiderea centralizata nu functioneaza in parametri (-> probabil de la hayon sau de la usa soferului). Pe 07.04 am fost la un service smecher din Constanta, unde merg pe incredere maxima, si baietii au ridicat-o pe elevator si au verificat-o prin toate punctele. Totul a fost OK, mai putin planetara. Am facut comanda de capul de planetara (210 lei), dupa cum mi s-a indicat. Vineri, 09.04 am mers la service pentru reparatie planetara. Sa vedeti faza: cand a dat baiatu' roata jos, au picat doua chestii ca doua saibi. Se uita la ele ca la urs. Mai apoi, cand a pus mana pe capul de planetara, a ramas cu el in mana. Pur si simplu a iesit fara a fi aplicata forta. Rezultatul, dupa vreo 30 de minute de convocare la care a participat si patronul, a fost ca imi lipseste o bucata din bratul care face lagatura intre capetele de planetara, mai exact cel in care se siguranteaza capul de planetara dinspre roata stanga. E vorba de un sant mic in care intra o siguranta din capul de planetara, vreo 0.5 cm de fier. Asadar, am anulat comanda de cap de planetara si am facut una noua, de planetara completa (1200 lei cu piesa veche la schimb) si urmeaza sa merg pe 14.04 pentru inlocuire. Doamne ajuta! :roll:
In acest moment masina are 50420 km. Urmeaza sa ii schimb uleiul (Castrol 5W30), filtrul de ulei, filtrul de aer, filtrul de benzina, filtrul de polen - toate astea le primesc cadou de la un prieten saptamana viitoare. Mai urmeaza discurile fata, jenti pe 16, gume de 215/55 (masina are acum pe 17, cu gume 225/45 - se simte si daca trec peste un excrement de caine). Urmeaza dupa inmatriculare pe numele meu sa ii fac Casco la un prieten cu care sper ca in 4-5 luni sa fac o treaba, sa o bag la o tinichigerie + vopsitorie totala.
In principiu, sunt multumit de masina, avand in vedere urcarea unei trepte de la frantuzoaica detinuta in prealabil si banii cash pe care i-am dat pe ea.
Urmeaza evolutia detaliata a masinii pe timpul cat o voi avea. Voi pune si poze cu ea cat de curand, cand voi pune mana pe un aparat foto mai performant decat telefonul Nokia E50 pe care il posed si cand masina va fi spalata (pentru a se vedea defectele).
Pana atunci, sa auzim numai de bine.
 
Avatar utilizator
ram84
Mesaje: 783
Membru din: 01 Apr 2009, 12:30
Localitate: Rm.Valcea/Bucuresti-Titan

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

12 Apr 2010, 06:06

Salutare si bine ai veni in Clubul Seat! A avut cam multe probleme masinuta dar dupa ce o sa le rezolvi sunt sigur ca te vei bucura de ea foarte mult!
Vezi ca anvelopele care trebuie sa le pui sunt 205/55/16" nu 215/55/16, altfel iti da eroare la vitezometru.
Numai bine si bafta la reparatii!
Nissan Note 1.6, Accenta Plus, 2008

De vanzare 2 terenuri comuna Mihaesti, sat Barsesti, judetul Valcea --> viewtopic.php?f=96&t=6260&p=212941#p212941
 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

13 Apr 2010, 19:07

Salut. Deja ma bucur de ea!!! :drive

Astazi, 13.04.2010, la 50340 km masina a primit o planetara stanga noua. Total: 850 lei
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

13 Apr 2010, 20:11

o masinutza care nu prea a fost intretinuta de fostii proprietari...pacat de ea... :(
macar tu sa ai grija de acum incolo de ea ca e pe maini mai bune :wink:
spor la reparatii! :)
 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

12 Mai 2010, 07:21

Pe 09.05.2010, la 51400 km am schimbat uleiul. Am pus Mobil Super 3000 5W40 si filtru de ulei Mann.
 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

22 Iun 2010, 11:12

Ieri masina nu a mai vrut sa porneasca. Dupa ce am dat la demaror de vreo 6 ori si aproape ca a murit bateria, am observat ca nu se mai aude pompa de benzina cand pun contactul. Am dus masina pe platforma la service si astept rezultate. Ma astept sa fie pompa de benzina...
 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

23 Iun 2010, 14:47

Pompa de benzina... cum ma asteptam. Noroc cu un prieten care a lucrat pe la Seat, i-a mai ramas cate ceva... printre care si o pompa de benzina. Brand new, la 300 lei. 100 de lei a mai fost manopera si masina e din nou pe roate. Conform spuselor mecanicului, urmeaza la schimb bateria.

PS: masina are acum 54001 km.

 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

18 Aug 2010, 22:37

55310 km. Pe 16.08.2010 masina a primit o baterie Varta de 66 Ah. Sa o stapaneasca sanatoasa!
 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

05 Ian 2011, 10:17

Nu prea am mai scris pe aici, din lipsa de timp. Prin octombrie, masina a primit doua seturi de jante: un set de aliaj pe 15", cu gume de vara Dunlop 195/65/15 si un set de table, cu gume de iarna Nokian 195/65/15 + capace Seat. Vreo doua beculete schimbate, in rest... apa, paie si bataie. Urmeaza schibul de ulei si RCA, masina avand in prezent 61600 km. Si o noua problema: pe 21.12.2010 am derapat un pic la o frana pe ploaie si m-am infipt in carligul de remorcare al unui Ford Tourneo. Fara daune pentru el, la mine s-a spart bandoul din stanga de pe bara. Ramane asa pana la intrarea in service pentru o mai lunga perioada.
 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

02 Apr 2011, 21:32

64020 km - 02.04.2011. Ieri dimineata dupa ce am dus sotia le serviciu am sesizat un harait sub capota. Am ajuns la service si mi s-a spus ca e fulia de la alternator. Masina a ramas acolo pana luni-marti, in functie de cum vine piesa.
 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

06 Apr 2011, 12:19

06.04.2011 - inlocuit fulie alternator. 264 lei total (170 a fost fulia).
 
axon003
Mesaje: 12
Membru din: 19 Mai 2011, 08:25
Contact:

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

09 Iun 2011, 16:10

Seat Altex XL Reference 1.2TSI 105CP 6 trepte viteza+
COPA[jante aliaj 16+anv bridgestone turanza/205,climatronic dual zone,cotiera fata/spate,spatii depozitare sub scaune fata etc]+
pachet ESP[ESP,HHC,TPM]
Alba

Achizitionata de la MOLDOTRANS AUTO IASI pe 17.05, livrata in cca o saptamana de la comanda.
Modificari:
Becuri Xenon 4300k
Folie pe geamuri 5% si 73%
Modificat circuitul electric pentru ca bricheta sa fie alimentata permanent

~2200 km parcursi pina astazi
consum: in oras cu a/c pornit ~10.4 fara a/c intre 6.5 si 9
exterior: a/c pornit si talpa ~160km/h 9, a/c pornit mers mai uman (50-80 in localitati, max 140 in afara) 7.3

nemultumiri minore:
climatizare zgomotoasa pe modul auto, aleg intai 24 grade si apoi scad spre 22
asistenta la pornirea in rampa, tre sa accelerezi serios cind pleci in rampa sa "invingi" franele
bricheta alimentata numai cand era pus contact - am rezolvat
o protectie pentru marginea portierelor cind lovesti in masina de alaturi?


inca mai caut un scut metalic(preferabil Al-sunt pentru jeepuri) pentru dedesubt


sunt curios consumurile cind se normalizeaza catre valorile indicate de producator , si cit ia in plus a/c-ul cuplat
 
Avatar utilizator
andrei.27kim
Mesaje: 2498
Membru din: 27 Mai 2008, 20:06
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

09 Iun 2011, 16:50

@Axon003 - felicitari pt masina, te asteptam pe la intalniri cu ea :hi .
Incearca sa iti faci un topic propriu in aria Altea, in care sa ne dai mai multe detalii, poze, planuri etc.
Actual: '16 LEON 5F X-Perience 1.8 tsi DSG Navada White
'04 Ibiza 6L1 Aqua Green 1.2 12V AZQ
Ex: '08 LEON 1P1 Chrono Yellow 2.0 Tdi FR
'07 Cordoba 6L2 Blue Mar 1.9 Tdi AXR – the auto emotion sedan
 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

31 Aug 2011, 09:56

eu am fost plecat in voiaj vreo 3 luni, dar masina a ramas pe maini bune. la aprox. 66000 km a primit schimb de ulei - Mobil Super 3000, filtru de ulei Mann, filtre de aer si habitaclu Mann si filtru de benzina. dupa lungi discutii si cautari de service profesionist, in primavara masina va intra la tinichigerie + vopsire. abia in primavara din cauza lipsei de monetar si a timpului, ca in 2 luni plec din nou in voiaj.
 
Avatar utilizator
cerbu
Subiect Autor
Mesaje: 186
Membru din: 29 Mar 2010, 21:39
Localitate: Constanta

Re: Seat Altea - prima mea spanio-nemtoaica

27 Mai 2012, 20:02

masina nu a intrat inca in service, tot datorita lipsei de monetar. intre timp masina a primit senzor axa cu came si senzor volanta datorita unor probleme cu pornirea pe timp de iarna (eu eram in al doilea voiaj). deasemeni, schimb de ulei la aprox 69.000km. azi, 27.05.2012, 71.000 km.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori