Din cate stiu, in sectiunea "Jurnal de bord" ar trebui sa prezentam fiecare masina lui si evolutia sa in timpul in care o detinem. Sectiunea aceasta ar trebui sa reprezinte o varianta electronica a cartii de service, unde toata lumea poate vedea reparatiile si modul in care masina a fost intretinuta. In plus, vom sti in permanenta problemele care au aparut la masina si la ce nr. de km, cat a costat reparatia, unde s-a efectuat. Eu de exemplu nu am carte de service, asa ca o voi tine aici.
Asadar, voi incepe.
Masina am achizitionat-o pe data de 31.03.2010, de la un tip din Medgidia. Vazuta pe un site de profil la pretul de 6000 euro (cel mai mic de pe piata), am mers luni, pe 29.03 si am vazut-o. La prima impresia a lasat de dorit, avand in vedere ca tipul mi-a spus ca masina a fost lovita pe stanga, apoi pe dreapta, si ultima oara in fata si spate (prinsa intr-un carambol).
Istoricul masinii l-am verificat: cumparata in 02.2006 pe numele nevesti-sii, in leasing, de la Porsche Bucuresti, inmatriculata prima oara pe 10.03.2010 pe numele lui. Tipul motorului este BSE, 1.6i, 102 CP. In momentul cumpararii de catre mine avea 49330 km (verificati mai apoi la Seat CT). Reviziile facute la zi, pana la data de 18.03.2009, la 41280 km, cand masina a iesit din garantie. In timpul garantiei a suferit primele doua accidente, apoi al treilea, si cel mai serios. La al treilea, fiind si airbagul sofer sarit, tipul a decis sa isi ia banii de la asigurare si sa o faca pe spinarea lui, sa ii mai si ramana ceva. I-au ramas vreo 1200 euro, iar masina a fost reparata non-profi, avand scursuri prin vopsea in cateva puncte si chit vizibil. Airbagul de la sofer a fost umplut cu plastic in Bucuresti la o firma si arata destul de ok acum, functionand toate functiile volanului. Tipul a fost "baiat" si mi-a spus de la inceput toate problemele masinii: ca a fost lovita, airbag sofer sarit, planetara stanga fata bate, chit prin diferite puncte, discurile fata un pic ovalizate, chiar mi-a aratat si punctele cheie.
Ca si dotari, masina este Reference pentru vremea ei.
Achizitia masinii s-a terminat efectiv la orele 22:30 in seara de 31.04, in Medgidia. Singurul test de drum a fost facut pe o distanta de 35 de km pana la Constanta. A doua zi dupa ce am luat-o, la orele 07:20 am plecat spre Bucuresti. Am fost multumit de masina din toate punctele de vedere. In Constanta i-am facut un plin, apoi in Bucuresti. Am tinut autostrada cu 120 km/h constant, drumurile europene cu 60/100 km/h. In Bucuresti la primul Rompetrol de pe centura am realimentat cu 15,84 l de benzina Efix 95, insemnand un consum de 7,215 l/100 km. Pe drum am si observat o bataie simtita in podea, care incepe pe la vreo 100 km/h (sper sa fie de la planetara).
Pe 05.04.2010 am ajuns in Constanta, in continuare multumit de masina. Mentionez faptul ca pe ea am dat un Peugeot 406, 2.0 HDi, Break, fost TAXI in Franta, cu 235.000 km la bord, cu grupul 3-4 din cutia de viteze defect si lovit destul de serios (pe care il posedam din 2007), intr-o stare in care eu nu l-as fi cumparat, plus diferenta de 2500 euro. Avand in vedere ca samsarii de la parcuri auto mi-au oferit 2500 pe el si eu speram sa il dau cu 3000 euro, Seatul l-am scos la vreo 5200-5500 euro. Va las pe voi sa apreciati daca e bine sau nu, dupa ce veti vedea si pozele.
Deci am ajuns in Constanta si a doua zi (06.04) am fost la un prieten care are un tester LAUNCH X431 nou. In urma testului aprofundat am constatat problemele pe care la stiam legate de airbag, plus altele cateva: switch-ul din broasca de la sofer e defect (-> luminile imi sunt aprinse in permanenta cand am plafoniera pe "Usi deschise"); clapeta de deschidere a portbagajului (S-ul de pe hayon) e defect (-> deschid portbagajul numai din telecomanda); eroare la motor - "16555 P0171 System too lean bank 1; sporadic: Output does not have a contact short to pos." - am inteles ca e de la "Mass air flow senzor", clapeta aia de pe admisie care se mai imbacseste cu mizerie si motorul o vede deschisa permanent (-> o sa merg la Bosch Service sa o curat pe banc de ultrasunete); inchiderea centralizata nu functioneaza in parametri (-> probabil de la hayon sau de la usa soferului). Pe 07.04 am fost la un service smecher din Constanta, unde merg pe incredere maxima, si baietii au ridicat-o pe elevator si au verificat-o prin toate punctele. Totul a fost OK, mai putin planetara. Am facut comanda de capul de planetara (210 lei), dupa cum mi s-a indicat. Vineri, 09.04 am mers la service pentru reparatie planetara. Sa vedeti faza: cand a dat baiatu' roata jos, au picat doua chestii ca doua saibi. Se uita la ele ca la urs. Mai apoi, cand a pus mana pe capul de planetara, a ramas cu el in mana. Pur si simplu a iesit fara a fi aplicata forta. Rezultatul, dupa vreo 30 de minute de convocare la care a participat si patronul, a fost ca imi lipseste o bucata din bratul care face lagatura intre capetele de planetara, mai exact cel in care se siguranteaza capul de planetara dinspre roata stanga. E vorba de un sant mic in care intra o siguranta din capul de planetara, vreo 0.5 cm de fier. Asadar, am anulat comanda de cap de planetara si am facut una noua, de planetara completa (1200 lei cu piesa veche la schimb) si urmeaza sa merg pe 14.04 pentru inlocuire. Doamne ajuta!
In acest moment masina are 50420 km. Urmeaza sa ii schimb uleiul (Castrol 5W30), filtrul de ulei, filtrul de aer, filtrul de benzina, filtrul de polen - toate astea le primesc cadou de la un prieten saptamana viitoare. Mai urmeaza discurile fata, jenti pe 16, gume de 215/55 (masina are acum pe 17, cu gume 225/45 - se simte si daca trec peste un excrement de caine). Urmeaza dupa inmatriculare pe numele meu sa ii fac Casco la un prieten cu care sper ca in 4-5 luni sa fac o treaba, sa o bag la o tinichigerie + vopsitorie totala.
In principiu, sunt multumit de masina, avand in vedere urcarea unei trepte de la frantuzoaica detinuta in prealabil si banii cash pe care i-am dat pe ea.
Urmeaza evolutia detaliata a masinii pe timpul cat o voi avea. Voi pune si poze cu ea cat de curand, cand voi pune mana pe un aparat foto mai performant decat telefonul Nokia E50 pe care il posed si cand masina va fi spalata (pentru a se vedea defectele).
Pana atunci, sa auzim numai de bine.