19 Noi 2008, 12:02
Un articol interesant aparut in Autoshow depsre cele doua masini din discutia de mai sus.
"Esente de 2 litri - Renault Megane RS F1 Team vs. Seat Leon Cupra
24 Septembrie 2008
In ultimii ani, segmentul compactelor a cunoscut o serie de aparitii neasteptate, in ziua de astazi aproape fiecare producator de automobile avand in gama un model hot-
hatch. SEAT Leon Cupra este la a doua generatie, in timp ce Renault Megane RS este debutant in gama hot-hatch. Dispunand de tehnologie germana, Cupra este un model echilibrat si cu performante notabile, insa Megane RS dispune de o versiune speciala, denumita F1 Team, gata sa rivalizeze cu modelul spaniol. Gratie unui sasiu mai dinamic, corelat cu un diferential fata cu alunecare limitata si 5 CP in plus, Renault Megane RS F1 Team are toate motivele sa atace hot-hatch-ul de la SEAT.
Dimensiuni diferite
Datorita faptului ca versiunea F1 Team este disponibila doar pe caroseria cu 3 usi, modelul francez este mai scurt cu 10 cm fata de Cupra. Acest aspect se datoreaza sasiului, care, spre deosebire de cel al variantei cu 5 usi, a fost modificat si pregatit pentru o dinamica imbunatatita. Latimea si inaltimea celor doua modele sunt aproximativ la fel, fiecare dispunand de o garda la sol redusa si un kit exterior sportiv. Spoilerele fata au fost schimbate cu unele mai agresive, in timp ce in partea din spate Leon Cupra dispune de spoiler cu difuzor, iar Megane RS de evacuare dubla, plasata central. Pragurile celor doua masini sunt acum mai sportive, in timp ce suspensia coboara garda la sol cu
15-20 mm si jantele au dimensiunea de 18 inci.
In interior, habitaclurile sunt presarate cu elemente sportive, dotarea standard fiind generoasa atat din punct de vedere al dotarilor esentiale, cat si al celor specifice hot-hatch-urilor. Scaunele sport ofera in ambele cazuri o sustinere laterala foarte buna, in Megane RS F1 Team acestea purtand amprenta de design RECARO. Levierul schimbatorului de viteze si volanul sunt imbracate in piele, acesta din urma penalizand manevrabilitatea din cauza unei ergonomii slabe. In cazul lui Cupra, volanul are in zona orelor 3 si 9 proeminente deranjante, in timp ce volanul modelului francez este prea subtire si nu ofera un grip prea bun. Calitatea materialelor folosite in habitaclurile celor doi rivali este asemanatoare, mici diferente regasindu-se la nivelul bordului, unde SEAT foloseste un plastic mai dur. Atat la Cupra, cat si la Megane RS, panourile usilor sunt placate cu un plastic ce nu se integreaza in aspectul general al masinii. Diferentele fata de habitaclurile modelelor echipate cu motorizari conventionale sunt reprezentate si de pedalierul placat cu aluminiu si cadranele de bord cu kilometraj gradat pana la 280 de km/h. In plus, dotarea standard cuprinde ESP, climatizare automata, jante de 18 inci, scaune sport si radio CD cu Mp3 si comenzi audio pe volan. Spatiul pentru pasagerii spate este mai bun in cazul lui Cupra, care dispune, de asemenea, si de un portbagaj ceva mai incapator: 341 de litri, fata de 330 in cazul modelului francez.
Comportament dinamic
Punctul forte al celor doua modele este comportamentul rutier. In fiecare din cazuri, suspensia faciliteaza regimul de condus sportiv, abordarea rapida a virajelor facandu-se in siguranta. Megane RS F1 Team este penalizat de directia imprecisa, cu o setare mai potrivita pentru oras, insa diferentialul fata cu alunecare limitata intoarce situatia. Cupra dispune de o directie bine setata pentru orice stil de condus, punctele slabe fiind caracterul subvirator destul de pronuntat. Cutia de viteze este mai precisa in cazul lui Cupra, dar in acelasi timp levierul schimbatorului incomodeaza, fiind prea inalt.
Desi performantele celor doua motorizari sunt aproximativ egale, comportamentul este diferit. Motorizarea TFSI ofera cuplul maxim intre 2200 si 5000 rpm, ceea ce implica resurse generoase de putere in orice treapta, in timp ce propulsorul modelului francez ofera resurse moderate pana la 3000 rpm, unde are o explozie de putere ce dureaza pana la zona rosie. Ambele motorizari le ofera satisfactie pasionatilor, avand un sunet imbietor. Ansamblul admisie-evacuare este mai sportiv in cazul lui Cupra, in timp ce evacuarea modelului francez are un sunet baritonal. Sistemul de franare marca Brembo, ce echipeaza Megane-ul RS F1 Team, este prompt si eficient in orice situatie si la orice viteza. Nici Cupra nu are probleme la capitolul franare, insa la viteze ridicate acesta este inferior lui Megane RS. Consumul de carburant este destul de mare in ambele cazuri, insa in acelasi regim de exploatare, Megane RS a fost mai aproape de cifrele indicate de producator.
Preturi si echipamente
SEAT Leon Cupra este disponibil cu un pret de pornire de 25.780 euro cu TVA inclus, in timp ce Renault Megane RS F1 Team porneste de la 22.328 euro cu TVA inclus. Dotarea standard este generoasa in ambele cazuri, aceasta cuprinzand printre altele si ESP, aer conditionat automat, computer de bord, volan si schimbator de viteze imbracate in piele, precum si jante de 18 inci. De pe lista cu dotari optionale, Megane RS se remarca prin garantia ce poate fi extinsa cu 12 sau 24 de luni.
Concluzie.
Megane RS F1 Team se impune printr-un motor mai elastic si un sistem de franare mai performant, in timp ce diferentialul fata cu alunecare limitata asigura abordarea la limita a virajelor. Leon Cupra este mai potrivit pentru utilizarea cotidiana, suspensia fiind mai permisiva, iar reprizele sunt mai bune."
Cred ca de aici fiecare poate avea doar o parere subiectiva asupra celor doua modele.