Salut dan_daniel250, deschide si tu un topic separat in care sa prezinti masinuta ta, te asteptam cu impresii si pozeee.
Eddy_wtx, ai dreptate, daca vei pune leduri cu rezistente consumul va ramane acelasi, dar vei beneficia de avantajele unui led:
Inertie foarte mica la aprindere, foarte util la stopurile pe frana.
Viata foarte lunga, practic nelimitata comparativ cu un bec.
Puritate spectrala, lumina va fi in nuanta ledului, fara sa se modifice in functie de incarcarea instalatiei electrice.
Flux luminos mai mare.
Este posibil sa se poata sari peste verificarea becurilor la pornire, dar nu stiu exact, nu am incercat si nu vreau sa bat campii, asta sa poti renunta la rezistentele montate in paralel.
Dar daca elimini functia de verificare a becului la pornire, ai mai multe dezavantaje.
Principalul ar fi ca daca se intampla sa ai un scurt pe una din ramuri acesta nu mai este detectat pana sa fie cuplata alimentarea si poti da foc la instalatia electrica. (putin probabil dar este un amanunt de luat in seama)
Prin montarea ledurilor nu vei mai avea indicatia de bec intrerupt in bord.
Daca pui leduri putin probabil sa se arda, dar se poate intampla sa oxideze ceva in soclul becului ori in conectica si atunci nu mai functioneaza.