As vrea sa mentionez de la inceput ca masina NU e a mea. E a tatalui meu, care a vrut sa faca saltul la diesel si tractiune integrala.
Am inceput sa caut o masina de prin primavara anului trecut. Pt. cei dintre voi care ati trecut prin experienta asta, stiti povestea pe site-urile din Romania: samsari, ce aveau la vanzare masini aduse din Germania, cu proprietari batrani ce o tineau in garaj si o scoateau sambata la supermarket. Evident, descrierea era insotita de celebrele expresii: “ masina e tzipla, nu bate, nu trocane, km absolut reali, accept orice test, merita vazuta etc etc “
Am verificat o gramada de VIN-uri si toate erau peste 300.000 km, desi in anunt nici una nu avea peste 160.000. Unii samsari sunt atat de tupeisti incat iti dau un VIN de la o masina identica (ca brand) cu ce au ei la vanzare care are istoric ok. Insa sunt atat de dobitoci crezand ca nu verific seria data cu seria de pe brief (unii nici macar nu vor sa iti dea copii dupa brief). In momentul in care ii confruntam si le spuneam ca mi-au dat doua serii diferite, sustineau ca e o greseala, ca aia la dealer au verificat un VIN gresit )
Unul din Bucuresti mi-a zis: ” Domne, nu verifica la reprezentanta, ca aia au boala pe mine ca nu am platit o constatare si iti dau date gresite, zic ca masina are 400.000 de km ..” Ca sa vezi..
Initial pornisem cautarile de la Audi A4 B7, dupa mi-a zis ca ar vrea totusi ceva cu garda la sol mai mare si am trecut la cautari de Tiguan. Am dat autoscout.de si mobile.de peste cap, insa nimic la dotarile, nr. de km si pretul pe care il vroiam eu. Am incercat si sa vad daca gasesc ceva la licitatii de flote in Olanda, Belgia si Germania, insa nimic. (Din Belgia nu prea vroiam, ca aia nu au grija de ele, nu prea le serviseaza si majoritatea sunt zgariate destul de rau)
Apoi mi-am rugat prietenii din “business” sa imi dea un pont, ceva, pt. ca am ajuns la concluzia ca cel mai bun deal e sa iau o masina cumparata de noua din Romania, cu istoric service la reprezentanta. Am gasit cateva la Weltauto, insa garantia de 6 luni suna in felul urmator: “ Da, ai garantie 6 luni, da’ in astea 6 luni daca se strica ceva platesti 50% din pretul pieselor si 50% din manopera”. No shit… Gasisem un Tiguan ok la Weltauto Nurvil, insa partea cu garantia nu mi-a convenit.
Apoi i-am zis seniorului sa o lasa balta cu VW si sa ia un Freetrack. Aceeasi platforma, insa un model greu vandabil, cu depreciere mare, atat nou cat si second, ceea ce inseamna un pret mai mic. Am gasit vreo 4 pe Autovit cumparate de noi de la PoRo si pana la urma am intrat in detalii cu doua, ambele la Constanta. Una la Dona Weltauto si alta la un privat.
Cea de la Dona desi avea km mai putini, era si cu un an mai tanara, nu mai avea jantele originale si avea doar roti de iarna de tabla cu capace. Dotarile erau ok, nu avea maxidot si bluetooth, in rest avea cam de toate. La un calcul sumar as fi dat peste 1500 de euro pe jantele originale (daca le-as fi gasit) plus cauciucuri de vara. Am zis pas si am trecut la urmatoarea.
Masina a fost luata noua de la Dona Constanta, motor BMN 2.0 TDI 170 AWD, are istoric service complet, atat in perioada in care a fost in garantie cat si dupa, toate reviziile si interventiile service fiind facute la Dona. Am vorbit la telefon cu proprietarul, mi-a zis ca a luat-o in leasing pe firma lui, anul trecut a terminat leasingul si a inmatriculat-o pe numele lui. Mi s-a parut un tip de incredere de cand a deschis gura, mi-a spus fara sa il intreb ce probleme are masina, mi-a dat seria de sasiu, copie dupa CI si talon, copie dupa OP cu care s-a platit taxa. Mi-a mai trimis niste poze suplimentare pe mail si a ramas ca eu sa verific istoricul si sa ii dau un raspuns.
L-am sunat pe Stefan prin iunie anul trecut, care s-a dus cu baietii din Constanta membri Club Seat sa vada masina. S-au uitat la ea, au sucit-o, i-au facut poze, s-au dat cu ea. Proprietarul a venit cu facturile de la Dona care justifica schimbarea tuturor injectoarelor. Seara m-a sunat Stefan si mi-a zis: “ Masina e ok, cu exceptia catorva mici detalii estetice”. L-am sunat pe proprietar in acceasi seara si i-am zis ca vin sa iau masina (primisem in dimineata istoricul service si confirma spusele proprietarului). Si asta a fost tot. Am negociat pretul final prin telefon, i-am dat omului un avans, i-am lasat datele tatalui meau ca sa pregateasca contractul, fisa de inmatriculare si certificatul fiscal si am luat masina fara sa o vad live si fara sa merg cu ea.
Dar ca sa nu mai lungesc povestea..
Masina e un Seat Altea Freetrack 2.0 TDI 170 CP AWD, culoare Delhi Red. Are destul de multe optionale: bixenon AFS, RSE, scaune incalzite, cruise, BC etc.
Nu are maxidot si bluetooth, insa pt. tata nu e o tragedie. Nici nu cred ca stie ce sunt alea A venit cu inca un set de jante aliaj BBS 17" cu cauciucuri de iarna. Caucucurile, desi inca au profil, sunt vechi. Sunt si runflat, au zgomot de rulaj mare. Vor trebui inlocuite.
Are toate injectoarele schimbate, revizii la zi facute la Dona Constanta. A fost lovita in partea stanga fata, s-a inlocuit aripa si farul. Doar pt. un ochi antrenat e vizilbila reparatia.
Asa arata..
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
In plus masina mai avea cateva zgarieturi si mici defecte estetice (zgarieturi pe bara, cateva pe usi, cateva pe jante). Volanul e cam uzat si nuca schimbatorului (probabil fostul proprietar tinea mana pe schimbator in timp ce conducea) si tipsurile sunt murdare, trebuie reconditionate. O aparatoare de la stergator era iesita, insa am rezolvat-o rapid in parcare la Kaufland Constanta.
Si baietii din Club SEAT din Constanta (carora le multumesc frumos pentru ajutor)
x
Din iulie anul trecut de cand am luat-o totul merge ok. Sau ma rog, relativ ok. Am o pierdere de lichid de racire. De anul trecut din iulie pana in martie anul asta am completat aproximativ 750 ml de licgid G12. Am verificat chiuloasa si nu e revizia cu probleme. Pe admisie nu intra (ar trebui sa scoata fum alb la pornire), in baia de ulei nu intra (nu creste nivelul de ulei si nu se formeaza mazga). Luna viitoare o sa o aduc la mine sa ii fac si revizia completa (pana acum am schimbat doar placutele spate, care erau destul de uzate). O sa verific atunci care e problema cu pierderea lichidului.
PS: Daca aveti de gand sa ma intrebati de ce nu tin eu Freetrackul si de ce nu ii dau tatalui meu Altea mea, raspunsul e: Freetrackul e diesel. Stiu, sunt nebun, insa chiar daca are 170 BHP nu pot sa trec peste faptul ca e diesel. Nu pot. Il mai conduc din cand in cand, insa cam atat. Nu imi place motorul diesel (posesorii de diesel sunt rugati sa nu citeasca randul de mai sus. Oh, ati citit deja? Scuze atunci )
De fapt nici el nu avea nevoie de diesel. Am incercat sa-i explic ca la km pe care ii face el anual nu are nevoie de TDI. Eram pe punctul sa il conving la un Freetrack 2.0 TFSI, insa s-a razgandit in ultima clipa. CU 2.0 TFSI as fi facut schimb