Salut
M-am decis si eu cu oarecare intarziere sa fac o mica descriere la freetrecuta mea.A venit dupa o experinta foarte placuta cu o Cordoba 1,4 100cp,care in 5 ani am reusit sa schimb doar un set de discuri pe spate( sau ovalizat) iar in rest nici macar o pana bine inteles toata partea de intretinere facuta conform cu recomandarile producatorului.
Am sa incep cu inceputul, Altea freetrack productie 02 Sep 2010, 2.0 CR 170 cp.
Ca optionale am pus doua airbag-uri in spate pachetul de incalzire in scaune si in zona unde stau "la odihna" stergataorele ,plus pachetul de navigatie ,xenon si bt.Peste care am mai adaugat o alarma ,un set de covorase din cauciuc,si aparatori de noroi toate luate de la Seat .Ca pret desi a fost 29200 pret de catalog, cu diferite discounturi venite, cupoane rabla si o cearta de 4 luni cu importatorul am iesit undeva pe la 24 de mii.
Am sa incerc sa fac o mica evaluare dupa un an de folosire si in jur de 20000 de km parcursi impartind in chestii placute si enervante.
Placute:
In ordine aleatorie:
1.Scaunele sport cu suport lombar.
2.Posibilitatea de reglare a scaunului ,reusim sa mergem confortabil cu masina asta doi soferi ,unul de 190 m inaltime si unul de 170 far nici cea mai mica problema.
3.Mototul si cutia, l-a inceput am fost un pic cam neplacut impresionat,obisnuit cu benzina ,cutia in treptele mici e destul de scurta.Acum pot spune ca m-am obisnuit cu ea si chiar imi place.
4.Motorul care trage dar undeva dupa 1600 de rpm cam pana in 4000 4300 dupa care mi se pare destul de plafonat, te ajuta in depasiri foarte mult.
5.Ansamblu transmisie si suspensie care te ademeneste sa intri in curbe tare.
6.Directia asistata,care se simte la viteze mari si la fel si in oras.( am realizat chestia dupa ce m-am urcat iar in Cordoba!)
7.Desi franele initial m-au dezamagit,dupa o 1000Km sau asezat mult mai bine iar acum pot spune ca fac o treaba buna.( problema majora a fost si este ca masina nu iti da senzatie de viteza si te trezesti cu viteze nesimtite prin oras !)
8.Luminile adaptive si oglinda retrovizoare antiorbire fac o mare diferenta noaptea pe drum.
9.Display-ul din spate pt copii e foarte bun, nu mai ai treaba ca copii la drum,iar la semafor poti sa vezi ca cel din spate se uita si el la desene animate!
10.Deschiderea usilor,al meu batran e mai inaintat in varsta si cam plinut, la Cordoba mai aveam putin si indesam ca sa intre in masina ,aici nu mai sunt probleme.
11 Oglinzile mari,dar cea de pe dreapta are niste unghiuri moarte destul de mari ,combinat cu partea din spate mai lasata ..era sa fac o isprava,dar s-a lasat doar cu niste atentionari.
12.Senzori de parcare auto ,care m-au salvat de multe ori de mici incidente, inclusiv cioturi de pom si mici tevi care nu se vedeau in oglinzi!
13 Spatioasa la interior chiar si pentru locurile din spate
14. Modul in care este inchis motorul, dupa o noapte de condus pe ploaie si de cateva ori am luat niste balti urate,tot comaprtimentul motor era inca curat !
15. Imi place interfata systemului media,clasica usor de umblat.
Chestiuni neplacute:
1.Urasc total amplasarea butonului de deblocat usile,pe consola de langa frana de mana.
2.Torpedoul mic inghesuit si neracit
3.Inainte de ai pune aparatori originale de noroi ,nu puteam sa sufar modul in care masina putea sa se murdareasca la fiecare baltuta mica,deja toata partea din spate era varza.
4.Urasc sa pun motorina din cauza spatiului destul de limitat sa descui busonul, ca viitor proiect vreau sa-i pun, daca reusesc, o incuietoarepe clapeta actionata electric din habitat.
5.Daca ploua si ai mers cu masina, cand te opresti si vrei sa iei ceva din portbagaj in momentul in care ridici hayonul ,o buna parte din apa jegoasa de pe geam si rama geamului iti curge in masina.
7.Navigatia care nu a avut harti ,singura posibilitate de a avea harti este sa dai 11 mil pe ele de la dealer, in plan a fost schimbarea RNS 315 cu RNS 510 dar dupa niste calcule am ajuns la concluzia ce nu merita mai bine de 1000 de euro,acum lucrez la apune una dedicata .
8.La radio,cel putin in Constanta sunt multe zone in care se pierde semnalul.
9.Senzorii de ploaie trebuie reactivati la fiecare pornire.
10.Cand am mizerie pe geam si dau la pompita pt apa de spalare iese si spalarea pt faruri, si iti face masina numai stropi.
11. Desi are cauciucuri sport(Pirelli), nu stiu de ce sunt zgomotoase, chiar mai zgomotoase decat cele de iarna( Nokian).
13.Nu ma incanta deloc culoarea luminii de zi,planul e sa gasesc niste becuri cu led care sa arate cam mai aproape de culoarea xenonului original si sa nu dea eroare de bec ars.
12. O chestie generala este amplasarea carligului de tractiune in portbagaj,am avut un mic incident in care am ferit un bizon langa cheile Gradistei, pe un drum ingust si cu zapada mare venea chitit in mine,am oprit si foarte usor am luat un pic dreapta si rotile de pe dreapta au alunecat de pe asfalt.Cu electronicle decuplate, altfel nu reusesti sa o faci sa patineze, am incercat sa ies dar cu cat incercam mai mult cu atat alunecam si atunci a inceput circul ,cu masnia plina pe ninsoare stai sa scoti carligul ce a foat la gura mea la adresa celui care a gandit chestia aia si acum mi se face rusine cand ma gandesc!Culmea a fost ca am fost tras de un Mitshubishi o juma de metru pana a iesit roata din fata si apoi a iesit singura.
Cer scuze pt imagini sunt dupa ce mam jucat cu niste produse profesionale pe masina,dar acum chiar nu am altele ,daca sunt dorinte in 2 saptamani ajung acasa si atunci pot face mai multe.
Multumesc mult pentru rabdarea de a citit aceasta lunga descriere si am sa incerc sa trec cam tot ce am patit placut sau neplacut cu masina.
o zi frumoasa tuturor!
xx