Salutare,
Asa cum am scris si in topicul masinii, ieri mi-au picat 2 bobine de inductie.
Motorul facea foarte urat, mi-a fost teama sa nu se fi spart vreun piston sau altceva, insa in urma unei scanari, a reiesit problema cu bobinele.
Semnele de care n-am tinut cont au fost urmatoarele: dat in nas la plecarea de pe loc (credeam ca s-a murdarit clapeta de acceleratie), turatie neregulata intre 700-900 de ture, trepidatii ale motorului in trafic, o usoara lipsa de reactie la accelerare mai brusca. Acum dupa ce am schimbat bobinele, au disparut toate chestiile de mai sus, motorul are un sunet "rotund" si nu mai da in nas, iar la piscarea acceleratiei zboara.
Pentru inlocuirea bobinelor aveti nevoie de o cheie de 10 si o surubelnita dreapta.
Se scoate borna plus a bateriei pentru a nu avea curent pe circuite, se demonteaza capacul de la motor, pentru cei care un filtrul de aer in motor. Se scoate prin desurubare spre stanga busonul de umplere cu ulei, pentru a avea acces la bobina pistonului 1.
Se ridica clemelele care tin cablajele, ce duc la bobine cu o surubeltina, pentru a putea scoate bobinele de pe bujii.
Se baga o surubelnita sub capul bobinei si se ridica usor, in timp ce cu mana libera trageti bobina in sus.
Dupa ce ati scos bobina de pe bujie, cu surubelnita impingeti foarte usor mufa de pe bobina. Grija mare fiindca e d e plastic, are un clic ce trebuie impins si el.
Apoi puneti bobina noua in mufa impingand bine sa faca clic si o bagati la loc peste bujie.
Sper sa va fie de folos si sa nu dati bani la service.