EURECA!!!
Am scapat de problema cu pornirea! Cauza: POMPA DE BENZINA. Diagnoza: INLOCUIT POMPA DE BENZINA.
Dupa ce am comandat pompa aceia Bosch (~ 308 Lei) pe care o mentionam in postul anterior, si care nu s-a potrivit, am mai aprofundat un pic subiectul "pompa de benzina". Si am ajuns la
solutia inlocuirii doar a pompei electrice si nu a intregului ansamblu. Pentru motorul meu si codul OEM al pompei de benzina nu se gasesc decat ansambluri complete, cu tot cu plastice si plutitor. Si cum eu nu eram 100% sigur ca pompa e de vina pentru simptomele masinii,
m-ar fi durut sufletul sa dau de la 400 lei (+ manopera) in sus si sa nu fie asta cauzaAm studiat piata online de piese si am gasit doua variante: fie doar pompa electrica, fie oala spiralata pompa combustibil.
Ex. Pierburg 7.02550.61.0 ~241 Lei
Ex. AIRTEX E10297M ~257 Lei
Pentru a nu face o investitie posibil ne-necesara, am optat pana la urma (doar cu scop de diagnoza) pentru o pompa de benzina
STARLINE PC1006 ~147 Lei (pompa cu tot cu oala spiralata). Am gasit-o compatibila pentru Skoda Roomster 1.4 care are acelasi motor ca si Cordoba mea, insa modulul de benzina un pic diferit.
Surpriza: dupa ce am cumparat-o pe ea scrie AIRTEX E10297M. Cum Starline nu fabrica pompe, ci doar le vand sub marca proprie, si tinand cont ca pe site-urile din Cehia modelul se vinde la un pret dublu fata de Romania si la unul comparativ cu Airtex,faptul acesta ma face sa cred ca e vorba despre o pompa AIRTEX vanduta sub brandul STARLINE.
Am demontat singur ansamblul pompei de benzina de pe masina mea. Piulita ce fixeaza pompa am deschis-o cu un ciocan si o pana din lemn, Atentie! nu folositi o pana din metal sau o surubelnita, e posibil sa pocneasca piulita din plastic.
Am vrut sa fac un DIY, insa dupa ce m-am murdarit de benzina am uitat sa fac poze.
M-am folosit de un filmulet de pe youtube si de un tutorial de pe un forum skoda din Rusia, mai mult decat sugestive:
https://www.youtube.com/watch?v=udbGdKkXHHE (Nu e nevoie sa desprindeti plutitorul ci doar sa desfaceti suruburile si sa scoateti mufele si furtunul)
http://skodarostov.ru/forum/viewtopic.php?t=1139&p=28211In tutorial modulul de alimentare difera de cel de pe masina mea in sensul ca returul se face tot printr-un furtun in oala, functioneaza insa la fel.
Asa ca am scos pompa electrica veche, am luat-o pe cea din oala spiralata STARLINE, am montat-o in modulul meu, am pus-o pe masina si gata. De cateva zile merge fara probleme, nu s-au mai manifestat simptomele din primul filmulet.
Singura diferenta intre pompele electrice este ca cea originala are carcasa din aluminiu un pic mai scurta si un orificiu suplimentar:
In plus, motorul este mai silentios dupa pornire, la mine avea un sunet de diesel pentru cateva minute dupa pornire (peste sunetul specific de diesel al acestui motor pe benzina, BXW), probabil pana se elimina tot aerul din circuit.
Deocamdata raman cu asta, pe viitor intentionez sa cumpar Pierburg-ul mentionat mai sus.
Va stau la dispozitie cu orice informatie suplimentara!