Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
sevak5quad
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 24 Ian 2013, 02:12

probleme racire motor

20 Aug 2014, 23:07

Salut ! Ma invart in jurul cozii cu o problema pe care o am de ceva timp..nu imi merge electroventilatorul - deci nici racirea la motor,nici AC`ul. Am o cordoba 2003. 1.4 benzina 75 cai. Am fost la un electrician si mi`a pus pe direct electroventilatorul si mergea. S`a uitat el la termocupla si a zis ca e ok,apoi mi`a zis sa schimb releul de ventilatoare. Am fost cu ea la service si am bagat`o pe vag si nu reuseam sa intru pe releu-am zis ca asta e. Am cumparat azi releu nou si l`am montat - nici o schimbare..am turat masina,s`a ridicat apa peste 90 si nu a pornit. am dat drumu la AC-la fel,nu a pornit(nu am nici freon dar banuiesc ca trebuia macar sa inceapa sa se invarta,nu ?) Apoi am incercat eu sa il pun pe direct si am observat ca merge pe treapta 2 ,dar nu si pe treapta 1..
Ce e de facut ? trebuie sa schimb electroventilatorul ?sau pot schimba doar o piesa care nu imi citeste/conecteaza,nu stiu..treapta1 ?
 
Avatar utilizator
liq
Mesaje: 207
Membru din: 24 Dec 2008, 19:08
Localitate: Cernavoda

Re: probleme racire motor

20 Aug 2014, 23:26

salut, verifica modulul electronic de pe electroventilator, posibil sa fie ars si sa nu mai trimita semnal la ventilator.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: probleme racire motor

21 Aug 2014, 06:34

Treptele la ventilatoare sunt comandate direct de acel modul de sub lonjeroane. Presiunea din circuit e citita de un senzor de presiune de pe tevi, undeva in dreapta masinii. Nu prea cred ca poti face diagnoza separata pe acel modul, el doar interpreteaza niste semnale pe care le primeste de la panoul de AC/clima. Ventilatoarele se pot deschide si verifica ce au. E cam greut, dar se poate. De obicei treapta mica de turatie e printr-o rezistenta incorporata. Se pot verifica si sigurantele de pe baterie daca sunt bune, si cele din interior care alimenteaza AC-ul/clima. In schimb, daca ventilatorul nu porneste cand motorul se incinge, atunci e sonda de vina sau nu ai tensiune in acea mufa.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
al bundy
Mesaje: 188
Membru din: 11 Feb 2010, 20:29
Localitate: Bucuresti

Re: probleme racire motor

21 Aug 2014, 10:06

Pe Vwforum la DIY G4 e un topic unde am descris cum se verifica ventilatoarele si instalatia de Ac la G4, in mare , pentru seat se pot face aceleasi verificari.
 
victor_deac
Mesaje: 2
Membru din: 31 Mar 2016, 20:03

Re: probleme racire motor

31 Mar 2016, 20:54

S-ar putea ca senzorul de temperatura sa fie defect, aceeasi problema o am si eu, in la mine deschide in treapta a 2 a, undeva la 105 si duce motorul la 97 de grade. In cartea tehnica zice ca temperatura optima a motorului e intre 70-105 grade. Senzorul de temperatura e undeva pe radiator pe partea ta dreapta cand te uiti la masina din fata. Normal senzorul de temperatura are 2 trepte, prima la 87-97 si a 2 a la 97-107, iar la mine din releu pleaca 3 fire la ventilator, unul e curentul, unul vine de la ac si unul de la termocupla, deci posibil sa fie si la tine la fel ca la mine si sa cupleze racirea in treapta a 2 a, daca nici asa nu merge verifica urmatoarele:
1. Cele 2 furtune care intra si iasa din radiator (sunt unul sub celalalt, la fel in partea dreapta, de cum te uiti din fata masinii), vezi sa aiba ambele temperatura asemanatoare
2. Posibil sa nu-ti deschida termostatul si atunci trebuie inlocuit
3. Senzorul de temepratura e dus
4. E posibil ca radiatorul sa fie infundat si atunci vei avea de lucru

Sent from my Valencia2_Y100pro using Tapatalk
 
nolimit
Mesaje: 53
Membru din: 17 Dec 2012, 00:07
Localitate: Bucuresti

Re: probleme racire motor

02 Feb 2022, 21:35

Salut,

Stiu ca este o postare mai veche dar imi incerc norocul tot aici. La mine electroventilatorul merge doar pe treapta 2 cand merge. Masina o am de prin 2012 SH, si nu am auzit ventilatorul sa mearga incet, am zis ca asa o fi modelul. Cand este AC-ul pornit, la fel, baga doar pe turatie maxima.
Problema este ca acum mi-a crapat radiatorul si mecanicul mi-a spus ca una dintre cauze sa fie de la electroventilator, porneste tarziu si doar pe turatie maxima.
Cum imi pot da seama daca este de la rezistenta imbracata in ceramica? Am o anumita tensiune la intrare in electroventilator? Rezistenta ceramica se gaseste in comert?
Intreb poate a mai fost cineva in aceeasi situatie.
Motorul este 1.4 BBY, 75 CP cu aer conditionat.

Multumesc,
Seat Codoba 2004, motor 1,4 16v BBY
Dacia 1310 TLX 1988, motor 1,4

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori