Pagina 1 din 1

Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 14 Noi 2011, 23:46
de Florin_el
Seat cordoba 1.4, 85cp 2006

De cateva saptamani intampin o problema, zic eu destul de serioasa. Cordoba mea nu trece de 3000 la turatii, indiferent ca sunt oprit, ca merg las pe liber si accelerez sau ma aflu in orice treapa de viteza. Merge pana la cat ii permite treapta de viteza sa atinga 3000 rpm apoi acolo intepeneste turometrul. Drept urmare viteza maxima pe care o pot atinge cand se intampla asta este de 100 km/h in treapta a 5-a. Daca merg cu a 5-a si schimb repede treapta 5-4-3-2 imi face frana de motor pana ajunge la 3000 rpm aferente vitezei respective.
Am fost cu ea la 3 testere inclusiv la un service mai renumit Tracom (Constanta) Nu stiu de la ce ar putea fi. Mentinez ca i-am schimbat distributia si cam dupa 2 saptamani a inceput aceasta problema
Eroarile date sunt:
P0322 ignition distribuitor engine speed input circuit G28
P0016 bank 1 CMP sensor G40
Porneste mai greu decat in mod normal. O ia la prima cheie; dar trebuie sa o tin mai mult la automat.
Se intampla sa mearga normal, iar in timp ce conduc sa intre in aceasta stare; cand se intampla asta, "da in nas " si atunci stiu ca am "limitator".
Consider ca nu este ceva prea benefic mai ales daca ma bag in vreo depasire mai fortata si atunci se intampla sa nu functioneze la parametrii normali.
Daca ma puteti ajuta cu un sfat o sugestie, va sunt recunoscator.
La Seat diagnoza costa 150 lei, senzorul G28 - 246 lei iar manopera 200 lei. Inca mai incerc sa evit reprezentanta datorita preturilor. Imi este si frica sa nu cumpar degeaba acest senzor; nu cumva sa nu fie el cauza problemei.
Un pic ( sau mai mult ) de ajutor ar prinde foarte bine.
Multumesc

Re: Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 15 Noi 2011, 08:39
de cornelius
Mecanicul ti-a pus distributia gresit, iar motorul e sarit de la punct, de aici acea stare de "avarie", fiindca arborele cotit nu e in pozitia corecta cu aprinderea.
La motoarele astea 16V, trebuie sa fii foarte atent, fiindca sunt 2 curele si 4 role, daca n-ai respectat ordinea, ori ai omis un pas, ai numai probleme.
Sau, ar putea sa fie cureaua de distributie prea intinsa, ori un dinte pe alt nivel al rolelor.
Eroarea "P0016 bank 1 CMP sensor G40", la asta se refera - CMP = Camshaft Position, pozitia arborelui cu came.
De aici si cealalta eroare "P0322", e senzorul de turatii de pe arborele cu came, care citeste o turatie gresita.
Presupun ca ai si Check Engine aprins.
Arunca un ochi si aici: http://www.obd-codes.com/p0016

Re: Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 20 Noi 2011, 12:10
de Florin_el
Am revenit cu alte detalii ( daca se pot numi asa ).
Am fost sambata la reprezentanta Seat pentru problema cu turatia. Un nene mecanic a verificat daca distributia a fost pusa bine la punct. Se pare ca a fost. Daca nici el nu stie ca e pusa bine sau nu; care poate face chestia asta de 5 ori intr-o saptamana, atunci nu stiu cine este mai in masura sa zica.
Mi-a dat clapeta de la acceleratie jos, a luat-o, a spalat-o, a suflat-o cu aer si intr-un final a montat-o. Pune o porneste si minune; porneste la turatie maxima. Zic; hai ca-i bine, daca tot sunt aici sa ii fac si directia, pus si facut. Urmeaza proba, urca inginerul de la seat la volan, eu in dreapta si iesim la o tura scurta. Surpriza sau nu, masina nu mai functioneaza normal. Revenim in service... domne este problema pe parte de electrica, pune testerul pe ea electricianul, iar eroari, schimba senzorul G28 pt proba, acelasi rezultat neplacut. Ia toate firele ce duc in calculatorul de bord de la acest senzor si incepe sa masoare. Firele sunt in regula.
Probabil vrand sa ma linisteasca sau sa fac infart ( inca nu stiu), imi zice ca posibil sa fie catalizatorul spart, sau si mai dragut calculatorul motorului sa fie stricat. Din momentul in care a zis asta celelalte cuvinte cam treceau pe langa mine; ma gandesc de unde sa fac rost de 1000 - 1500 euro cam cat costa chestiile enumerate mai devreme.
Mai vine un domn director si zice ca s-ar putea sa fie nu stiu ce garnituri pe nu stiu unde si din cauza acelora sa nu mentina presiunea.
Acelasi domn zice ca posibil sa fie un senzor care culmea la serviceurile de cartier l-a gasit ca si eroare la ei nu aparea. Senzorul G40, care din pacate este montat pe volanta si care pentru a fi schimbat trebuie data cutia de viteze jos. Maine trimit un prieten cu masina iar la reprezentanta, sa stea si paznic, n-as vrea sa aud ca au schimbat o piesa ieftina si sa ma trezesc cu o nota de plata exagerata.
Inca astept idei si sugestii; si va rog nu ziceti nimik de calculatorul motorului, inca vorbesc singur si nu dorm noaptea.
Pana maine, weekend placut.

Re: Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 20 Noi 2011, 12:24
de BALTAZAR2003
De curiozitate, la ce reperzentanta ai fost? :hi

Re: Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 29 Noi 2011, 21:35
de Horjoaga Lucian
Eu zic ca toata faza pleaca de la Computerul de bord..Am un prieten care aduce masini din Germania..si a luat odata un Opel Astra din 2002 combi..si avea aceeasi problema nu trecea de 3 000 de turatii..si asta nu s-a intamplat odata..am fost cu el la Zalau sa ia o masina..si tot asa a probat un Opel Astra..acelasi an ca precedentul..am iesit pe drum ca sa vedem cum merge..toate bune si frumoase..cum a ajuns la 3 000 de rotatii..nu mai mergea..Eu maine o sa il intreb unde si cat l-a costat ca sa o repare ! :hi si o sa revin cu detalii :hi

Re: Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 04 Dec 2011, 12:24
de Florin_el
Ok; am revenit. Ca sa raspund si la intrebari anterioare; am fost la reprezentanta din Constanta. Se pare ca s-a rezolvat; am reparat-o mai demult dar am vrut sa ma asigur ca nu mai face figuri. Asa cum zicea cineva mai sus; distributia a fost montata incorect; in sensul ca o rola intinzatoare era pusa gresit; si o curea era cam neintinsa. E bine totusi ca mecanicul si-a dat seama; chiar daca nu din prima. Apoi datorita distributiei puse gresit s-a stricat senzorul G28 si traductorul acestuia. 220.97 lei senzorul, 320,29 lei traductorul; 424,08 lei manopera.
Am facut cea mai buna afacere, am platit cu 100-200 lei mai putin cand am schimbat distributia la niste circari si am platit 1000lei pt reparatie.
O zi buna si multumesc de sfaturi!

Re: Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 07 Mai 2012, 11:16
de alxmylove
Am si eu o eroare cu senzorul asta si un mers neregulat al masinii. Urmeaza sa fac comanda de piesa si vroiam sa stiu daca senzorul cu eroarea G28 este cumva "senzorul de pozitie ax cu came", sau "senzor turatie -management motor". Cele 2 denumuri sunt dintr-un site de piese auto, si ma induc total in eroare. Cred ca ar fi acelasi lucru, dat fiind si faptul ca poza celor 2 piese seamana. Daca stiti cumva sa ma lamuriti va multumesc anticipat.

Re: Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 07 Mai 2012, 11:24
de luci&dana
din ce stiu eu, G28 este senzorul de turatii

Re: Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 07 Mai 2012, 11:41
de alxmylove
Persoana care mi-a facut diagnoza a zis ca e cel cu came, din cautarile mele am gasit ca ar fi cel de turatie, mai asteptam pareri.

Re: Seat Cordoba nu trece de 3000 RPM G28 / G40

Scris: 07 Mai 2012, 13:05
de alxmylove
A si inca ceva, codul motorului e AXP, 1.4, 16 V din 2001. Schimbarea lui implica demontarea motorului si implicit un cost mare al manoperei? (tot de la pesoana cu diagnoza). La intrebarea de mai sus raspund tot eu, dupa ce am consultat un mecanic: "la motorul axp pe benzina senzorul ax cu came este acelasi cu senzorul de turatie