08 Apr 2009, 08:16
Totul a inceput asta iarna cand am revenit dupa revelion si aproape de casa mi s-a aprins becul de la ulei. Am mers pana in parcare (mai aveam 50m), am scos joja si nu era nimic pe ea. Nu m-am speriat pentru ca motorul era cald (facusem 300km) si am asteptat vreo 2-3h sa se raceasca si apoi am verificat din nou uleiul. Era cu mult sub minim, aveam maxim un deget. Am cumparat 2 l de ulei, am completat si dupa 2 zile m-am dus la service (oricum trebuia sa fac revizia, facusem 10.500km de la ultimul schimb). Acolo au verificat tot, baia nu avea nimic, sau uitat pe la garnituri, la filtru nu pierdea pe nicaieri. Ei mi-au zis ca l-a papat motorul pentru ca am pus ulei mai subtire 5w40 Mobil 1 sau pentru ca am nimerit un lot prost.
I-am pus sa faca un test de compresie si a iesit ok, maxim, motorul nu avea nimic.
La ultimul schimb am pus Castrol Magnatec 10w40 (3.5l mi-au bagat), asta a fost acum 4 luni, timp in care am facut ~3000km si in fiecare luna am verificat nivelul. Azi de dim l-am verificat din nou, dupa vreo luna de pauza si nu mai e ca la inceput. Acum este cu 2mm peste minim, a scazut ~3-4mm de la revizie. Am turat-o, sa vad daca scoate fum sau miroase urat amestecul, nu are nici pe naiba, teava de esapament este curata, nu este innegrita.
Eu o mai alerg, mai vede 4-5000 ture din cand in cand , dar nu cred ca asta ar fi motivul.
Motorul nu are probleme si nu a avut niciodata, are ~100k, eu o am de la ~83k si chiar am avut grija de ea, iar in istoricul de service nu apare nimic de probleme la motor sau ceva legat de chestia asta.
O sa ma duc in service, dar inainte as vrea sa aud si niste sfaturi de la voi, pentru ca nu am incredere in maimultele alea!
Seat Leon 1m 1.6 16v / SIGNO / BLUE
B - 83 - YMF