Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
djnoxi
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 22 Mar 2016, 16:06
Localitate: Timisoara

Martori EPC+ESP aprinsi

12 Ian 2019, 20:37

Salutare,

Am intampinat urmatoarea problema:
- la pornirea masinii s-a aprins martorul de ESP care a disparut dupa ce am oprit motorul si repornit.
Dupa ce am plecat de pe loc s-a aprins din nou impreuna cu prietenul sau EPC si motorul nu mergea rotund, acceleratia crestea foarte incet, abea trecand de 2000 de ture.
Am oprit motorul, l-am lasat cateva secunde dupa care l-am pornit din nou si toate beculetele s-au stins iar motorul a mers normal. Asta a fost aseara.
Astazi, la semafor, cu motorul inca rece, masina se tura singura, variatii intre 400 si 1100 rpm. Dupa ce motorul s-a incalzit, aceasta problema a disparut.
Am facut o scanare in seara aceasta si am observat mai multe probleme care nu au disparut dupa ce am sters erorile:

Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Part No: 06A 906 033 FF
Component: SIMOS71 1.6l 2VG 8725
Revision: --H02--- Serial number: SEZ7Z0F3514409
Coding: 0000071
Shop #: WSC 66565 257 00032
VCID: 68DF0EA25B73DD04B0-803C

6 Faults Found:
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83) Pe asta o sa il dau jos si o sa fac schimb cu cel de langa EGR, sa vad daca mai apare problema.
P1290 - 006 - Signal too Small - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Voltage: 5.100 V
Temperature: -40.5°C
Hex Value: 0x0001
RPM: 768 /min
Voltage: 5.100 V
Temperature: -40.5°C
Hex Value: 0x0001

17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187)
P1542 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
T.B. Angle: 7.0°
T.B. Angle: 0.5°
Mass Air / Rev.: 43.6 mg/str
Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
T.B. Angle: 7.0°
T.B. Angle: 0.0°
Mass Air / Rev.: 92.7 mg/str
Mass Air / Rev.: 267.1 mg/str

17972 - Throttle Actuator (J338)
P1564 - 008 - Under-Voltage during Basic Setting - Intermittent
Freeze Frame:
Bin. Bits: 00100000
Voltage: 7.85 V
Load: 10.2 %
Load: 91.4 %

17987 - Throttle Actuator (J338)
P1579 - 008 - Adaptation Not Started - Intermittent
Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000100
Voltage: 10.91 V
Load: 11.0 %
Load: 91.4 %
Bin. Bits: 00000100
Voltage: 10.71 V
Load: 11.4 %
Load: 91.4 %

17973 - Throttle Actuator (J338)
P1565 - 007 - Lower Stop not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Voltage: 12.24 V
Load: 16.5 %
Load: 91.8 %

16705 - Engine Speed Sensor (G28)
P0321 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 384 /min
Bin. Bits: 00000010
(no units): 10.0
(no units): 0.0

Readiness: 0000 0000

Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
Part No: 1K0 907 379 P
Component: ASR FRONT MK70 0105
Coding: 0000641
Shop #: WSC 10141 428 71321
VCID: 3F8DF5FE6E7DBABC21-806A

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent

Maine o sa fac o calibrare a clapetei de acceleratie sa vad daca asta rezolva problemele, am citit pe ross-tech cum ca asta ar fi rezolvarea pentru unele din erorile de mai sus.

Nu am facut niciun fel de modificare la ECM, nu stiu cum sa fac verificarea memoriei, insa sper sa gasesc un tutorial care sa ma invete :). G28-ul se pare ca e undeva sub admisie, o sa verific maine sa vad daca pot sa umblu la el si sa verific cablajele.

Daca sunt si alte verificari pe care as putea sa le fac va rog sa imi spuneti.

Astept sugestii si rezolvari, daca sunt, de la cei ce au intampinat astfel de probleme.
Seat Leon 1P 1.6 2007
 
Avatar utilizator
djnoxi
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 22 Mar 2016, 16:06
Localitate: Timisoara

Re: Martori EPC+ESP aprinsi

16 Ian 2019, 16:35

Update 1:
Am facut adaptarea clapetei, insa erorile au ramas.
Partea buna este ca masina merge bine si nu mai am niciun martor aprins.
Partea rea este ca am erorile nerezolvate - urmeaza zilele astea schimbarea clapetei sa vad daca am aceleasi erori.
Seat Leon 1P 1.6 2007
 
adrianeke
Mesaje: 2
Membru din: 27 Ian 2019, 15:46

Re: Martori EPC+ESP aprinsi

27 Ian 2019, 16:02

salut!
mie mi s-a intamplat azi un fenomen asemanator doar ca motorul era cald. La semafor cand sa plec de pe loc s-a oprit motorul si s-a aprins martorul EPC . dupa ce am dat la cheie de mai multe ori a pornit si motorul dar EPC a ramas aprins. Ajuns la destinatie pt ca trebuia sa fac o livrare , am oprit pentru 30 de minute. La reluarea calatoriei s-a aprins si martorul pentru motor. cel cu blocul. in fine ajuns acasa am parcat si am incercat sa restartez motorul de mai multe ori insa porneste cam greu plus ca turatiile la ralanti sunt mai crescute si tremura usor dar sesizabil.

daca are cineva un raspuns va rog sa ma ajutati!
trebuie sa mentionez ca motorul este 1.6 un singur ax cu came si este pe GPL . o am de anul trecut din martie si este din 2009.

Multumesc!
 
Avatar utilizator
djnoxi
Subiect Autor
Mesaje: 67
Membru din: 22 Mar 2016, 16:06
Localitate: Timisoara

Re: Martori EPC+ESP aprinsi

01 Feb 2019, 15:45

Salut,

La tine cel mai bine ar fi sa faci o diagnoza sa vezi ce erori sunt.

Update 2:
Am schimbat clapeta, am sters erorile, am adaptat-o si am rezolvat problemele.
Probleme depistate in timpul oepratiuni de schimbare clapeta:
- Ulei in furtunul de aer ce vine de la filtru in clapleta, incepand de la epurator catre clapeta;
- Ulei in admisie pe portiunea unde este clapeta prinsa;
- Dupa montarea tuturor elementelor, se auzea un "sasait" din zona galeriei de admisie - clapeta de acceleratie.
Am verificat sa vad de unde se aude acest "sasait" si am gasit ca, pe galeria de admisie, imediat langa clapeta de acceleratie, este un capacel rotund pe care cu greu am reusit sa il deschid.
Dupa ce am reusit totusi sa il deschid, am descoperit ca exista o supapa de cauciuc fixata pe galeria de admisie, am atasat poze cu respectiva supapa.

Imagine.

Imagine

Din cauza ca supapa asta nu mai functioneaza cum trebuie, scapa/trage aer si atunci motorul se tureaza/decelereaza singur - problema pe care o aveam si nu reuseam sa inteleg de la ce este.

Cautand pe etka sa vad codul acestei supape, am descoperit cum ca pentru motorul meu aceasta nu este prezenta pe galeria de admisie insa pe motorul de Audi A3 este. Am gasit-o abea dupa ce am cautat codul de galerie de admisie pe net si am vazut ca este pusa pe audi :).

Urmeaza sa inlocuiesc capacul de culbutori (este dat cu mastic), sper ca o sa gasesc unul de metal de pe golf, am inteles ca se potrivesc.
O sa inlocuiesc si epuratorul de gaze, sa nu mai am surprize in viitor.

Supapa nu am gasit-o inca dupa cod pe site-urile noastre de piese auto,doar pe ebay am gasit kit de reparatie undeva la 100 euro.
Sper totusi sa o gasesc si la noi.
Seat Leon 1P 1.6 2007

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori