Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Leon2k18
Subiect Autor
Mesaje: 1
Membru din: 12 Sep 2018, 11:42

1.9 TDI, serie BXE, intra TURBO dupa 2700 RPM

12 Sep 2018, 12:11

Salut tuturor,

Am de ceva timp o problema si indiferent pe unde am fost, toata lumea a dat cu presupusul, nimeni nu stie exact ce si cum, de aceea am zis sa apelez si la acest forum, poate i s-a mai intamplat cuiva sau vine cineva cu vreo idee.

Date initiale:
Este vorba despre un Leon 1P, 105 Hp, serie BXE, an 2007, dupa soft (+ aprox 30 HP), turbina intra la 1600-1700 RPM in loc de 1900 RPM. (Softul a fost facut la aprox 1 an inainte de problema ce urmeaza a fi prezentata)

Problema:
Acum ceva timp s-a rupt axul turbinei, s-a pus o turbina din dezmembrari (despre care nu stiam nimic, nu s-a primit nicio garantie)

Dupa ce am plecat cu masina cu "noua" turbina, undeva pe drum spre casa (alt oras) am observat ca defapt turbina nu intra cum ar trebui (intra dupa 2700 RPM in treapta 1, pe la 2500 RPM in treapta 2 si pe la 2300 RPM in treapta 3).
Ajuns in Bucuresti, am fost la o firma de reconditionari sa "regleze" noua turbina insa dupa ce au dat-o jos au observat ca palele axului turbinei (partea dinspre admisie) erau putin tocite, motiv din care au presupus ca asta ar fi problema pierderii de putere/presiune.

Aparent cei care au pus turbina din dezmembrari, nu au curatat traseul inainte de a monta "noua" turbina iar aceasta a tras totul in ea in momentul in care a intrat in BOOST.
Dupa reconditionarea turbinei primite din dezmembrari (Garret) + curatarea traseului de admisie, masina prezinta FIX acelasi simptom si anume: nu trage decat dupa 2700 RPM, pana la acea turatie urcand foarte lent
In momentul in care intra turbina (la 2700 RPM), se simte foarte tare ca si cum pana la turatia aia ar fi tinut presiunea si ii da drumul.
Masina nu da cu fum, nu are erori, consumul e relativ acelasi.

S-au incercat la N service-uri urmatoarele:
- scos EGR
- scos galerie + catalizator
- pus alt debitmetru (MAF)
- pus alt senzor presiune (MAP)
- verificat pompa vacuum
- verificat intercooler + trasee
- (re) reglat actuator (de catre a 2-a firma de reconditionari Turbo)
- (re) verificat geometrie variabila (de catre a 2-a firma de reconditionari Turbo)
- verificat presiune data de turbo pe tester VAG (treapta a 3-a la 3000 RPM) - este OK insa fara folos fiindca problema este sub acea turatie
- verificat valori injectoare pe tester VAG (toate 4 "sunt in valori", niciunul nu se afla sub sau peste ce ar trebui)

Are cineva vreo alta idee ?
Sau stiti vreun SERVICE bun in Bucuresti care credeti ca poate solutiona aceasta problema ?

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori