Salut,
Revin cu niste informatii adunate (am scormonit prin toate forumurile posibile si citit pareri, probleme si inhuraturi si toate balariile posible ddespre BXE) de pe net adunate despre acest "ilustru" si scuze de terminologi,, bulangiu de motor.
Urla Anglia si Irlanda ca aceste mototare "scot piciorul prin bloc". Iaca cate o biela se plictiseste de bloc si vrea sa vada lumea. Au facut plangeri si petitii englezii si chestii, de care noi romanii nu o sa facem decat peste vreo 20 ani, Raspunsul primit de la VAG este ca din cauza uleiului de motor. Ca nu e bun, ca nu a fost facut la timp service-ul, ca nu a fost folosit motorul normal (mortii lui ca de parca 3000 de ture sunt al drq), si enspe mii de scuze de la ei ca noi utilizatorii, nu stim sa mergem, folosim si ca nu facem service la timp.
Un baietas cu minte a avut o masina si i s-a muit motorul la vreo 100k km. S-a dus la vAG, i-au dat-o sus, ca domnle ai facut service la service ne-autorizat VAG. Omuletul a schimbat motorul cu un alt BXE care avea vreo 80k de km, de la unu care a reusit sa o rastoarne ca pe basculanta si a luat el bibiu' cu totul( scaune, bare fat asi chestii din astea mai elegante ca sa para masina a ta nu stock). La vreo 100k a desfacut motorul si a gasit cuzinetii superiori uzati si aproape distrusi, iar cei inferiori tipla! Si a cautat el, cum am cautat toti mai de altfel, explicatii si posibile cauze.
Scurtand povestea si cautarea pe gogale, a gasit ca ai nostri "stimati" VAG si prea slaviti nemti s-au calicit la calitatea pieselor (biele, cuzineti, suruburi la palieri). Ambreiajul cu masa dubla exercita o forta mai mai mare asupra arborelui cotit, iar ambreiajul este mai sensibil, si destabilizeaza tot sistemul, ajunge sa cedeze biela, cuzinetul, suruburile de palieri (diferiti mecanici au venit cu obs ca e rupt suburul,cuzinetul uzat sau arborele rupt).
Pana la urma a zis englezul ca a pus cuzineti noi, suruburi noi la palier si ca a facut peste 150k si a bagat si un remapping decent si motorasul s-a ridicat la standardul prea slavit de nemti.
Stiu, am scris mult, poate si un pic incoerent dar am vrut sa va spun ce am gasit, ce am citit si poate sa ajut alti detinatori sau viitori detinatori de Seat Leon 1P.
Sigur o sa caut ceva cuzineti decenti si bolturi de BKC (ca alea cica ar fi cele mai bune ca alea forjate sunt scumpe) si ii voi face si un mic remapping sa traga frumi frumi jantele de 17, ca parca e mai puturoasa fata
Sper sa va fie de folos si KM muulti muuulti fara incidente,
Ionut