Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
fritzz
Subiect Autor
Mesaje: 3
Membru din: 06 Dec 2013, 11:30

Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

09 Dec 2013, 09:58

Salut
sunt nou ca si membru pe acest forum si as dori parerea voastra privind motoarele de 1.9 PD( cod motor BXE ) ,mentionez ca sunt purtator de seat Leon Sport -up motor stok 1.9TDI (BXE) 105 cp cu soft ABT 135CP .Din ce am mai citit pe diverse forumuri ce tin de grupul vw, am inteles ca aceste motoare ar avea probleme serioase la sistemul de ungere al motorului ,ducand pana la gripari de biele si blocuri sparte .Daca aveti cunostiinta despre aceste lucruri as vrea si eu mai multe detalii despre acest subiect.Poate sunt un pic in urma ,dar mai bine mai tarziu decat cu motorul bubuit.
multumesc
 
Avatar utilizator
dzaraider
ClubSEAT Team
Mesaje: 673
Membru din: 05 Ian 2011, 12:48
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

06 Ian 2014, 14:14

salut,

eu sunt ex-proprietar de 1.9 BXE si am facut 120.000 KM cu el fara nici o problema, ce-i drept cu soft-ul stock si revizii + distributie schimbate la timp. Nu mi-a mancat ulei si nici nu mi-a facut probleme sistemul de ungere.
sper sa nu ai nici tu probleme cu el pe viitor si sa te bucuri de el.

numai bine.
 
Avatar utilizator
alexandru.rogozea
Mesaje: 176
Membru din: 18 Iul 2011, 18:27
Localitate: Ploiesti

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

09 Iul 2014, 11:21

Salut Fritzz,

Poate e un pic cam tarziu dar acum s-a intamplat: Cummnatul meu zilele trecute la un leon 1.9 TDI 77KW tip BXE din 2008 cumparat de nou de la reprez. 115.000 KM(in prezent) intr-o depasire s-a trezit cu blocul motor perforat de biela asa ca fugi de ele...
Ateca 5FP 2023 1.5TSI150CP(DXDB)
Arona KJ7 2021 1.5TSI150CP(DPCA)
 
AB87NFS
Mesaje: 1
Membru din: 03 Dec 2014, 20:49

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

04 Dec 2014, 00:38

Sunt posesor de Leon 1.9 BXE din 2007,masina luata noua are acum 280000 km,nu am avut nici o problema cu motorul pana acum si sper sa nu am nici in continuare, masina a fost forjata la greu,revizile facute nu chiar la timp si distributia schimbata prima la 130k si a doua la 266k.Singurele probleme au fost rulmenti ce i-am schimbat unii chiar de 2 ori,caseta de directie si cateva bucse din cauza drumurilor ,Volanta + Computerul masini dat peste cap de niste fire de la un senzor. deci la mine unul faza cu BXE nu sta in picioare
 
Avatar utilizator
aalleexx
Mesaje: 159
Membru din: 22 Aug 2011, 14:23
Localitate: Bucuresti

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

04 Dec 2014, 10:23

Salutare,
ca posesor de motor BXE am făcut ceva investigații cu privire la această problemă des întâlnită la motore cu peste 200kkm .
Recomandarea mea, ca urmare a analizării mai multor aspect, este să faceți schimbul la maximul 10.000 km și să vă asigurați că întotdeauna nivelul uleiului este la maxim.
De asemenea vă recomand un ulei calitativ 5w30, din experiență și cu ajutorul unui aparat de măsurare a calității uleiului, vă spun spre exemplu că uleiul Castrol edge 5w30 î-și pierde proprietățiile de ungere începând cu 8000km (la acest tip de motor și la un stil de mers mai sportiv), având în vedere că recomandarea intervalului de service este la 15.000 km, trageți și voi concluzia de ce se gripează acest tip de motor.
Skoda Octavia 3 RS Combi
Passat B8 2016
Mercedes ML 350CDI
------------------
Ex: Leon Style 1P FL 2010; Opel Kadett GSI, vw Golf 2 GTI, Bmw x3 sd, Skoda Fabia
 
CyrusDJ
Mesaje: 5
Membru din: 30 Ian 2016, 20:28

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

28 Feb 2016, 16:59

Salutare tuturor,
Mai nou sunt posesor de un Seat Leon 1P 1.9 tdi bxe stock de stock. Am citit peste tot unde am putut si nu m-am lamurit legat de ulei(problema lor) si de resoftat motorul de la 105 la 140 cp.
--Eu vroiam un BKD de 2.0 dar s-a ivit ocazia sa iau pe asta cu 130k de km din 2007 la 4750e imatriculat, cu taxa platita--
De ulei urla lumea ca nu e bun castrol, ca e bun liqui moly, ca e praf ravenol, ca e bestial Mobil. Capul spart dar nimic clar. Si apoi care zice ca a spart motorul cu soft care ca nu.
Va intreb eu pe voi ca doar le aveti de mai mult timp si sunteti mai bine pusi in tema, ce ulei este bun si se merita softarea?
 
leon07
Mesaje: 15
Membru din: 02 Ian 2015, 09:37
Localitate: TR

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

29 Feb 2016, 18:22

ravenol vpd sau vmo 5w40.. lasa-l asa,nu-l resofta...eu il am de 6 ani, si n-am avut nici cea mai mica problema cu masina si are la bord aproximativ 180k...

 
Avatar utilizator
aalleexx
Mesaje: 159
Membru din: 22 Aug 2011, 14:23
Localitate: Bucuresti

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

29 Feb 2016, 22:23

Eu merg de la 16 mii km cu XADO 5w30, in prezent am 70 mii km. De la 50 mii a primit si un soft făcut de Cătălin (WPP) este cu totul și cu totul alta mașina.
Cel mai important la acest tip de motor este sa ti uleiul la maxim și sa faci schimbul cat mai des, personal îl schimb la 8 - 9 mii km.
Skoda Octavia 3 RS Combi
Passat B8 2016
Mercedes ML 350CDI
------------------
Ex: Leon Style 1P FL 2010; Opel Kadett GSI, vw Golf 2 GTI, Bmw x3 sd, Skoda Fabia
 
CyrusDJ
Mesaje: 5
Membru din: 30 Ian 2016, 20:28

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

09 Mai 2016, 17:58

Salut,

Revin cu niste informatii adunate (am scormonit prin toate forumurile posibile si citit pareri, probleme si inhuraturi si toate balariile posible ddespre BXE) de pe net adunate despre acest "ilustru" si scuze de terminologi,, bulangiu de motor.
Urla Anglia si Irlanda ca aceste mototare "scot piciorul prin bloc". Iaca cate o biela se plictiseste de bloc si vrea sa vada lumea. Au facut plangeri si petitii englezii si chestii, de care noi romanii nu o sa facem decat peste vreo 20 ani, Raspunsul primit de la VAG este ca din cauza uleiului de motor. Ca nu e bun, ca nu a fost facut la timp service-ul, ca nu a fost folosit motorul normal (mortii lui ca de parca 3000 de ture sunt al drq), si enspe mii de scuze de la ei ca noi utilizatorii, nu stim sa mergem, folosim si ca nu facem service la timp.
Un baietas cu minte a avut o masina si i s-a muit motorul la vreo 100k km. S-a dus la vAG, i-au dat-o sus, ca domnle ai facut service la service ne-autorizat VAG. Omuletul a schimbat motorul cu un alt BXE care avea vreo 80k de km, de la unu care a reusit sa o rastoarne ca pe basculanta si a luat el bibiu' cu totul( scaune, bare fat asi chestii din astea mai elegante ca sa para masina a ta nu stock). La vreo 100k a desfacut motorul si a gasit cuzinetii superiori uzati si aproape distrusi, iar cei inferiori tipla! Si a cautat el, cum am cautat toti mai de altfel, explicatii si posibile cauze.
Scurtand povestea si cautarea pe gogale, a gasit ca ai nostri "stimati" VAG si prea slaviti nemti s-au calicit la calitatea pieselor (biele, cuzineti, suruburi la palieri). Ambreiajul cu masa dubla exercita o forta mai mai mare asupra arborelui cotit, iar ambreiajul este mai sensibil, si destabilizeaza tot sistemul, ajunge sa cedeze biela, cuzinetul, suruburile de palieri (diferiti mecanici au venit cu obs ca e rupt suburul,cuzinetul uzat sau arborele rupt).
Pana la urma a zis englezul ca a pus cuzineti noi, suruburi noi la palier si ca a facut peste 150k si a bagat si un remapping decent si motorasul s-a ridicat la standardul prea slavit de nemti.
Stiu, am scris mult, poate si un pic incoerent dar am vrut sa va spun ce am gasit, ce am citit si poate sa ajut alti detinatori sau viitori detinatori de Seat Leon 1P.
Sigur o sa caut ceva cuzineti decenti si bolturi de BKC (ca alea cica ar fi cele mai bune ca alea forjate sunt scumpe) si ii voi face si un mic remapping sa traga frumi frumi jantele de 17, ca parca e mai puturoasa fata :)

Sper sa va fie de folos si KM muulti muuulti fara incidente,
Ionut
 
CyrusDJ
Mesaje: 5
Membru din: 30 Ian 2016, 20:28

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

11 Iul 2016, 08:49

Si am schimbat cuzinetii:
Calitatea nemteasca nu mai este ce era.
Seat Leon 1P 1.9 TDI BXE 105hp din 2007 cu 133.000 km, service-at la seat pana la 90.000km iar restul de mine, cu ulei castrol de reprezentanta si apoi castrol aftermarket.
Imagine


Schimbat la 10.000km sau 1 an daca nu erau facuti kilometrii.
 
Avatar utilizator
xtrezz
Mesaje: 54
Membru din: 12 Iul 2016, 12:59
Localitate: Brasov

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

18 Aug 2016, 15:46

Imi puteti spune,va rog,care sunt valorile normale ale MAF-ului ? precizez ca masina are soft acum,deci undeva la 135cp. Scoate niste fum negru la accelerari,si cand o accelerez la relanti,si vreau sa vad daca are probleme. Multumesc
Ex: Renault 21 GTD 1986 2.1 D BV-09-MRI
[size=150]My Leon 1p 1.9 BXE 2008/size]
 
CyrusDJ
Mesaje: 5
Membru din: 30 Ian 2016, 20:28

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

30 Aug 2016, 21:22

sincer nu stiu. Incearca sa pui un vagcom pe ea, sa vezi turbina daca e ok, injectoarele si legat de maf....scoate mufa sa vezi daca e defect, ori e blocat pe deschis ori pe inchis.
 
Avatar utilizator
xtrezz
Mesaje: 54
Membru din: 12 Iul 2016, 12:59
Localitate: Brasov

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

23 Sep 2016, 09:55

par ok astea dupa un log facut cu un coleg,doar putin lag la turbina in prima faza.
am alta intrebare,am observat ca uneori acceleratia la relanti variaza.
spun scenariul dupa situatii:
1.accelerez si se duce acul cum trebuie,dupa care cand iau piciorul de pe acceleratie(sprit) revine imediat la relanti
2.uneori am observat ca accelerez,si accelereaza urca mai greu in ture iar cand iau piciorul de pe acceleratie(sprit) mai accelereaza singura cateva sute de ture si dupa revine
Ce poate fi ? Clapeta ?
Ex: Renault 21 GTD 1986 2.1 D BV-09-MRI
[size=150]My Leon 1p 1.9 BXE 2008/size]
 
Avatar utilizator
Adriannn
Mesaje: 447
Membru din: 07 Aug 2014, 10:33
Localitate: Craiova

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

27 Sep 2016, 12:22

Aveti idee daca celelalte 1.9 TDI cum ar fi BKC sau BLS suferea de aceeasi problema ca BXE ?

Ma intereseaza un leon 1p diesel, dar cum gasesc o motorozare cum citesc diverse probleme care ma dau inapoi :)) BKD crapa chiulasa, BXE cuzinetii ... de nu-ti mai vine sa cumperi nimic .. voi spre ce varianta v-ati indrepta ?
Ex: Seat Leon 1.6 16V BCB 2004 Magma - Competition
Actual: Volkswagen Golf Mk5 2.0 TDI 2006
 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 521
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Probleme Motor 1.9 PD Cod motor BXE

27 Sep 2016, 12:46

Informeaza-te mai bine .

1.9 Tdi are problema doar BXE-ul, restul sunt OK din acet punct de vedere.
2.0 Tdi are problema doar chiulasa cu ultima litera A, cele cu B sau C sunt ok. Dar cel mai probabil de 10 ani a fost schimbat blocul motor, deci nu te agita prea tare.
La 2.0 tdi sunt probleme cu axul de la pompa de ulei. In rest m-as uita la filtru de particule, volanta si turbina.
Just a Black ARL

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori