pentru cei care nu au citit aici (http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f= ... 28#p338428) am schimbat recent chiulasa cu una noua. am decis sa deschid thread nou pentru ca informatia sa fie mai vizibila, problema fiind una majora si care nu se poate rezolva 'ieftin'.
si in cazul meu a fost vorba de "chiulasa poroasa", problema raportata de foarte multi oameni pe forumuri din uk, franta, spania, italia, etc, deci o problema generala. in principiu, 2.0 TDI in primele versiuni de pe Audi A3 / Golf au suferit de buba asta (cod motor BKD), dar si BKDurile de pe leon au fost afectate. problemele au inceput sa apara dupa cativa ani de functionare si in general dupa 100 mii km, deci masinile erau iesite din garantie. VW nu a recunoscut niciodata problema oficial, dar au existat informatii neoficiale oferite de oameni din interior care au admis ca producatorul a realizat asta. ca o dovada avem si numarul foarte mare de revizii ale chiuloaselor, insa din pacate problemele s-au rezolvat (sau pur si simplu masinile cu versiuni mai noi nu au ajuns la acelasi grad de uzura) abia la versiunile recente.
au fost persoane care au incercat sa centralizeze informatiile si sa vada care sunt versiunile cele mai proaste, iar cei mai multi au raportat probleme la: v125, v130, v320, v330, cod chiuloasa: 03G 103 373 (A)
versiunea chiuloasei se poate vedea (e gravata) pe partea de evacuare, in partea dreapta cum te uiti la motor din fata masinii, sau in partea din stanga cum te uiti dinspre habitaclu.
cat despre informatiile de pe net cu identificarea chiulaselor cu probleme dupa codurile de mai jos, sunt niste dezinformari. acel cod este pentru 'capacul' axelor cu came, nu este relevant
03G 103 308 A years 2003 to 2005.55
03G 103 308 B years 2005.5 to 2006.6
03G 103 308 C years 2006.5 to 2007.5
simptome: pierderi de antigel, fum alb la pornire, si daca problema e avansata: jeg la busonul de ulei si pornire 'zdruncinata' a motorului.
rezolvare: chiulasa noua, impreuna cu toate chestiile conexe la un astfel de schimb: distributie, garnituri, suruburi chiulasa, etc...
* in cazul meu, versiunea chiulasei schimbate era V125. si cu revizia C la capac axe came, adica cel "fara probleme"...