Va redau mai jos informatiile culese din ELSA (si postate altundeva) de catre un posesor de GTI MkV care a avut probleme cu pocniturile si a schimbat toate suruburile.
Specified torques
Component Specified torque
1) Subframe to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°
Surubul #16 din figura - spre spatele masinii/subframe-ului
Recomand sa fie inlocuite cu N-908-235-01, care sunt cu 10mm mai lungi decat surubul initial (asta nu afecteaza cu nimic) si au saibe pentru o mai buna fixare.
Totodata, recomand celor care se plang de trosnituri, cand vireaza brusc, sa instaleze si saibele cu codul 7M3-499-349-A. Acestea sunt facute din tabla perforata, cu rolul de a "musca" din cele doua suprafete care au tendinta sa alunece una peste cealalta in cazul virajelor luate brusc. Atentie! Se instaleaza intre subframe si caroserie (body), NU intre bracket (consola laterala) si subframe.
Pentru cei care vor totusi sa stie codul surubului initial, acesta este: N-106-403-01.
2) Mounting bracket to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°
Surubul #6 din figura - prinde corpul metalic al bucsei mari a basculei (numit "mounting bracket") de caroserie.
Recomand ca si acestea sa fie inlocuite cu N-908-235-01, care sunt cu 20mm mai lungi decat surubul initial (asta nu afecteaza cu nimic) si au saibe pentru o mai buna fixare.
Atentie: bucsa mare a basculei e cea dinspre spatele masinii si are 3 suruburi (doua mici si unul mare). Surubul #6 este cel mare...
Sa nu facem confuzie intre "bracket" (consola laterala a subframe-ului) si "mounting bracket" (corpul metalic al bucsei mari).
Pentru cei care vor totusi sa stie codul surubului initial, acesta este: N-910-398-02.
3) Bracket to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°
Surubul #7 din figura - prinde consola laterala de caroserie.
Este acel surub accesibil prin gaura din centrul bratului.
Cod: N-910-398-02.
4) Subframe to bracket - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°
Surubul #18 - inspre fata masinii
Cod: N-105-286-02
5) Mounting bracket to bracket - Use new bolts (4 bucati) *** 50 Nm + 90°
Surubul #5 - cele doua suruburi mici ale bucsei mari a bratului
Cod: N-105-797-02 ---> lungime 76mm. Atentie: pe Octavia 2 1.9TDI am gasit in ETKA, ca am alte suruburi mai scurte, de 70mm: N-105-607-02. Nu stiu exact ce suruburi trebuie aici. La GTI il arata doar pe cel de 76mm prin toate diagramele, iar la 1.9TDI am vazut intr-o diagrama 76mm, iar in alta 70mm...
6) Swivel joint to cast steel suspension link - Use new nuts (6 bucati) *** 60 Nm
Swivel joint to sheet steel or forged aluminium suspension link - Use new nuts (6 bucati) *** 100 Nm
Piulita #14 - aceeasi piulita se strange la valori diferite de cuplu in functie de tipul bratului
Cod: N-103-320-02
7) Anti-roll bar to subframe - Use new bolts (4 bucati) *** 20 Nm + 90°
Surubul #17
Cod: N-910-734-01
Steering box to subframe - Use new bolts (4 bucati).
Always renew clamp on 1st and 2nd generation steering boxes (modelele produse pana in 2008 inclusiv) *** 50 Nm + 90°
Surubul #8 din figura cu caseta de directie
Cod: N-105-797-02
9) Piulita #12 - prindere ax pivot - 60 Nm
Use new nuts (2 bucati)
Cod: N-909-429-01
10) Surubul #30 - prindere bucsa mica bascula de consola laterala *** 70Nm + 180°
Use new bolts (2 bucati)
Cod: N-101-410-03
Caution
From model year 08, HeliCoil inserts are installed in the pendulum support connection in the 02Q gearboxes.
Use a bolt with hardness class 10.9 for this and all other gearboxes.
If there is no HeliCoil insert in the 02Q gearbox, use bolts with the strength class 8.8 and the corresponding torque setting.
Bolt Specified torque
M10 x 35 strength class 8.8 Use new bolt 40 Nm + 90° further
M10 x 35 strength class 10.9 Use new bolt 50 Nm + 90° further
-----------
M10 x 75 strength class 8.8 Use new bolt 40 Nm + 90° further
M10 x 75 strength class 10.9 Use new bolt 50 Nm + 90° further