08 Noi 2009, 01:22
ca sa lamurim problema cu turbo:
Exista turbine care sunt gandite sa te ajute la turatii mici, turbine de sarcina, care nu au nevoie de gaze puternice ca sa ajunga la o turatie optima. Dezavantajul lor - la turatii mari (mers de autostrada spre exemplu), viteza cu care se invartesc e si ea foarte mare,si risti sa cedeze. Exista turbine gandite sa te ajute la turatii mari, turbine de viteza, care functioneaza foarte bine in turatie mare dar dezavantajul lor este ca nu te ajuta la turatie mica datorita constructiei, evident. Exista si turbine cu geometrii variabile care sunt oarecum un compromis. Masinile mai competitive au doua turbine, una pentru turatie mica si una pentru turatie mai mare. Nu e neaparat nevoie sa fie una asa si una asa, pot sa fie si siteme simetrice (se numesc parallel twin-turbo, de obicei pe motoare in V si destul de mari). Configuratia de mai sus se numeste turbo secvential (sequential twin-turbo), il gasesti pe masini ca Toyota Supra Turbo sau Mazda RX7 Turbo.Desigur ca turatia depinde de masina, pentru un turbo diesel de vreo 100-150 de cai, turbina incepe sa te ajute de pe la 1700-2000-2500 rpm. Pe masura ce puterea masinii creste, turatia de la care te ajuta turbo creste si ea, evident, deoarece majoritatea masinilor au turbo simplu, nu twin-turbo, si astfel acea singura turbina trebuie optimizata pentru performantele masinii. Logic ca nu pui un turbo de viteza mare pe un Megane 1.5dci de 80CP, dar poate vei gasi asa ceva pe Leon FR TDI.
In concluzie la motorul 1.9TDI ATD PD o turatie normala este sa zicem maxim 2000rpm.La alte motoare treaba sta altfel cum este cel 1.4TDI cum are pakyman.Acolo este vorba de alt motor,alta turbina.Se poate ca acea turbina sa fie gandita sa intre la 2500rpm.
Ex: SEAT CORDOBA 1.9TDI RBN Stage 1,Pioneer DVD avh-P3100 head-unit,Blaupunkt VA 475 amplifier, JBL GTO-1204 subwoofer, Dectane Dayline headlights
Rosu Emocion
Actual: RENAULT MEGANE 2 SEDAN 2.0 16v. / CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD 184cp