Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
roman30
Mesaje: 32
Membru din: 29 Aug 2012, 10:08

Re: turatia optima pt schimbare viteze

26 Aug 2013, 12:38

DACA O INVETI PUTUROASA ASA VA MERGE LA DRUM INTINS MAI TURATI O MAI MULT
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: turatia optima pt schimbare viteze

26 Aug 2013, 12:51

roman30 scrie:
DACA O INVETI PUTUROASA ASA VA MERGE LA DRUM INTINS MAI TURATI O MAI MULT


Daca asa crezi tu....
numai scrie cu caps lock
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: turatia optima pt schimbare viteze

26 Aug 2013, 13:32

Nu vreau sa par interesant sau sa ma dau sofer..dar incerc sa clarific niste treburi ca ce am citit pe pagina anterioara poate ii baga in ceata pe multi incepatori sau soferi fara experienta...

in primul rand este foarte important sa iti cunosti datele tehnice ale masinii personale ; asta te ajuta foarte multa sa obtii un consum bun si sa iti faci o idee despre performante ;

Vad ca multi nu stiu diferenta dintre cuplul maxim, puterea maxima, si turatia maxima ; Cuplul maxim reprezinta cel mai bun raport intre performante si consum !!! adica ai si putere si consum ok ! daca vreti sa mergeti la consum schimbati la 2500-2700 rpm cu accelerari usoare, fara sa subturati in panta ; spre exemplu la 60 km/h puteti merge linistiti cu a 4a si in caz ca vreti sa accelerati brusc retrogradati ( personal la 65-70 merg cu a 5a cand drumul imi permite si masina nu este deloc subturata ) ;

Puterea maxima reprezinta turatia unde masina pune la bataie toti calutii.

Turatia maxima reprezinta punctul in care masina se plafoneaza ( taie benzina )

iau ca exemplu seatul ibiza 1.4 86 cp ;

cuplu maxim la 3800 rpm
putere maxima 5500 rpm
turatie maxima 6100 rpm

Cei care cred ca daca accelereaza peste turatia de cuplu maxim pierd putere, se insala ; puterea nu se pierde, ci cuplul, si doar odata ce a-ti trecut de puterea maxima ( adica intre 5500 si 6100 rpm se cam tureaza "degeaba" doar in treapta respectiva ; puteti tura pana in limitare in cazuri speciale sau daca vreti mai mutla putere in treapta superioara ) ;

Daca nu stiti ce vorbiti, nu induceti si pe altii in eroare ; si terminati cu prostiile de genul "daca nu scoti pistoanele prin capota inveti masina puturoasa" ;

Pana acum am vorbit despre motoarele aspirate pe benzina ;
Postez mai jos si un tutorial despre exploatarea dieselului, unul facuta de un coleg de pe softpedia care este foarte folositor ;

Trepte de viteza, turatii, etc.

Treptele 1-2 = nu conteaza, poti sa mergi si in ralanti
Treapta 3-a = minim 1500 rpm, acceperatie usoara pina la 1900 rpm( turatia de cuplu maxim ).
Treapta a 4-a = minim 1800 rpm, acceleratie usoara pina la 1900 rpm.
Treptele 5 - 6 = numai in cuplu, adica minim 1900 rpm.
Mentionez ca astea sint turatile minime la care trebuie sa ramii dupa ce ai schimbat treapta.
De preferat a nu se tura mai mult de turatia de putere maxima, adica 4000 rpm in cazul de fata.
Important ! Sa stiti ca si dieselul se poate tura pina la 4.000 rpm, chiar este indicat dupa rodaj sa se urce in turatia pt curatire turbo, tobe, catalizator.
A nu se tura peste 2400 rpm inainte de a urca temperetura lichidului de racire, undeva 50-60 gr C, dupa ce a ajuns la aceasta temperatura va puteti duce pina la 3.000 rpm.
Numai dupa ce a ajuns la 90 gr C puteti tura pina la 4.000 rpm.
Ce am scris mai sus este pt mers la consum si sanatos.
Nu va luati dupa birfele din fata blocului, dieselul se simte bine la turatie, cel mai mult ii place intre 2000 si 3000 rpm.
Odata ajuns in turatia de cuplu ( cazul de fata, 1900 rpm ) puteti accelera brutal daca este nevoie, nu se intimpla nimic, dar nu mai mult de turatia de putere maxima.
Valabil pt orice tip de diesel, se schimba numai datele motorului si de aici se aplica formula.

aveti in continuare si link-ul pentru mai multe informatii : http://forum.softpedia.com/topic/318529 ... re-diesel/
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori