bgd_b92 scrie: el are o cordoba 1.9 TDI intretinuta exemplar
Mersi de aprecieri
@ ecstazi : sa incerc sa iti fac un rezumat in ceea ce priveste experientele pe care le-am trait in +6 ani de cand am intrat in posesia masinii.
La momentul achizitiei am privit-o ca un best buy. Subiectiv vorbind masina ca design are linii foarte frumoase, spatiul interior este decent pentru 4 persoane medii(eu am mers doar in 2 cazuri cu 3 persoane pe bancheta si s-au plans de lipsa locului), calitatea interiorului desi nu se compara cu nici o masina din grup este totusi una buna(materialele folosite pe vw si skoda sunt de o calitate mai buna dar per total design'ul general este oarecum anost, dupa parea mea) dar dupa un numar de ani de mers pe drumurile patriei am parte de greierasi prin portiere si prin bord.
Un alt aspect semnificativ pe care l-am avut in vedere a fost dimensiunea portbagajul care intr-o Cordoba 6L este foarte incapator(exact de ce avem nevoie atunci cand mergem in concedii cu catel si cu purcel dupa noi).
Cat priveste motorizarea, nu am decat cuvinte de lauda la adresa tractorasului de 1.9 PD dar nu il recomand
si am sa incerc sa iti explic si de ce. Eu personal am mers pe diesel pentru ca in momentul achizitiei era o perioada in care faceam destul de multi km(in primul an 18-20mii) asadar consumul era destul de important si nu in cele din urma motorina era mai ieftina ca benzina(ehe....ce vremuri...
), DAR daca nu faci decat ocazional spre rar drumuri in exteriorul orasului atunci nu iti recomand motorul diesel. In Iasi in aglomeratie imi consuma ~9%, iarna sare de 10%. In orice alta perioada a anului consumul nu scade sub 6,5 - 7 % asadar diferenta fata de un benzinar(desi exista in orice conditie de drum si trafic) nu este atat de mare incat sa renteze. Situatia devine favorabila la deplasarile extra-urbane unde consumul este in jur de 5-5.5%(in functie de cat de grea talpa ai si de incarcatura).
Desi se stie ca motoarele PD din grupul VAG sunt "blindate", "nemuritoare" si orice alte apelative vei mai auzi pe la colt de strada mai au si acestea cateva hibe. Prima buba majora de care sufera marea majoritate este volanta din kitul de ambreiaj(a mea da semne de oboseala de pe la 60 mii si o voi schimba la 90mii pentru ca este deranjat zgomotul pe care il face)(asadar verifica atent ambreiajul pentru semne de oboseala si sunete ciudate). Din cauza unei exploatarii defectuoase multi posesori se plang si de turbine stricate, EGR-uri infundate/stricate si diversi sensori care tin de partea de admisie(problemele astea apar indeosebi pentru ca in mersul anevoios din orase este foarte greu sa respecti regimuri de turatie care sa nu duca la aparatia depunerilor(calamina/vapori de ulei) pe traseul de admisie si turbina). Eu nu ma plang de astfel de probleme pentru ca am incercat mereu sa respect "legile nescrise" a utilizarii unui diesel(turatie in mers nu sta niciodata sub 2000-2200 ture, schimbul treptelor se face la 3000-3500 ture, nu stau cu ea pornita de aiurea la relantiu si etc.). Ca un sofer care constientizeaza ce se intampla sub capota masinii eu consider motorul diesel ca fiind un stres pentru deplasarile urbane si il recomand daca numarul km parcursi in exteriorul localitatii se apropie macar de numarul celor facuti urban.
Acum sa nu crezi ca sunt numai lucruri rele despre "tractorase" pentru ca in conditii de drum lung puterea motorului iti ofera un plus de siguranta la efectuarea depasirilor iar consumul iti gadila placut buzunarul
Alte probleme care sa afecteze platforma 6L Cordoba/Ibiza ar mai fi : sensibilitatea incuietorilor din usi("broastele") pentru ca acestea au prostul obicei sa cedeze cand tie lumea mai draga(nu este o problema care sa fie costisitoare dar este destul de greu de remediat), cablajul electric dintre caroseria masinii si capacul portabajului respectiv haion(nu este costisitor de inlocui)
si era sa uit una din cele mai importante aspecte : sensibiliteatea elementelor de directie(bielete si capete de bara) si a bucselor pentru ca suspensia originala a masinii este rigida si usor orientata spre sportivitate si nu spre confort(gen vw sau skoda).
Daca mai ai intrebari legate de orice aspect pe care l-am mentionat sau despre care vrei sa afli mai multe, nu ezita sa postezi.